برای ۱۰۰ سالگی آخرین بازمانده غول‌ها/ تصاویر

سینمای جهان خود را برای جشن تولدی عظیم آماده می‌کند.به گزارش سینما سینما، کرک داگلاس، بازیگر شهیر و یکی از آخرین غول‌های به جا مانده از ادوار پیشین تاریخ سینمای جهان نهم دسامبر سال جاری (۱۹ آذر ۹۵) ۱۰۰ ساله می‌شود و از همین حالا، چهره‌های سینمایی درصدد برگزاری برنامه‌ای برای بزرگداشت او هستند.

کرک داگلاس با نام واقعی ایشور دانیلویچ و سپس ایسادور دمسکی و در نهایت با نام کرک داگلاس در سال ۱۹۱۶ در آمستردام ایالت نیویورک به دنیا آمد. او در طول حیات حرفه‌ای خود در فیلم‌های کوچک و بزرگ بسیاری به عنوان بازیگر ظاهر شد، اما نقطه عطف زندگی هنری او تهیه و بازی در فیلم «اسپارتاکوس» بود.

«اسپارتاکوس» اولین تجربه داگلاس در مقام تهیه کنندگی بود. او در این فیلم بزرگ که کارگردانی آن را به استنلی کوبریک جوان سپرده بود، با نوشتن نام دالتون ترامبو (فیلمنامه نویس) در تیتراژ فیلم، تابوی ذکر نکردن نام شخصیت‌های لیست سیاه مک کارتی را شکست و نام خود را به عنوان یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ سینمای آمریکا ثبت کرد.

«تک خال در حفره»، «جدال در اوکی کرال»، «راه‌های افتخار»، «آخرین قطار گان هیل»، «وایکینگ‌ها»، «هفت روز در ماه مه» و… شماری از فیلم‌های ماندگار او هستند. کرک داگلاس در سال ۱۹۹۵ برای ۵۰ سال حضور در سینما مفتخر به کسب جایزه اسکار شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 20401 و در روز سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۱:۱۰
2024 copyright.