بهار تئاتر ایران با پرویز پرستویی، شهاب حسینی، نوید محمدزاده و حجت اشرف‌زاده

نمایش‌های موفق تئاتر ایران همزمان با بهار ۱۴۰۱ با حضور بازیگرانی چون شهاب حسینی، سجاد افشاریان، بهاره رهنما، تهیه‌کنندگانی چون پرویز پرستویی و نوید محمدزاده و میزبانی از خوانندگانی چون علی زندوکیلی و حجت اشرف‌زاده طی ایام نوروز در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌روند.

به گزارش سینماسینما، پردیس تئاتر شهرزاد فروردین ماه ۱۴۰۱ با رپرتوار نمایش‌های برگزیده میزبان مخاطبان خواهد بود و ۱۲ نمایش در این دوره روی صحنه خواهند رفت.

فروغ فرخزاد نخستین مهمان نوروزی

نمایش خانه سیاه است نمایش موفقی که طی اسفند ماه ۱۴۰۰ در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه رفت، در باب زندگی و اشعار زنده‌نام فروغ فرخزاد شاعر شناخته شده معاصر کشورمان نوروز ۱۴۰۱ در سالن شماره ۱ تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

خانه سیاه است به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن اردشیر و تهیه کنندگی مهدی کریم‌پور است و از هفتم فروردین ماه (هم زمان با روز ملی هنرهای نمایشی) به مدت ۶۰ دقیقه در ایام نوروز میزبان تماشاگران خواهد بود.

پرویز پرستویی با «اول شخص مفرد»

نمایش اول شخص مفرد به تهیه کنندگی پرویز پرستویی، پرمخاطب ترین نمایش سال ۱۴۰۰ در اصفهان است که از شانزدهم فروردین در سالن شماره ۳ تئاترشهرزاد به صحنه می‌رود.

اول شخص مفرد به نویسندگی و کارگردانی امید نیاز، روایتگر زندگی مردی به نام مهرداد است که زندگی او با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو شده است. این نمایش با نگاهی خلاقانه به نقش بازیگر از دید روانشناسی و فلسفه، به جهانِ زندگی قهرمان داستان میپردازد.

«چشم هایی که مال توست» با شهاب حسینی، بهاره رهنما و علی زندوکیلی

نمایش چشم‌هایی که مال توست به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری بهاره رهنما یکی از نمایش‌های موفق سال‌های اخیر است که در قالب رپرتوار نمایش‌های موفق سال ۱۴۰۰ در تئاتر شهرزاد به صحنه می رود. این نمایش که در کانادا، فرانسه، اتریش و سوئد نیز به صحنه رفته است از هشتم فروردین ماه در سالن شماره ۳ میزبان مخاطبان خواهد بود.

روایت نمایش چشم‌هایی که مال توست بر محور ماجرای زنی است که پس از به دنیا آوردن فرزندش، شوهرش او را ترک کرده و تماشاگر شاهد واگویه‌های زن خواهد بود که لحظاتی به صورت ذهنی با همسر جدا شده‌اش گفتگو می‌کند.

این اثر با صدای شهاب حسینی و موسیقی علی زندوکیلی اجرا خواهد شد و سینا سعیدی تهیه کنندگی این اثر را برعهده دارند.

دستان پُر نوید محمدزاده با شب شک و کریمولوژی

نوید محمدزاده نیز بهار ۱۴۰۱ با دو نمایش شب شک و کریمولوژی که تهیه‌کنندگی آنها را به عهده دارد، به تئاتر شهرزاد می‌آید.

نمایش کریمولوژی به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی که با دریافت چهار لوح تقدیر در سی‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر(۱۳۹۸) به صحنه رفت از ۱۵ فروردین ماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد میزبان مخاطبان خواهد بود.

