دل‌نوشته‌ی هوشنگ گلمکانی/ برداشت اشتباه از پست اینستاگرامی پرویز پرستویی

بازنشر نوشته‌ی هوشنگ گلمکانی نویسنده و منتقد سینمایی در اینستاگرام پرویز پرستویی بسیاری را به اشتباه انداخت.

دیروز پس از انتشار خبر درگذشت محمدعلی اینانلو سیلی از پیام‌های تسلیت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این میان هر کس به نوبه‌ی خود به بزرگداشت یاد و خاطره‌ی اینانلو می‌پرداخت.

در همین رابطه‌ هوشنگ گلمکانی روزنامه‌نگار و منتقد سینما نیز متنی را در اینستاگرام منتشر کرد که تا حدود زیادی شخصی برگرفته از آشنایی دیرین او با محمدعلی اینانلو بود.

او در این نوشته با اشاره به چهل سال سابقه‌ی آشنایی خود با اینانلو نوشت : « شده‌ایم پیام‌آور مرگ. مرگ عزیزان تکرارناپذیر. حالا هم این مرد مردستان، این بالابلند پرصلابت، با آن صدای بی‌نظیر که در تناسب کامل با آن هیبت و اندام بود. مرد ورزش و شکار و مستند و طبیعت. مستند از شکار و طبیعت. ورد زبانش این بود که ایران، جهانی درون یک مرز است که همواره در هر مقطعی از سال، چهار فصل را می‌شود درون این مرز سراغ گرفت. مستندهایش هم مدام تلاشی برای اثبات همین ادعا بود. مدام در سفر بود برای ثبت گوشه‌گوشه این سرزمین، با دوربین و تفنگ. هیبتش جان می‌داد برای این‌که تفنگ را اریب روی شانه بگذارد و در خط افق، در تاریک‌روشنای غروب قدم بردارد و تجسم شمایل مردان اسطوره‌ای شود.به بازگو کردن یک خاطره از او پرداخته بود : «توی خیابان دیدمش، داشت از ماشین سفری شاسی‌بلندش پیاده می‌شد. گفت ماشینت را همین جا بگذار و با من بیا که دارم می‌روم به کوه و دشت. و نپرس کجا. پشیمان نمی‌شوی. حالا پشیمانم که نرفتم. مثل پشیمانی بابت خیلی از کارهای کرده و ناکرده.»

امروز نیز پرویز پرستویی با بازنشر متن هوشنگ گلمکانی تاسف و تاثر خود از درگذشت اینانلو را با هواداران خود در میان گذاشت و پس از آن بسیاری از رسانه‌ها به اشتباه گمان کردند که این خاطره‌ی پرستویی از اینانلو است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8914 و در روز یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷:۱۳
2024 copyright.