همزمان با سومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری هنرمندان زیادی پستهای تازه ای در صفحات اینستاگرامشان منتشر کردند.
به گزارش سینماسینما، حمید گودرزی نوشت:
دمت گرم آقای جهانگیری
پریناز ایزدیار نوشت:
رای من
مهدی کرم پور نوشت:
من روز بیست و نهم اردیبهشت ایران نیستم. اما هر کجا که باشم قلبم در این جا و براى این جا مى زنه.
از هر صندوق و سفارتى که نام ایران رو داره از کوچک ترین سهمم براى دموکراسى استفاده خواهم کرد.
هر چند گلایه هام زیاده…اما امید راز استوارى ستون هاى فرهنگ کشور منه.
ما رأى خواهیم داد، حتا مشروط. حتا با دست کش…کنار جوانان میهنم. براى فردا. براى آینده.
و شما که رأى ما را گرفتید، مسئول آن خواهید بود…و ما طلب خواهیم کرد؛ فردا را.
عبدالرضا کاهانی نوشت:
با وجود تردیدها واندوه فراوان براى گذشته تلخ، مىتوان منفعت عمومى را به منفعت شخصى ترجیح داد و با در نظر گرفتن شرایط لااقل یک گام جلوتر رفت …
الهام کردا نوشت:
روحانی دارد برای مملکت ثروت می آورد.دارد شهرهایمان را آبادمی کند.باید به او چهار سال دیگر فرصت دهیم.اگر روحانی ادامه پیدا کند ما سالی٩٢میلیاردریال فقط از پارس جنوبی می توانیم درآمد برداریم.عجله نکنیم.ما در آستانه ی جهش اقتصادی هستیم.
چرا ملت ما وقتی در مسیر عقلانیت قرار می گیرد یکباره می زند زیر همه چیز.روحانی دوسال و نیم دنبال برجام دوید هر روز به فکر بهداشت و درمانو فروش نفت و کنترل تورم و تولیدات کشاورزی بود.
او چه خدمتی را میتوانست و نکرد.
ای ملت ایران دوباره نزنید و همه چیزرا خراب نکنید.برای انتخابی که امروز می کنید باید فردا به فرزندانتان پاسخ دهید.(غیاثی)
پولاد کیمیایی نوشت:
من به این شهردار رأی نخواهم داد. نه به خاطر این که مرا برای شام دعوت نکرد. بلکه چون در راهم از فرودگاه به شهر چالههای بسیار بزرگی وجود داشت . (فیدل کاسترو)
فریبرز عرب نیا نوشت:
نقد روانشناختیِ تحریمکنندگان انتخابات
«تو از خودت میترسی و انتخابهایت»
نزدیکی به انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری بهانهای شد تا در مورد یکی از شایعترین مشکلات شخصیتیِ پنهانِ جامعهمان بنویسم: شخصیتهای منفعل/ پرخاشگر(Passive/Aggressive).
چه خوشمان بیاید و چه نه همه ما از دوره کودکی گاه و بیگاه نسبت به مراجع قدرتی چون والدین، معلمان و بالادستیها خشم داشتهایم و داریم. آنها تمایل و وسوسه عجیبی داشتند تا با حکمهای بستهبندیشده و مستبدانه خود، مانع انتخابهای ما شوند. گاهی از پوشیدن لباس مورد علاقه و انجام بازی دلخواه محروم بودیم و گاهی هم که زبان به شکایت میگشودیم با تهدیدها و تنبیههای تازهای مواجه میشدیم. در فرهنگ ایرانی به جای آموزش اعتراضِ صحیح و محترمانه، به ما سکوت و مدارا را آموزش دادهاند. تداوم چنین اوضاعی به انباشت خشم منجر خواهد شد. اما تکلیف خشمهای تجربه شده چیست؟
هیجانات و عواطف تجربه شده باید ابراز نیز شوند. اما اگر مسیر ابراز بسته باشد، روان، خود شروع به مسیریابی(و حتی گاهی مسیرسازی) خواهد کرد. یکی از این مسیرهای ناپخته برای ابراز خشم این است که گاهی افراد از ترس اینکه مورد غضبِ اطرافیان باشند سعی میکنند به طور غیرمستقیم خشم خود را نشان دهند. لایک نکردن عکس دوستی که با شما برخورد مناسبی نداشته است؛ قیافه گرفتن برای کسی که آزارتان داده است؛ حرف زدن پشت دوست یا همکار؛ بیپاسخ گذاشتن پیامهای تلفنی یا تلگرامی اطرافیان نیز میتواند شما را در دسته افراد منفعل/ پرخاشگر قرار دهد. چنین آدمهایی به خوبی آموختهاند غیرمستقیم و منفعلانه خشم خود را نشان دهند؛ بیآنکه در ظاهر آب از آب تکان بخورد.
ماجرای آرای ممتنع هم چیزی بیش از این نیست. انتخاب، همیشه اضطرابآور بوده و هست. چرا که ما نسبت به انتخابهایمان مسئولیم. انتخابِ هر چیزی چه کفش و چه رشته دانشگاهی و چه انتخاب رییسجمهور، میتواند استرس ما را دو چندان کند. ما در مقابل تمام انتخابهایمان باید متعهد و پاسخگو باشیم. خیلی از افرادی که خود را به مسایل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی اطراف خود بیطرف و بیاعتنا میدانند از این نکته بیخبرند که آنها اساسا در مقابل تمام انتخابهایشان مستاصل و ترسو هستند. آنها با گفتن اینکه: رای من و تو چه فرقی داره، اینها در هر صورت واسه من و تو کاری نمیکنند به نحوی با کنار کشیدن منفعلانه خود از مسیر انتخاب، هم خشمِ سرکوب شده خود را به نظام سیاسی حاکم، منفعلانه تخلیه میکنند و هم با پیشگوییِ خودفریبانهِ نتیجه آرا، از غافلگیری آتی پیشگیری میکنند. گوینده ناشناس
پانته آ پناهی ها نوشت:
با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوی ایران با جشنواره فیلم کن فراسنه، صندق اخذ آرا در این شهر پذیرای آرای ایرانیان است.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم جدید عبدالرضا کاهانی در بخش مسابقه ادینبورگ
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- قاچاق فیلم عبدالرضا کاهانی؛ «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم منتشر شد
- شهاب حسینی با «مقیمان ناکجا» به هنر و تجربه میآید
- «ابوالهولِ» ایرانی به کانادا میرود
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- «ملاقات خصوصی» به سینماها میآید
- فرصت از دست رفته/ نگاهی به فیلم «مغز استخوان»
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
مردم باید از سرنوشت ترکیه درس عبرت بگیرند. اقتصاد و آسایش از ترکیه رخت بربسته است. جون حاکمی جنگ طلب دارد. ۴۸ درصد مردم قهر کردند. اردوغان با ۴۲ درصد پیروز و کشورش را به بی ثباتی کشاند. میزان آرای اصول طلبان ثابت است و معلوم است که چه کسانی به آنان رای میدهند. آنچه سرنوشت ساز است میزان آرای قهرکنندگان است. آرای خاموش می تواند وابستگان به روسیه را در ایران به قدرت برساند.