از همفری بوگارت، عرفان خان، جودی فاستر تا فیلمی با بازی سحر قریشی

 شبکه‌های مختلف تلویزیون برای تعطیلات آخرِ این هفته، ۲۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن تدارک دیده‌اند.

به گزارش سینماسینما، در تعطیلات آخر هفته، ۲۴ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌روند. از این میان، ۱۰ فیلم ایرانی، ۱۱ اثر خارجی و ۳ انیمیشن برای مخاطبان تدارک دیده شده است.

فیلم «شاهین مالت» به کارگردانی جان هیوستون و بازی همفری بوگارت از آثاری است که تماشایش برای علاقه‌مندان به سینمای جهان جالب خواهد بود.

این هفته همچنین به مناسبت ۹ دی، قرار است فیلم «قلاده‌های طلا» با بازی امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا و حمیدرضا پگاه از شبکه افق پخش شود.

همچنین در حالی قرار است فیلم «محرمانه تهران» با بازی سحر قریشی از شبکه سه پخش شود که این بازیگر در تلویزیون ممنوع‌التصویر است. او علاوه بر اینکه نمی‌تواند در سریالی بازی کند، پخش تیزر فیلم‌های سینمایی‌اش نیز در سیما ممنوع است.

جدا از جدول زیر، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «قاتلین پیرمرد»، «سلطان شبکه» و «دو روی سکه»، پنج‌شنبه ۷ دی‌ در ساعت‌های ۱۳، ۱۷، ۲۱ و «بی‌نظمی»، «جاده‌ای به‌سوی تباهی»، «دست‌های آلوده» و «آگاهی» جمعه ۸ دی‌ در ساعت‌های ۱۱، ۱۵ ، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

نام فیلم و کارگردانشبکهزمان پخشبازیگرانخلاصه داستان
«شاهین مالت»

کارگردان: جان هیوستون

یکپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۲۲

همفری بوگارت و مری استوریک کارآگاه خصوصی برای حل پرونده‌ای با سه مجرم مواجه می‌شود که قصد به سرقت بردن مجسمه‌ای ارزشمند را دارند.
«کاغذهای رنگی»

کارگردان: مونا زندی حقیقی

دوپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ‌‌۸

سید مهرداد ضیایی، نونا زندی، نگار نیک‌خواه آزاد و سیما مبارک‌شاهیدر کاغذهای رنگی با دانش‌آموزان دختری مواجهیم که با مشکلات دوران نوجوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. خانواده، نوجوان و مدرسه سه ضلع مثلثی هستند که با یکدیگر وارد تعامل می‌شوند و برهم تاثیر می‌گذارند. در فیلم «کاغذهای رنگی» خانم معلم تازه وارد (رزاقی) این مسئولیت را به عهده می‌گیرد و سعی می‌کند با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی، پنجره‌ای جدید را به سوی دانش‌آموزان باز کند.
«بهشت اردک‌ها»

کارگردان: اولیور رینگر

دوپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۲۳:۳۰

کتی دختر بچه‌ای است که مسوولیت نگهداری از او را پدرش به‌عهده دارد. صبح روز تولدش از پدر تخم یک جوجه اردک هدیه می‌گیرد. در حالی‌که پدرش به او سپرده است که زمان تولد جوجه اردک در کنارش باشد، اما کتی به جشن تولد دوستش مارگو می‌رود و جوجه اردک را به او می‌دهد. از طرفی خانواده مارگو به او اجازه نمی‌دهند که از جوجه اردک نگهداری کند….
انیمیشن «شکوفه‌ای در زمستان»

