حذف نام همکارمان اخلاقی نیست/ کارگردان نمایش «شب شک»: نوید محمدزاده گفت نام مرا حذف کنید و به اجرا ادامه دهید

امیرحسین بریمانی کارگردان نمایش «شب شک» که در توقیف به سر می‌برد بار دیگر تاکید کرد که مشکل پیش آمده به دلیل نام نوید محمدزاده است ولی گروه، حذف نام او را اخلاقی نمی‌داند.

به گزارش سینماسینما، روز گذشته پنجم تیر ماه خبری مبنی بر توقیف نمایش «شب شک» به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید محمد‌زاده در رسانه ها منتشر شد و در همین رابطه کارگردان نمایش گفت: «احتمال می‌دهیم دلیل توقیف نمایش «شب شک» نام نوید محمدزاده به عنوان تهیه کننده این کار باشد». هنوز ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که مهدی امینی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی در رسانه دیگری این احتمال را تکذیب و عنوان کرد: «دلیل توقف اجرای نمایش «شب شک» نداشتن مجوز تمدید و تبلیغ نمایش است.» همچنین روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی توضیحاتی را بدین شرح اعلام کرد: «نمایش «شب شک» به نویسندگی و کارگردانی آقای امیر حسین بریمانی که در تماشاخانه تئاتر شهرزاد اجرا داشته است، به دلیل عدم کسب مجوز تمدید و تبلیغ نمایش، همچنین پخش بدون مجوز تبلیغات نمایش در بسترهای مختلف فضای مجازی، موجب بسته شدن موقت سایت فروش بلیت نمایش از طرف اداره کل هنرهای نمایشی شده است. بدیهی است این مشکل با حضور کارگردان و رفع ابهامات موجود برطرف خواهد شد.»

بلافاصله و پس از این ادعا، پردیس تئاتر شهرزاد به این خبر واکنش نشان داده و در جواب آن ادعا بیانیه‌ای صادر و نداشتن مجوز را تکذیب کرده و آورد: «مجوز تمدید نمایش «شب شک» با شماره ۱۴۵۲۴۱/ ۱۴۰۱ در دبیرخانه اداره کل هنرهای نمایشی ثبت شده است و به غیر از تایید شورای نظارت در گروه مشترک با سایت تیوال، امکان ندارد فروش نمایشی باز شود.

پ- نمایش «شب شک» به دلیل فاصله کم صدور مجوز تا اجرا تبلیغی در فضای مجازی نداشته است و هنوز تیزر و پوستر رسمی برای آن طراحی نشده است و منظور از «پخش بدون مجوز تبلیغات نمایش» دقیقا مشخص نیست که به کجا اشاره می کند!»

امروز بار دیگر با امیرحسین بریمانی کارگردان نمایش «شب شک» به تهیه کنندگی نوید محمدزاده تماس گرفته و نتیجه پیگیری‌هایشان را از او جویا شدیم. بریمانی اظهار کرد: این موضوع همچنان در حال پیگیری‌ است اما از طرف شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی به ما اعلام شده است که اگر نام نوید محمدزاده را حذف کنیم دوباره اجازه اجرا خواهیم داشت.

از بریمانی درباره واکنش نوید محمدزاده به این خبر پرسیدیم و او گفت: نوید محمدزاده چندبار به ما اعلام کرده است که اگر با حذف نام من می‌توانید دوباره اجازه اجرا بگیرید این کار را انجام داده و به اجراهایتان ادامه دهید.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: حذف نام نوید محمدزاده را کاری اخلاقی تلقی نمی‌کنیم و اگر راه دیگری جز این برایمان نباشد دیگر نمایش را اجرا نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 177343 و در روز دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۶:۵۷
2024 copyright.