حمله به امیر تتلو، تجلیل از محسن چاوشی؛ عیدی تلویزیون!

بخش خبری معروف شبکه دو، بیست و سی، در اقدامی کم‌سابقه به تحلیل فضای موسیقی ایران در سال ۹۴ پرداخت و به طور اختصاصی اتفاقات موسیقی پاپ را رصد کرد.

به گزارش سینماسینما،در این بخش خبری که با حضور چند تن از خبرنگاران حوزه موسیقی در سایر رسانه‌ها همراه بود، بخش‌هایی از گفته‌های آنان منتخب و پخش شد بی‌آنکه به سؤالات اشاره شود و احتمالاً تحلیل‌های مثبت خبرنگاران مورد تأکید قرار گیرد. تصاویر از میزگردی خبر می‌داد که تنها سه چهار دقیقه این بخش خبری را به خود اختصاص داد.

تحلیل نامه جمعی از خوانندگان پاپ به رییس‌جمهور، نخستین مبحث این گزارش بود که از آن به اتفاقی تاریخی یاد شد و با طرح دو نقد پایان یافت: اینکه برخی از همین خوانندگان مفاد این نامه را رعایت نمی‌کنند و چرا رییس‌جمهور جواب نامه را نداده است و در کل به حضور در رویدادهای هنری بی‌توجه است.

در ادامه اما گریز تک‌جمله‌ای نقادانه به وضع زندگی خصوصی برخی خوانندگان پاپ زده شد که بسیار حیرت‌آور بود.

سپس به اجرای جنجالی کلیپ هسته‌ای توسط امیر تتلو بر روی ناو ایرانی اشاره شد و گفته شد کاش این ترانه توسط خواننده مناسب‌تری تهیه می‌شد (نقل به مضمون) و در ادامه از محسن چاووشی تقدیر شد که آهنگش در تیتراژ سریال شهرزاد به زنگ موبایل‌ها بدل شده است.

به نظر می‌رسد نگاه شتاب‌زده و حاشیه‌وار بیست و سی به حوزه موسیقی پاپ و عدم اشاره به چالش‌های اصلی و نیز دستاوردهای بزرگ آن، عیدی نامناسب رسانه ملی به جامعه پرتلاش موسیقی کشور بود.

منبع: هنرآنلاین
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 13654 و در روز یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۶:۲۶
2024 copyright.