گزارش سازندگی از جزئیات فیلم جدید هومن سیدی/ «جنگ جهانی سوم»؛ آغاز تولید فیلم توسط پلتفرم‌ها

سینماسینما: جزئیاتی از فیلم تازه هومن سیدی دست‌مایه‌ی گزارشی کوتاه در روزنامه سازندگی شده است که این گزارش را می‌خوانید:
جدیدترین فیلم هومن سیدی با عنوان «جنگ جهانی سوم»، در شمال کشور درحال فیلمبرداری است. هومن سیدی از جمله کارگردانان جوان ایران است که جریانی خاص را نمایندگی می‌کند. در جدیدترین فیلم او که عنوان «جنگ جهانی سوم» محسن تنابنده نقش اصلی را ایفا می‌کند. فیلمنامه توسط هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان نوشته شده است و سیدی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد. این اولین تجربه تهیه‌کنندگی هومن سیدی است و محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی از جمله بازیگرانی هستند که در «جنگ جهانی سوم» به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین این اولین حضور محسن تنابنده مقابل دوربین هومن سیدی است. در واقع تنابنده تنها بازیگر ستاره فیلم سیدی است که با یک بازی متفاوت در نقشی سخت به هنرنمایی پرداخته و سیدی مثل پروژه‌های دیگرش این بار هم سراغ یک سری چهره جدید و نوظهور رفته است. در خلاصه داستان این فیلم که در اختیار سازندگی قرار گرفته، آمده «من همونی هستم که لباس تنت کرد، آدمت کرد، بهت بها داد، من همونم…»
«جنگ جهانی سوم» با سرمایه‌گذاری صددرصدی نماوا در حال تولید است و در واقع این اولین باری است که یک پلتفرم پخش آنلاین به ساخت یک پروژه سینمایی ورود کرده است. پیش از این پلتفرم‌ها تنها روی سریال‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کردند که به صورت اختصاصی از آن‌ها پخش می‌شد اما حالا برای اولین بار نماوا تصمیم گرفته علاوه بر تولید سریال‌های اختصاصی یک پروژه سینمایی هم تولید کند. چند ماه پیش وقتی برای اولین بار خبر سرمایه‌گذاری نماوا در پرژه جدید هومن سیدی در رسانه‌های خبری پیچید، خیلی‌ها از آن به عنوان یک اتفاق تازه در اقتصاد سینمای ایران یاد کردند و نوشتند این اتفاق می‌تواند دریچه‌ای تازه‌ را به روی سینمای ایران باز کند. با توجه به این‌که در چند سال اخیر سینمای ایران متاثر از پاندمی کرونا دچار رکود شده بود، سرمایه‌گذاری پلتفرم‌ها در تولیدات سینمایی را می‌توان به مثابه اقدامی حمایتی برداشت کرد. هنوز برای قضاوت قطعی درباره این‌که آیا نماوا مسیر سرمایه‌گذاری‌اش روی پروژه‌های سینمایی را ادامه خواهد داد یا خیر، زود است.
«جنگ جهانی سوم» دومین همکاری نماوا با هومن سیدی پس از تجربه موفق «قورباغه» است. «قورباغه» در واقع اولین همکاری هومن سیدی با شبکه پخش آنلاین بود. سیدی همچنین کارگردانی فیلم‌های بلند سینمایی دیگری مانند «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، «خشم و هیاهو»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «سیزده» و «آفریقا» را هم در کارنامه خود دارد.
هومن سیدی دو چهره متفاوت در این سال‌ها از خود به جا گذاشته است. از یک سو قدوقواره خود را با کارگردانی سریالی چون «قورباغه» به دیگران نشان داد و از دیگر سو در برخی از سریال‌هایی همچون عاشقانه و گیسو بازی می‌کند. سیدی در کارگردانی، نوگرا و جسور است و تلاش دارد داستان‌هایی متفاوت را جلوی دوربین ببرد. از ابتدا همه او را به عنوان فیلمسازی آشنا به تکنیک‌های روز می‌شناختند و فیلم‌هایش هم همین‌ها را تصدیق می‌کرد.
«جنگ جهانی سوم» در ابتدا قرار بود در جنوب ایران و در جزیره قشم جلو دوربین برود و نهایتا او شمال ایران را برای فیلمبرداری فیلم خود برگزید. بیش از سه ماه برای فیلمبرداری این فیلم پیش‌بینی شده است و طبعا «جنگ جهانی سوم» ‌اولین نمایش‌اش را در جشنواره فجر خواهد داشت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 163390 و در روز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۷:۱۵
2024 copyright.