کارگردان: مهدی رمضانی

دوجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۸

میرطاهر مظلومی و علیرضا علیاموسی با زنی باردار تصادف می‌کند و موجب سقط بچه او می‌شود و به‌علت عدم توانایی برای پرداخت دیه به زندان می‌افتد. فرشته، همسر موسی برای آزادی شوهرش، شب و روز تلاش می‌کند. او صبح‌ها با وانت شوهرش به میدان تره‌بار می‌رود و با فروش میوه درآمدی به‌دست می‌آورد. فرشته ظهر به محل کار خود می‌رود و تا شب مشغول کار است ولی نمی‌تواند پول زیادی برای آزادی شوهرش جمع کند. او به‌سراغ خانواده‌ای که با آنها تصادف کرده می‌رود ولی آنها حاضر به رضایت نمی‌شوند….
«جاده مه‌آلود»

کارگردان: بهادر اسدی

دوجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۷:۳۰

آشا محرابی، فریبا نادری، رامبد شکرابی و رامتین خداپناهیاحد، برادر بزرگتر خانواده به بهانه سالگرد فوت مادرشان، خانواده‌اش را به خانه مادری در شمال می‌کشاند. او متوجه می‌شود که خواهرهایشان دچار مشکلات و از هم گسیختگی شده‌اند و سعی می‌کند که به بهانه‌ای به آنها کمک کند و خانواده را کنار هم حفظ کند ولی در همین حین حادثه‌ای دیگر رخ می‌دهد….
«شکوفه‌های گیلاس»

کارگردان: نااومی کاواسه

دوجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۲۳

کِرِن کی کی، ماساتوشی ناگاسه و کیارا اوچیدامردی در یکی از شهرهای ژاپن رستوران کوچکی داشته و با پخت غذاهای محلی، کسب و کار محدودی را اداره می‌کند. روزی زنی مسن به او مراجعه کرده و درخواست کار می‌کند. مرد که به‌دلیل سن بالای زن موافقت نمی‌کند، اما پس از چند بار مراجعه، قرار می‌شود پیرزن غذای مخصوصی را درست کند و اگر صاحب رستوران از آن خوشش آمد، زن مشغول به کار شود. در حین درست کردن غذا، مرد متوجه وجود مشکلی در دستان زن شده و درمی‌یابد او به یک بیماری پوستی مبتلا است؛ اما پس از خوردن غذای زن و مزه‌ی بسیار خوب آن، موافقت می‌کند پیرزن در رستورانش کار کند؛ به شرط اینکه کسی او را نبیند! با آمدن پیرزن، رستوران رونق بهتری یافته مشتریانش بیشتر می‌شوند، تا اینکه بالاخره روزی مامور اداره بهداشت به آنجا آمده و با دیدن اینکه پیرزن مبتلا به بیماری است، از مرد می‌خواهد او را اخراج کند….
«گل»

کارگردان: گلبهار سینگ

سهپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۱۰

عرفان خان، تاپاس دالی، پونتا دارشان گوپتا و گریش ماتورداستان فیلم در مورد یک معلم ورزش است که در یک مدرسه دورافتاده تیم فوتبال تشکیل می‌دهد و متوجه وجود استعداد خوبی در یکی از بازیکنان خود می‌شود که پدرش به‌علت دزدی در زندان است و وضع مالی بسیار بدی دارند. معلم با خانواده پسر صحبت می‌کند و بعد از جلب رضایت اولیا مدرسه پسر با استعداد را در تیم فوتبال جا می‌دهد ولی والدین هم‌تیمی، به‌خاطر اینکه پدر پسر دزد است به بچه‌های خود اجازه نمی‌دهند که در تیم شرکت کنند. نهایتا مربی برای شکوفا کردن این استعداد به هر دری می‌زند و نهایتا تیمی خوب برای او پیدا می‌کند تا آینده‌ای روشن داشته باشد….
«کمی دورتر»

کارگردان: مجید اسماعیلی

سهپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۲۴

محمد بزرگ‌مهر و علیرضا وحیدی‌نیافرخ و منیر زوج سال‌خورده‌ای هستند که سال‌هاست در ایستگاهی دور افتاده، سوزنبان قطار هستند. منیر در شب تولد حضرت معصومه(ص) خوابی می‌بیند که سرآغاز اشتیاق او برای زیارت حرم ایشان در قم است. او به فکر تهیه تحفه‌ای برای حضرت است….
«این خانه پلاک ندارد»

