رقابت در فروش لانتوری، بارکد، فروشنده و … چقدر است؟

۱۴۱۱۸۲۷۱۳۸۶۵۸_Davoud Ghahrdar-22پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی در گفت‌وگو با ایسنا آخرین آمار فروش فیلم‌های در حال اکران را اعلام کردند. در این میان «فروشنده» که دو روز از اکران آن می‌گذرد، تنها در تهران فروشی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان داشته است.

به گزارش سینماسینما،  مدیرعامل فیلمیران فروش فیلم«فروشنده» را تنها در تهران ۶۰۷ میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته‌ علی سرتیپی، آخرین ساخته‌ اصغر فرهادی با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در حالی به این میزان فروش رسیده است که اکران آن از چهارشنبه آغاز شده است. این فیلم ۱۷ سالن در تهران در اختیار دارد و اکران شهرستان‌ها نیز از پنجشنبه (۱۱ شهریور) آغاز شده که میزان فروش آنها هنوز اعلام نشده است.

البته «فروشنده» درحالی به این موفقیت رسیده و به روایتی «رکوردشکن» شده است که بلیت‌های آن در سه روز اول اکران در سینماهای مدرن به قیمت ۱۵هزار تومان عرضه شد و پس از مخالفت تهیه‌کننده‌ فیلم با فروش گران‌تر از معمول بلیت‌ها، از سوی فیلمیران اعلام شد که قیمت‌ها به حالت عادی بازخواهد گشت. با این حال تا زمان تنظیم این گزارش بلیت این فیلم برای روز شنبه در برخی سینماها ۱۲ و ۱۵ هزار تومان فروخته شده است.

سرتیپی فروش فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان را نیز تا شب گذشته چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون توماناعلام کرد. این فیلم با بازی نوید محمدزاده، باران کوثر و مریم پالیزبان که از ۱۳ مرداد اکران شده، در حال حاضر ۳۳ سالن سینما در سراسر کشور در اختیار دارد.

او همچنین فروش «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی را ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد. این فیلم کمدی که از ۱۹ خرداد اکران شده همچنان در ۱۱ سالن به نمایش خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل فیلمیران گفت: «دراکولا»ی رضا عطاران نیز که از نهم تیرماه به نمایش درآمده است، فروشی بیش از چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان داشته و اکنون با نمایش در پنج سالن سینما روزهای آخر اکرانش را سپری می‌کند.

این تهیه‌کننده و پخش‌کننده فروش «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را نیز بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دانست. این فیلم با بازی هادی حجازی‌فر بعد از ۸۵ روز نمایش در روزهای آخر اکرانش چهار سالن سینما در اختیار دارد.

«من» با بازی لیلا حاتمی و امیر جدیدی نیز بعد از ۱۶ روز اکران ۹۳۵ میلیون تومان فروش داشته است.

به گفته‌ سعید خانی، مدیر دفتر پخش نسیم صبا، اولین ساخته‌ سینمایی سهیل بیرقی در ۱۹ سالن سینمای تهران و ۱۶ سالن شهرستان‌های دیگر در حال اکران است.

مدیر دفتر پخش رسانه‌ فیلمسازان نیز فروش فیلم «ناردون» با بازی امین حیایی را تا شب گذشته یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته‌ حبیب اسماعیلی، این فیلم کمدی به کارگردانی فریدون حسن‌پور، از ۲۰ مرداد اکران شده و اکنون در ۲۵ سینمای تهران و ۴۵ سینمای شهرستانهای دیگر نمایش داده می‌شود.

این پخش‌کننده میزان فروش «دزد و پری» به کارگردانی حسین قناعت را هم ۷۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم در ۳۵ سالن سینمای کشور در حال نمایش است.

«امکان مینا» به کارگردان کمال تبریزی هم که از ۱۳ مرداد توسط بنیاد سینمایی فارابی پخش شده، تاکنون ۳۶۰ میلیون تومان فروش داشته است.

میثم مزلقانی، که مدیریت پخش این فیلم “سیاسی-اجتماعی” را برعهده دارد، سالن‌های نمایش‌دهنده‌ فیلم را تنها سه سالن در شهرستان و پنج سالن در تهران عنوان کرد.

«زاپاس» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد نیز چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان فروخته است.

غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه‌ هنری گفت: این فیلم در تهران دومیلیارد و ۷۲۰ میلیون و در شهرستان‌ها یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان فروش داشته و در حال حاضر بعد از ۶۵ روز نمایش، پنج سینما در تهران و ۱۰ سینما در شهرستانها در اختیار دارد.

انتهای پیام

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 25860 و در روز جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۹:۰۳
2024 copyright.