استقبال از ساخته اسپایک لی در کن

اولین نمایش فیلم «کلَنزمن سیاه» در جشنواره کن با شش دقیقه تشویق ایستاده حاضران در سالن لومیر جشنواره همراه شد.

به گزارش سینماسینما، فیلم «کلَنزمن سیاه» جدیدترین ساخته «اسپایک لی» که روایتگر داستان واقعی یک افسر پلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی به نام «ران استالورث» است که توانست به گروه نژادپرست «کو کلاکس کلان» آمریکا نفوذ می‌کند به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره کن به روی پرده رفت و با استقبال مخاطبان همراه شد.

این فیلم که در مقطع زمانی بسیار مناسبی ساخته شده است با تصاویری از سخنرانی «دونالد ترامپ» پایان می‌یابد که او از محکوم کردن اقدام‌های سفیدپوستان افراطی در شورش مرگبار «شارلوتزویل» در سال ۲۰۱۷ امتناع می‌کند و در سراسر فیلم نیز شاهد انتقادهای فراوانی به دولت و شخص ترامپ هستیم. در فیلم ظهور وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و بلندپروازی‌هایش مشابه «دیوید دوک» از بینانگذاران اصلی سازمان بدنام «کو کلاکس کلان» توصیف شده است.

«اسپایک لی» کارگردان این فیلم به همراه «جان دیوید واشنگتن»، «آدام درایور»،‌ «توفر گریس»،‌ «اورا هری‌یر» و «گکوری هاکینز» از بازیگران فیلم پیش از نمایش فیلم روی فرش قرمز جشنواره رفتند.

فیلم کلنزمن سیاه

فیلم «کلنزمن سیاه» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های امسال جشنواره کن است که نیمی از آن گذشته و «اسپایک لی» مطمئنا یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه بهترین کارگردانی است؛ جایزه‌ای که می‌تواند جبرانی برای بی‌اعتنایی جشنواره به او در سال ۱۹۸۹ برای فیلم «کار درست را بکن» باشد.

بسیاری از منتقدان سینمایی پس از نمایش این فیلم آن را یکی از بهترین ساخته‌های «اسپایک لی» در چند سال اخیر توصیف کردند و بسیاری از اعضای هیات داوران چون «کیت بلانشت»، «آوا دو ورنای» و «کریستن استوارت» و همچنین «کریستوفر نولان» در مراسم فرش قرمز و نمایش این فیلم حضور داشتند.

«کلنزمن سیاه» از تاریخ ۱۰ اوت در سینماهای آمریکا اکران می‌شود که تقریبا در سالگرد ناآرامی‌های سال گذشته «شارلوتزویل» علیه سیاه‌پوستان در سال ۲۰۱۷ است که به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۳۸ نفر انجامید.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 86521 و در روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸:۴۲
2024 copyright.