نمایش «شیوه به قداست رساندن یک اعتراف کننده نامعتبر» به پالیز رسید

نمایش «شیوه ى به قداست رساندن یک اعتراف کننده ى نامعتبر» به پالیز رسید.

به گزارش سینماسینما، نمایش «شیوه به قداست رساندن یک اعتراف کننده نامعتبر» به نویسندگى و کارگردانى آرش واحدى و ‎تهیه کنندگى علیرضا مولایى از ٢٢ آبان در تماشاخانه پالیز به روى صحنه مى رود.

آرش واحدى در کارنامه ى خود سابقه ى فعالیت روزنامه گاری در روزنامه هاى صبا ، هنرمند ، سینما و قانون را دارد همچنین این نمایش تجربه ى پنجم وى در حوزه ى کارگردانى تئاتر وى بوده است .

واحدى در خصوص اجراى این اثر گفت:« این نمایش تنها قصد دارد اهمیت واژه «انتخاب» را به مخاطب یادآوری کند،انتخابی که می تواند گاهی به یک فاجعه ختم شود و گاهی افراد را به رستگاری برساند. این انتخاب ها بر پایه اصولی که از آن تعاریف مشخصی داریم صورت می گیرد؛ برخی از اشخاص بر پایه اصول اخلاقی و انسانی انتخاب می کنند و برخی بر پایه قواعد مذهبی و برخی بر اساس تجربه هایی که در زندگی از سر گذرانده اند. انتخاب میان گزینه های انسانی و مذهبی همواره به موازات یکدیگر حرکت می کنند. در این نمایش سعی شده است تضاد میان انتخاب های انسانی و مذهبی زیر ذره بین قرار گیرد ، جایی که خط قرمزهای مذهبی با شرایط انسانی همخوانی ندارند و در شرایطی خاص باعث سخت شدن انتخاب ها می شوند. حال سئوال اینجاست ، در چنین شرایطی باید پرسید آیا خطای انسانی مهلک تر است یا خطای مذهبی»

 

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71681 و در روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳:۲۳
2024 copyright.