گفت‌و‌گوی کمال تبریزی با سینماسینما/مسیر مطلوب امروز سینما را باید ادامه دهیم

کمال تبریزیسینماسینما، علی پاکزاد – کمال تبریزی کارگردان فیلم «مارمولک» معتقد است اکنون سینمای ایران جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد و باید فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف در این سینما ساخته شود.

به گزارش سینماسینما، کارگردان «طبقه حساس» این روزها در حال مطالعه فیلمنامه جدیدی برای ساخت اثر تازه خود است. او که معتقد است سینمای ایران به خوبی توانسته نظر مخاطبان و قشرهای مختلف را در سال‌های اخیر جلب کند به سینماسینما گفت:« اتفاقات خوبی برای سینما به وجود آمده است. اکنون تکلیف مردم و قشرهای مختلفی که فیلم می‌بینند و طرفدار آن هستند روشن است. چند سال قبل جشنواره ملی و جهانی با هم برگزا می‌شد و یک سردرگمی خاصی را به همراه داشت. اما اکنون با جدا شدن فستیوال های فیلم در کشور یک استقلال مطلوب و حق انتخاب مناسبی برای مخاطبان مختلف به وجود آمده است. اگر به همین منوال سینماگران و کسانی که سینما را می‌شناسند مجری برگزاری مراسم های مختلف باشند قطعا در سال‌های آینده اتفاقات خوبی برای سینما در حوزه‌های مختلف آن به وجود خواهد آمد.»

او ادامه داد :«امروز مسیر سینما مطلوب است و باید این راه ادامه پیدا کند. حضور ما در سال‌های اخیر در فستیوال‌های خارجی مثبت بوده است. یعنی امروز سینمای ایران را به خوبی می‌شناسند و از آن یاد می‌کنند.سینمای ایران به اندازه‌ای غنی است که می‌تواند چهره مطلوبی از خود در همه جا نشان دهد. بضاعت سینمای ایران زیاد است؛ در این چند سال اخیر قدم‌های خوبی برداشته شده است. اما جای کار و پیشرفت بسیار است.»

کارگردان فیلم «طبقه حساس» درباره ژانرهای فیلمی که مردم می پسندند گفت: «ما امروز باید در سینمای کشور از تمام ژانرها استفاده کنیم و آنها را نمایش دهیم. یعنی از عمومی‌ترین فیلم‌ها تا فیلم‌های هنری یا همان سینمای روشنفکری یعنی ما همه سلیقه‌ها را باید در نظر داشته باشیم.»

تبریزی در پایان گفت: «برنامه‌های ویژه‌ای دارم. اما اکنون عملی نیست و نمی توانم درباره آن با صراحت صحبت کنم. فیلمنامه‌ای را در دست دارم. امیدوارم کار جدیدی که انجام می‌دهم متفاوت باشد. هرچند که تمام کارهایی که تا به امروز انجام داده‌ام به نظرم متفاوت بوده است.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 54799 و در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷:۳۷
2024 copyright.