رامین پرچمی که در فیلم «ضیافت» با حسن جوهرچی همبازی بود، نوشته ای را برای حسن جوهرچی در اینستاگرامش منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، رامین پرچمی نوشت:
قربون اون پاهاى تو و خرمشهر…! امکان ندارد یا در اصل تا حالا نداشته است که فیلم ضیافت را تماشاکنم وآن لحظه جادویی و غیر منتظره ورود رضا به کافه ماطاووس و پیوستنش به جمع رفقاى قدیمى آن هم در حالى که روى ویلچر نشسته است را ببینم و اشک از چشمانم سرازیر نشود ، بى کمترین اغراق و بدون حتى یک بار استثناء !
حسن جوهرچى در این صحنه نقش یکى از دوست داشتنى ترین و قابل احترام ترین وتحسین بر انگیزترین شخصیتهاى سینمایى را به زیباترین و البته بى آلایش ترین اشکال ممکن ، مى آفریند و ایفا مى کند . یادم هست که همان سر صحنه و موقع ضبط این سکانس هم کاملا فراموش کرده بودم که ما دوتا رفیق آن موقع خیلى صمیمى هستیم که داریم فیلم بازى می کنیم و حسابى گریه کرده بودم! جوهرچى در این صحنه براى من موجود کاملا متفاوت و غریبه اى بود که انکار خیلى آشناست، صحنه اى که من سرم را روى پاهاى حسن مى گذارم و بر زانوانش بوسه میزنم و میگویم : قربون اون پاهاى تو و خرمشهر… بى تردید یکى از بهترین لحظه هاى بازیگرى من است آنقدر که حاضرم با غرور از آن یادکنم! و نکته اى که شاید کمتر کسى بداند چون کمتر جایی گفته ام هم این است که بازى ام در ضیافت مسعود کیمیایی را مدیون حسن جوهرچى ، دوست خوبم هستم که تا متوجه شد هنوز و در فاصله کمتر از ٢۴ ساعت مانده تا آغاز فیلمبردارى، بازیگر نقش جواد براتى انتخاب نشده است ، خیلى این در و آن در زد که بتواند مرا که درست یکروز پس از پایان فیلمبردارى در پناه تو بلافاصله راهى شمال شده بودم براى استراحتى کوتاه ، از همان میانه راه برگرداند(دقت کنید از روزگارى حرف میزنم که هنوز وسیله اى به نام موبایل لااقل براى ما اختراع نشده بود!) و من همان شبى که ۶ صبح فردایش ضیافت کلید خورد ، بامعرفى و حمایت همه جوره دوستى نازنین ، در کمال ناباورى و بهت زدگى براى بازى در یکى از نقش هاى اصلى فیلمى از مسعود کیمیایی انتخاب شدم !

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- رمانتیسم خونبار کمونیستی/ بررسی تحلیلی «گوزنها» و انقلاب مسلحانه
- پایان تصویربرداری فیلم «نابازیگر»/ معرفی بازیگران کامل
- اکران «خائن کشی» در جشنواره روتردام
- تغییر نسخه جشنوارهای «خائن کشی» برای اکران عمومی
- سینمای سیاسی، از نمود تا ماهیت
- دو دنیا، یک کارگردان/ درباره مسعود کیمیایی
- فضای کافکاگونه/ کوتاه درباره «خائنکشی»
- تهران مخوف و جسدهای شیشهای/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- لذت بردن از اجزای فیلم/ نگاهی به موسیقی «خائنکشی»
- بدون منطق روایی/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- ایستاده در غبار/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلاژی از موفقیت فیلمهای پیشین/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کهنه سوار در میدان/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- نگاهی به «خائن کشی»؛ سینمای کیمیایی همین است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- عاشقانهای از سه نسل؛ «جان جانان» به تهیهکنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد
- درگذار از خشونت و تحقیر گذشته/ یادداشتی بر فیلم «زنی ناشناس»
- دو جایزه جشنواره فریبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- سمبلیک و مضمونگرا/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- «شهربانو» به رقابت آسیایی بنگلور راه یافت
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
- آناتومی نکبت/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی پول معیار همه چیز است
- «آقای کلاین»؛ تلاش برای زدودن یک اشتباه
- سرگذشت لیلا و برادرانش
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بستههای عیدانه همراه اول
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- فیلمهای نوروزی در روزهای اول اکران چقدر بلیت فروختند؟
- برای احمد دامود؛ راز آن نگاه و دستهای چلیپا شده
- ادعای وزیر ارشاد؛ هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است
- احمد دامود درگذشت
- در مسیر سقوط/ نگاهی به فیلم «نهنگ»
- رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع از کاری یک هنرمند
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- موفقیت تجاری مستند برنده خرس طلای برلین
- داستانِ شیفتگی/ معرفی کتاب «افسون پردهی نقرهای»
- دنیای پارادوکسیکال و غمبار چارلی/ نگاهی به فیلم «نهنگ»