واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جوایز اصغر فرهادی

جشنواره کن ترانه علیدوستیمراسم اختتامیه شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن از ساعت ۲۱:۱۵ به وقت ایران شب گذشته برگزار شد و اصغر فرهادی (کارگردان و نویسنده فیلمنامه فیلم فروشنده) و شهاب حسینی (بازیگر این فیلم) شب گذشته (دوم خرداد ) در شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کردند.

به گزارش سینماسینما، پس از این موفقیت، هنرمندان و چهره های فرهنگی پیام ها تبریکی خطاب به فرهادی و عوامل فروشنده در فضای مجازی منتشر کردند که گزیده ای از آن ها را می خوانید:

مهناز افشار
«افتخار آفرینی در نام آقای فرهادی تنیده شده ‏اصغر فرهادی برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن برای «فروشنده» شد
شهاب حسینی هم نامش را برایمان افتخار آفرین کرد. ‏شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن برای بازی در فیلم فروشنده شد. خوشحالم و خوشحالیم اما فراموش نکنیم و یادمان نرود این لحظه‌ها را»

پرویز پرستویی
«آقای اصغر فرهادی عزیز .تبریک تبریک تبریک.خدارو شکر سینمای ایران شمارو داره.
ترانه عزیز .اگرچه ما در ایران فیلم رو ندیدیم .ولی اخبار ها نشان دهنده ،بازی درخشان شماهم هست. مهم اینه که تیمتان برنده شده.وما هم خوشحالیم که سینمای ایران پرچمش بالاست درود بر همه شما که خوش درخشیدید.»

ایرج طهماسب
«بعد از مدت ها حالمان خوب شد، تبریک به ما، سینمای ایران، شهاب حسینی و اصغر فرهادی عزیز .»

مهراب قاسم‌خانی:
«امشب از جوایز جشنواره کن دچار یک جور خوشحالى مضاعفى شدم. خوشحال شدم براى موفقیت اصغر فرهادى، شهاب حسینى و ترانه علیدوستى و بقیه گروهشون به خاطر به دست آوردن این جوایز ارزشمند و همینطور خوشحال شدم از ناراحتى بعضى از دوستان که چشم نداشتن این موفقیت ها رو ببینن»

حسن فتحی
«باز هم شاهکار دیگر و افتخار دیگر از اصغر فرهادی موجی از شادی را بین مردم ایران به راه انداخت و نام سینمای ایران را در جهان پرآوازه کرد. این پیروزی تاریخی را به مردم سرزمینم، اصغر فرهادی عزیز، کارگردان خوش فکر سینمای ایران و شهاب حسینی عزیزم، بازیگری که همیشه در یادها می ماند را تبریک عرض می کنم.»

محمدعلی ابطحی
«شهاب حسینی دوست داشتنی
اصغر فرهادی افتخار آفرین
ترانه علیدوستی نازنین
درخشش کم نظیرتان در جشنواره کن، افتخار بزرگی برای ایران بود. آنها که نام ایران را در دنیا پرآوازه نگه می دارند، در قلب مردم ایران جا دارند. به عنوان ایرانی به وجودتان افتخار می کنیم.»

محمدرضا عارف
«هنرمندان میهنم؛جناب آقایان اصغر فرهادی و شهاب حسینی، افتخار آفرینی برای سرزمین و مردم نجیبمان در هر شکل و هر موقعیت قابل ستایش و تکریم است. در شبی که دلهای مردم این سرزمین با نور منجی موعود شاد بود،دریافت جوایز جشنواره کن این شادی را دو چندان کرد.خداوند بر عزتتان بیافزاید.»

رضا میرکریمی
«اصغر فرهادی و شهاب حسینی عزیز
به نمایندگی از خود و جامعه اصناف سینمایی ایران موفقیت رشک بر انگیز تان را در کسب جوایز پراعتبار جشنواره کن به شما عزیزان و گروه سازنده فیلم افتخار آفرین “فروشنده” تبریک می گویم و روزگاری پر از سربلندی را از خداوند بزرگ برایتان آرزو دارم. دوست شما، رضا میرکریمی»

بهرام رادان
«امشب شب بزرگى براى سینماى ایران است، نمیدونم از شدت خوشحالى و تپش قلب خواب به چشمانم بیاد یا نه، فقط خوشحالم که فرهیختگان سینماى کشورم با طمأنینه و گامهایى استوار، ثابت کردند که سینما زنده است، براى کسانی که میخواستند سینما بمیرد و مدام فریاد سینما مرده است سر میدادند، از بارگاه خداوند صبر طلب دارم و بقول شهاب عزیز الهى شکر.»

فاطمه معتمدآریا
«تبریک می‌گم این اتفاقات استثنایی را به سینمای ایران که برای اولین بار دو جایزه در جشنواره‌ی کن به یک فیلم ایرانی داده شده. تشکر می‌کنم از زحمت‌هایی که کشیدند و تبریک می‌گم به آقای اصغر فرهادی و شهاب حسینی که این افتخار را نصیب سینمای ایران کردند. با آرزوی بهترین‌ها»

الهام پاوه‌نژاد
«تبریک به آزاد مردانی که بی ادعا و حاشیه گام به گام حرکت کردند تا فتح قله ها….. تبریک به پریسا بخت آور و پریچهر حسینی عزیزم ، دو بانوی حامی و همراه مردان افتخارآفرین مان….نوش جان تان این پیروزی که مبارکین بر ما و این سرزمین….»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 16521 و در روز دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲:۳۸
2024 copyright.