رمز و راز «آتش به اختیار» از نگاه تهیه کننده «ماجرای نیمروز»

محمود رضویزمانی که رهبر معظم انقلاب از واژه آتش به اختیار برای دانشجویان استفاده کردند بسیاری از فعالان فرهنگی به این دو کلمه و تعبیر آن واکنش نشان دادند.

به گزارش سینماسینما،  رهبر معظم انقلاب عصر روز ۱۷ خرداد ماه در دیدار جمعی از دانشجویان از وظایف تشکل‌های دانشجویی، تلاش همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه دانستند و فرمودند نگویید دیگر نمی‌شود در دانشگاه کار کرد؛ در دانشگاه خیلی می‌شود کار کرد. همه‌ی هسته‌های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هرکدام کار کنند؛ مستقل؛ آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید.
گاهی اوقات احساس می‌شود دستگاه‌های مرکزی فکری و فرهنگی و سیاسی دچار اختلالند و تعطیلند؛ اینکه در وضعیتی که ما این‌همه مسائل مهم فرهنگی در کشور داریم، حالا فرض کنیم فلان آهنگ قبل افطار پخش بشود یا نشود، این می‌شود مسئله‌ی اصلی، نامه‌نگاری می‌کنند؛ این پیداست این دستگاه اختلال پیدا کرده؛ مسئله‌ی اصلی را از فرعی تشخیص نمی‌دهند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا شما آتش به اختیارید.

این سخنان برای آنان که منتظر یک اشاره برای حرکت های فرهنگی هستند یک سرآغاز دوباره بود، بسیاری در شبکه های اجتماعی به واژه آتش به اختیار واکنش نشان دادند.

سیدمحمود رضوی تهیه کننده فیلم «ماجرای نیمروز» که بهترین فیلم جشنواره فجر انتخاب شد در صفحه توییتری خود با انتشار سه پیام به این کلمه واکنشی جالب نشان داد و نوشت:

«آتش به اختیار یعنی تنها ما نیستیم از دست این مدیران فرهنگی که دچار اختلال و تعطیلند خسته شدیم،آقا هم صبرشون طاق شده،مدیران خودتان بروید.»

«مدیران فرهنگی دچار اختلال و تعطیل مدیرانی هستندکه براساس قانون بقاء مدیر دراین۳۸سال همیشه مدیربوده وفقط ازاین دستگاه به آن دستگاه رفته اند.»

«قانون بقاء مدیر فرهنگی : مدیر فرهنگی نه تولید میشود و نه نابود میشود فقط از پستی به پست دیگر منتقل میشود و هدف او نابودی کامل فرهنگ است.»

محمود رضوی ۶۳۴۸۸۶۲_۷۷۰ ۶۳۴۸۸۶۳_۵۲۸

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 57830 و در روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت 11:32:22
2024 copyright.