واکنش فیض الله عرب سرخی به اظهارات یک تهیه کننده سینما درباره شلاق زدن در دهه۶۰

عرب سرخیفیض اله عرب سرخی فعال سیاسی اصلاح طلب طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود در پاسخ به ادعاهای حسین فرح بخش نوشت:

مدتیست یکی از تهیه کنندگان سینما در رسانه های مختلف ادعا میکند که در دهه شصت من ، فیض الله عرب سرخی ، دوست ایشان را شلاق زده ام .

یکبار گفته اند که دوستشان را در بنیاد فارابی و مقابل چشم آقایان انوار و بهشتی شلاق زده ام و بار دیگر گفته اند که در وزارت ارشاد مرتکب این عمل شده ام!

بنای اولیه من بر این بود که به این ادعا پاسخی ندهم ، زیرا ادعاهای غیر مستند و خلاف واقع فراوانی مطرح میشود که عملا فرصت جواب دادن به آنها را ندارم و امیدی هم به رسیدگی منصفانه ندارم تا به دستگاههای مسوول مراجعه کنم .

در عین حال گاه و بیگاه و بیشتر در فضای مجازی با سوالات افراد مختلف مواجه شده ام که به حکم ادب به آنها پاسخ داده ام .

اما تقاضای مکرر دوستان و خانواده و تاکید براینکه عدم پاسخگویی از یکسو مورد سوء استفاده برخی واقع میشود و از سوی دیگر در ذهن گروهی که با این بازیها کمتر آشنا هستند ایجاد شبهه میکند ، باعث شد تا در حد رفع شبهه به آن پاسخ دهم .

در سال ۶٣ و در پروژه جمع آوری فیلم های خارجی بدون مجوز، و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، چند بار فرد مورد اشاره را دیده ام و در موضوع فیلم های خارجی با ایشان گفتگو کرده ام ، اما اینکه ایشان را شلاق زده ام خلاف واقع و کذب محض است

ضمن اینکه خوب است مدعی مشخص کند که چه اتفاقی افتاده که بعد ازحدود سی سال این داستان را مطرح کرده اند؟ و مگر ایشان در صحنه حضور داشته اند ؟ ومهمتر اینکه چرا فردی که مورد این ظلم !! واقع شده خود مدعی نشده است ؟

من به همین حد از توضیح بسنده میکنم و علاقمندان به مشروح این ماجرا را به جلد دوم کتاب تاریخ سینمای ایران نوشته آقای جمال امید ، چهارده صفحه اول فصل مربوط به سال ۶۴ ارجاع میدهم که شرحی دقیق ازپروژه جمع آوری فیلم های خارجی ارائه کرده اند .

تصور من بر این هست که به توضیح بیشتری نیاز نیست ، ولی در صورت ضرورت شرح کامل ماجرا را در یک مصاحبه مطبوعاتی و برای استحضار مردم عزیز بیان خواهم کرد

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 35364 و در روز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۰:۰۰
2024 copyright.