ادعای یک تهیه‌کننده سینما: ایده برنامه هفت مال من است

هفت سری اولناصر شفق می‌گوید که سال ۷۸ پیشنهاد ساخت برنامه‌ هفت را باعنوان سینما دو هزار به صداوسیما داده بوده است.
ناصر شفق تهیه‌کننده سینما؛ با اعلام این مطلب افزود: ایده برنامه هفت را را من دادم آنهم در سال ۷۸. در همان وقت وضعیت ساخت این برنامه مشخص شد و ما طرح را به صداوسیما ارائه کردیم و بعد از تصویب قرار شد این برنامه با نام “سینما دو هزار” در شبکه پنج ساخته و در همان شبکه پخش شود.

وی ادامه داد: دکور برنامه نیز به صورت کامل ساخته و تمام کارهای اجرایی و فنی انجام شد ولی ناگهان دیدم تلویزیون برنامه را به شبکه دیگری  واگذار کرده است. البته ما  روی انتخاب مجری اختلاف نظر داشتیم زیرا من معتقد بودم مجری باید مسلط به سینما باشد.

وی با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: متاسفانه در دولت دهم هنر تعطیل شد. آنها تلاش کردند جلوی هنرمندان خوب را بگیرند اما اشتباه کردند زیرا برای مثال وقتی مردم صدای شجریان را دوست دارند اگر همه صاحبان قدرت هم جمع شوند و بگویند که صدای شجریان خوب نیست؛ مردم بازهم صدای شجریان را گوش می‌کنند.

شفق افزود: سینما راه خود را می‌رود و مخاطب خود را دارد حتی اگر دولت توجه نکند اما دولت اگر به سینما توجه نکند؛ شبکه‌های خارج از کشور به سینما توجه می‌کنند. سینمای ما امروز نیاز به رشد و سالن‌سازی دارد و وقتی کامل رشد می‌کند که ما به تعداد مساجد؛ سینما داشته باشیم.

عضو موسس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با انتقاد از وضعیت این انجمن گفت: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس یک ارگان غیردولتی است که توسط امیر لطفیان، علیرضا مزینانی، مجید رجبی‌معمار، علی اصغر سعادتی، حسن خامنه‌ای، اکبر حجازی، حبیب‌الله کاسه‌ساز و بنده؛ بنیان گذاشته شد و هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کردیم اما امروز انجمن تبدیل به یک ارگان تبلیغاتی برای یک  ارگان خاص و معلوم است فیلمی که با این بودجه ساخته شود را مردم نمی‌بینند.

شفق درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در سینما گفت: قصد داشتم فیلمی درباره قرآن کریم بسازم که هنوز امکان‌پذیر نشده. همچنین به دنبال ساخت فیلمی به نام بی‌سر و سامان درباره سود و ربای وام‌های بانکی هستم در این فیلم نشان می‌دهم که نه تنها این وام گرفتن از بانک مشکلات خانواده‌ها را ترمیم نمی‌کند  بلکه فاجعه به بار می‌آورد تلاش دارم تا این فیلم را پاییز بسازم.

 

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32256 و در روز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۰:۴۵
2024 copyright.