حمیدرضا آذرنگ در گفت‌وگو با سینماسینما/ لهجه من در «تنگه ابوقریب» ربطی به نقشم در «شاهگوش» نداشت

سینماسینما، اردوان زینی سوق – حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما گفت: «تمام افراد سازنده «تنگه ابوقریب» کلیت کار را در نظر گرفتند. از خودم گرفته تا بهرام توکلی که قصد داشت یک فیلم جنگی بسازد، یا سعید ملکان که بمب آرامش بود و خیلی به همه گروه کمک کرد.»

به گزارش سینماسینما، حمیدرضا آذرنگ بازیگر مطرح سینما در جشنواره سی و ششم فیلم فجر در «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی حضور پیدا کرد. این فیلم مورد توجه اهالی سینما و منتقدان قرار گرفت و بیشترین جوایز جشنواره را از آن خود کرد.

بازیگر فیلم «تنگه ابوقریب» درباره حضور در این فیلم گفت: «تمام افراد این گروه کلیت کار را در نظر گرفتند. از خودم گرفته تا بهرام توکلی که قصد داشت یک فیلم جنگی بسازد، یا سعید ملکان که بمب آرامش گروه بود و خیلی به همه کمک کرد. البته فیلمی که بهرام توکلی آن را می سازد قطعا اثری است که هر بازیگری دوست دارد که در آن حضور پیدا کند.»

او ادامه داد: «شخصیت خلیل را در این فیلم خیلی دوست داشتم. عقیده دارم شخصیت جذابی داشت. اینکه می‌گویند لهجه من در این فیلم شبیه شخصیتی در سریال «شاهگوش» بود، رسما بی‌ربط است. این دو کار دو نگاه و گویش متفاوت داشت. لهجه من در سریال«شاهگوش» کرمانشاهی بود و در «تنگه ابوقریب» کاملا جنوبی صحبت می‌کنم و هیچ ارتباطی به هم ندارند.»

آذرنگ درباره حضور در فیلم‌های جنگی گفت: «تا جایی که می‌توانم در فیلم‌های جنگی حضور پیدا می‌کنم. حضور من در این فیلم‌ها به این دلیل است که برای من این موضوع التیام پیدا نکرده است. تا جایی که تاثیرات تلخ جنگ من را رها کند در فیلم‌هایی از این دست حضور خواهم داشت. زندگی من در دوران نوجوانی و تجربیاتی که در آن سال‌ها داشتم تاثیر بسزایی در عملکرد من در سینما و تئاتر دارد. ما باید بپذیریم که دوران بدی را در زمان جنگ تجربه کردیم و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم. متاسفانه مسئولان به زخم‌هایی که از جنگ مانده توجه نمی‌کنند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 80698 و در روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵:۳۸
2024 copyright.