انتقاد نیکی کریمی از داوری های جشنواره سی و پنجم فیلم فجر

نیکی کریمینیکی کریمی در صفحه اینستاگرام خود از تلاش همکارانش و درخشش هایی که از نظر داوران دور ماندند، نوشت.

به گزارش سینماسینما، این هنرمند در پست تازه اینستاگرام خود این متن را منتشر کرده است:

سینما، علیرغم ظاهر بیرونی جذابش، در همه سطوح چه بازیگری چه عوامل صحنه بودن و کارگردانی و تهیه کنندگی و سینماداری و بازاریابی و…صنعتی سخت و شغلی پراسترس است ؛ هر چند در دید مردم عزیزمان ، دلنشین است ولی در زندگی واقعی بسیار سخت است. ما باید آمادگی بدنی خویش را حفظ کنیم زیرا بیخوابیهای مدام حین کار داریم ، کتاب بخوانیم که موقع فیلمنامه خواندن و نوشتن حرف حسابی بزنیم ، فیلمهای روز دنیا را به هر قیمتی تماشا بکنیم که از جریان جهانی باز نمانیم ، در شبکه های اجتماعی حواس جمع باشیم مورد هجمه قرار نگیریم ، در مطبوعات و رسانه های رادیویی و تلویزیونی حضوری فعال داشته باشیم که از کارمان دفاع کنیم و به نقدها گوش فرادهیم….
وقتی زن باشی این استرس عحیب تر هم میشود زیرا میخواهی یک جایی صدای زن ایرانی هم باشی که کمتر دیده شده .
همه اینها را نوشتم که بگویم این کار اعصاب آهنین میخواهد و اینجاست که یک جشنواره ملی سینمایی به نوعی یک خسته نباشید ملی به کار همکاران من است نه اینکه خودش مبدل به استرسی جدید بشود .
جشنواره فیلم فجر امسال برای من لحظات خوب و لحظات تلخی به بار داشته است ،. با اشتیاق مهدویان عزیز و گروه خوبش را تماشا کردم، از بیست و یک روز بعد خردمندان و ساره شیرین لذت بردم ، با موسیقی کارن همایون فر در فیلم خفه گی جان گرفتم و با دیدن بازی آقای حامد بهداد و خانم باران کوثری در سد معبر چشمانم برق زد و فیلمی تاثیرگذار مثل کمدی انسانی را دیدم و خستگیم در رفت ولی عملا هیچ یک از همکارانم چه آنهایی که ذکر کردم چه آنها که از بقیه جماعت سینما این روزها میشنویم شایسته تقدیر یا حداقل کاندیدی بودند ، به چشم نیامدند.
به عنوان یک زن سینماگر ایرانی که ۲۶ سال از زندگیم را در این هنر صرف کرده ام و اندک بضاعتی هم در جشنواره های معتبر جهانی داشته ام و داوری هایی در این سالها در کشورم و دنیا داشته ام ، ضمن احترام به دست اندرکاران جشنواره و البته سلیقه هایشان ، میخواهم گله ای از جنس همکاری کنم که اگر به لطف خدا و همت دسته جمعی همه جماعت سینمای کشور ، مردم اقبالی به هنر ما کرده اند ، شما موجب دلگرمی ما بشوید و مبادا که با انتخابهای نافهمیدنی در جشنواره موجب دلسردی نسل قدیم و بخصوص جدید سینما شوید.

نمیخواهم فعلا از «اذر » و بی مهری هایی که به من و همکاران زحمت کشم در این جشنواره شد حرف بزنم . قلبا به سینماگرانی که درست دیده نشدند و همکارانم، احترامی عمیق میگذارم که سختی این روزها، ایشان را دلسرد نکرده است و مطمئنم مردم نیز حرف ما را تصدیق خواهند کرد.

نیکی کریمی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 44860 و در روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶:۱۵
2024 copyright.