موفقیت «دانه انجیر معابد» در گیشه

سینماسینما – پاریس

ساخته اخیر محمد رسول اف که بعد از جشنواره کن، در بسیاری از جشنواره‌های دیگر شرکت کرد و به کشورهای گوناگون نیز فروخته شد، در فرانسه از ۱۸ سپتامبر به پرده ۱۲۰ سینما در سراسر این کشور رفته است.

نمایش «دانه انجیر معابد» با تبلیغات بسیار زیاد و همچنین نقدهای خوب منتقدان همراه بوده است. این فیلم در هفته با احتساب «جلسات پیش نمایش» ۱۲۳۳۲۵ تماشاگرداشته است.

از هفته دوم پخش‌کننده به تعداد سالن‌های نمایش این فیلم افزوده است و بنا به اطلاعات برگرفته از باکس آفیس «دانه انجیر معابد» هفته اول از نظر تعداد تماشاگر در بین آثار فیلمسازان ایرانی در فرانسه چهارمین فیلم پرفروش به حساب می‌آید.  سه فیلم قبلی، رتبه اول و دوم، متعلق به اصغر فرهادی و فیلم سوم متعلق به جعفر پناهی است.

در روز پنجشنبه گذشته بر مبنای پیش‌بینی کارشناسان اقتصاد سینما در فرانسه، فیلم تازه رسول‌اف می‌تواند در نهایت مرز چهارصد هزار تماشاگر را هم رد کند؛ البته این امر طبیعتا بستگی به هفته‌های آینده خواهد داشت.

«دانه انجیر معابد»، تاکنون پرفروش‌ترین فیلم رسول‌اف در فرانسه به حساب می‌آید،. این فیلم همچنین از سوی آلمان برای کاندیدا شدن در اسکار فیلم بین‌المللی ۲۰۲۵ انتخاب شده است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 200945 و در روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹:۱۳
2024 copyright.