هنرمندان مشهوری که در سال ۲۰۱۵ دارفانی را وداع گفتند/ عکس

در سال ۲۰۱۵ بازیگران و خوانندگان مشهوری ما را ترک کردند. دمیس روسوس، عمر شریف ، کریستوفر لی ، روژه هنن و..

به گزارش  سینماسینما ، به نقل از nxp ، سال ۲۰۱۵ در آستانه پایان یافتن است. در این سال هنرمندان بزرگی چشم از جهان فرو بستند. در این گزارش تصویری اسامی و عکس ۱۰ هنرمند که در ایران از شهرت بیشتری برخوردار بودند و در سال ۲۰۱۵ دارفانی را وداع گفتند، ارائه می شود.

۱- رود تیلور بازیگر مشهور استرالیایی تبار سینمای آمریکا و بریتانیا که به ویژه نقش او در فیلم « پرندگان» آلفرد هیچکاک فراموش نشدنی است در روز ۷ ژانویه ۲۰۱۵ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

۲- دمیس روسوس خواننده یونانی با صدایی رومانتیک که به دلیل هیکل تنومند و لباس هایش نیز شهرت داشت در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۵ در سن ۶۸ سالگی در بیمارستانی در شهر آتن دارفانی را وداع گفت.

۳- روژه هنن بازیگر فرانسوی سینما و تلویزیون که به ویژه در نقش کمیسر ناوارو در سریالی به همین نام درخشید در ۱۱ فوریه ۲۰۱۵ در سن ۸۹ سالگی چشم از جهان فرو بست.

۴- ریچارد آنتونی خواننده مشهور فرانسوی در سال های دهه ۱۹۶۰ میلادی که برای جوان های قدیم نامی آشنا است در ۲۰ آوریل ۲۰۱۵ و در پی یک بیماری طولانی در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

۵- بن ای کینگ خواننده و اسطوره موسیقی بلوز در ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ در سن ۷۶ سالگی با این جهان وداع کرد.

۶- ب.ب. کینگ استاد مسلم موسیقی بلوز که الگو الهام بخش بسیاری از آهنگسازها و نوازندگان این سبک بود و شهرتی جهانی داشت در ۱۴ مه ۲۰۱۵ در سن ۸۹ سالگی چراغ عمرش خاموش شد.

۷- کریستوفر لی بازیگر مشهور بریتانیایی که به ویژه به دلیل ایفای نقش دراکولا در گذشته ها و نقش سارومان در ارباب حلقه ها شهرت داشت در ۷ ژوئن ۲۰۱۵ در سن ۹۳ سالگی در شهر لندن دارفانی را وداع گفت.

۸- پاتریک مکنی بازیگر بریتانیایی که برای ایفای نقش جان استید مشهور بود در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۵ در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

۹- عمر شریف بازیگر مصری تبار سینمای جهان که بازی هنرمندانه اش به ویژه در فیلم های لورنس عربستان و دکتر ژیواگو فراموش نشدنی است در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۵ در سن ۸۳ سالگی چشم از جهان فرو بست.

۱۰- مورین اوهارا بازیگر ایرلندی آمریکایی دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ سینمای هالیوود که اغلب در فیلم های وسترن به کارگردانی جان فورد ایفای نقش کرده بود در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۵ در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

منبع: جام جم آنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8743 و در روز شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰:۳۳
2024 copyright.