این نمایش روایت مونولوگی از زندگی تلخک دربار ناصرالدین شاه (کریم شیره‌ای) است که برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که زمانی که فوت کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

نمایش شب شک به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده از جمله آثار برگزیده بیست‌وسومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که تندیس بازیگر نقش اول و کارگردانی را دریافت کرده است و از نیمه فروردین ماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش هاری و خداحافظی هانا کامکار از تئاتر

نمایش هاری به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی نیز از ۱۴ فروردین در سالن شماره ۲ شهرزاد به صحنه می‌رود و آخرین حضور هانا کامکار به عنوان بازیگر روی صحنه خواهد بود.

این نمایش دومین بخش از یک سه‌گانه است که بر مبنای کاراکترهای تاریخی ایران نگاشته شده است و در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر(۱۳۹۹) در شش بخش کاندیدای دریافت جایزه و در بخش بازیگری به عنوان برگزیده انتخاب شد.

ادامه اجراهای سجاد افشاریان و حجت اشرف‌زاده

نمایش بک تو بلک با بیش از ۳۰هزار مخاطب و پرفروش ترین اجرای سال۱۴۰۰، از ۱۸ فروردین بار دیگر به صحنه بازمی‌گردد.

در این که نمایش سجاد افشاریان نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده دارد، علاوه بر سجاد افشاریان، مهدی زندیه و نیکو بستانی نیز به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

این نمایش قصه مواجهه آدم‌ها با تنهایی و خلوت درون خود است.

همچنین کنسرت نمایش‌ ترانه‌های شرقی به نویسندگی و کارگردانی جلال‌الدین دری و با اجرای زنده حجت اشرف‌زاده نیز دیگر اجرای موفق سال۱۴۰۰ است که از ۱۴ فروردین مجدد روی صحنه می رود.

رحیم نوروزی، شبنم قلی‌خانی، سمیرا حسینی، سعید زارعی، سپیده صباغ، حسین میرزاییان، آزاده سیفی، صدف بهشتی، مهدی ابراهیمی، مهدی هاشمی، رز زارع و امیرعلی دانایی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

سهم کمدی از تئاتر بر عهده جواد انصافی

نمایش کمدی موزیکال خفتگان چشم باز به کارگردانی جواد انصافی از هفتم فروردین میهمان تئاتر شهرزاد است.

پردیس تئاتر شهرزاد به مناسبت نوروز و برای اینکه سال نو حال و هوای تماشاگران برای لحظاتی هر چند کوتاه شاد و خندان شود، این نمایش را در اولویت اجرای بهار قرار داده است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو برادر متوجه می‌شوند پسر عموی آن‌ها که بسیار پول دار است در حال مرگ است و تنها وارث او همین دو برادر هستند. اما برادرها از پسر عموی خود بی خبرند و همه جا را دنبال او می‌گردند تا اینکه….

جواد انصافی، علی خازنی، محمدرضا قربانی، حمید رئوف تبار، امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی، رضا معراجی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

کودکان نیز در اجراهای نوروزی سهیم هستند

نمایش هدیه کوچولو و یک روز و دو فصل به کارگردانی رامین کهن و نمایش حیاط خانه ما به کارگردانی وحید خسروی نیز از چهارم فروردین در سالن شماره سه و نمایش «اپلیکیشن بابایاب» در سالن شماره ۲ به صحنه می‌رود.

از خارجی‌ها قرعه به نام شکسپیر افتاد

نمایش توفان نوشته ویلیام شکسپیر به کارگردانی مصطفی کوشکی از ۱۴ فروردین ماه به صحنه تئاتر شهرزاد می‌رود.

این نمایش محصول بیش از یکسال تمرین در شرایط سخت کرونایی است و مهران ‌امام‌بخش، شهروز ‌دل‌افکار، احسان ‌رضوانی، سونیا ‌سرلک، کوروش ‌شاهونه، الهه ‌شه‌پرست، یعقوب ‌صباحی، حمید ‌عاشوری، ایمان ‌عبدی، محمدهادی ‌عطایی، آرش ‌فلاحت‌پیشه، محمد قلندری، محمد ‌نادری در آن ایفای نقش می کنند.

منبع ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 172002 و در روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۹:۲۱
2024 copyright.