کارگردان: مهدی ناظریان

سهجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۰

افسانه چهره آزاد و علی سلیمانیداستان روایتی از یک مادر شهید (منیر) چشم به راه است که سالهاست در انتظار بازگشت فرزند مفقود شده‌ی خود در جنگ است. منیر به سفر کربلا رفته است و به مناسبت بازگشتش از زیارت، همه‌ی فرزندانش در منزل او جمع شده‌اند. در این سفر معنوی منیر تحول بزرگی را در خود احساس کرده و به او الهام شده که قرار است به زودی از دنیا برود….
«محرمانه تهران»

کارگردان: مهدی فیوضی

سهجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۳۰: ۱۹

علیرضا جلالی تبار، الهام جعفرنژاد، حمیدرضا افشار و سحر قریشیفیلم محرمانه تهران داستان شهاب دستان است که به‌عنوان نیروی جاسوسی تلاوی برای یافتن دوست دوران کودکی‌اش فرامرز و کشتن او وارد ایران می‌شود. فرامرز که اطلاعات زیادی از گروه و مافوقان خود در یک فلش دارد و از حضور در این باند پشیمان شده این اطلاعات را به‌عنوان مانع و سپری برای نجات جانش استفاده کرده است. شهاب به‌همراه همسرش در کشورهای مختلف به‌عنوان مدافع حقوق بشر در سمینارهای مختلف شرکت داشته‌اند. بعد از ورود به ایران و تلاش برای انجام ماموریت با فشار نیروهای مافوق در جریانی قرار می‌گیرد که  او را تا کشتن همسرش شهرزاد پیش می‌برد….
«گیاهان دوباره سبز خواهند شد»

کارگردان: ارمانو اولمی

چهارپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۲۰:۳۰

کلاودیو سانتاماریا و آلخاندرو اسپردوتیداستان فیلم در یک سنگر ایتالیایی در دوران جنگ جهانی اول شکل گرفته است. سربازان ایتالیایی در سنگر زندانی شده‌اند اما توافقی با سربازان نیروهای متفقین مبنی بر آتش بس دوطرفه دارند. فرمانده ایتالیایی از این توافق راضی نیست! صدای مکرر شلیک خبر از شکسته شدن توافق می‌دهد. فرمانده ایتالیایی برای نجات از این شرایط باید به همراه سربازانش از یک دالان خطرناک عبور کرده تا بتواند بر نیروهای مجار تسلط بیابند. اما اولین گروهی که از سربازها می‌روند همگی کشته می‌شوند….
«ماه»

کارگردان: دانکن جونز

چهارپنج‌شنبه ۳۰ آذرماه

ساعت ۱۳:۳۰

سم راکول و کوین اسپیسیسم مردی فضانورد در یک پایگاه فضایی در ماه مشغول کار است. انسان به این توانایی رسیده است که از انرژی ذخیره شده در سنگ‌های ماه برای هفتاد درصد از جمعیت کره زمین انرژی تولید کنند. تمام کارها توسط ماشین‌های غول‌پیکر و خودکار انجام می‌شود. سم به‌همراه یک ربات در این پایگاه زندگی می‌کند و کنترل و تعمیرات با آنها است. او قرار است به زودی به زمین بازگردد تا آنکه در خواب و بیداری تصاویری را می‌بیند. او برای جستجوی این تصاویر از پایگاه خارج می‌شود و در یک سانحه به‌شدت زخمی می‌شود….
«خواستگار محترم»

کارگردان: داود موثقی

 

پنجپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۱۳:۳۰

محمدرضا شریفی‌نیا، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش و نگین صدق‌گویااحمد مرادی که حدود ۴۰ سال پیش به‌دلیل عدم موفقیت در خواستگاری از دختری به‌نام اختر به فرانسه مهاجرت کرده، اینک بنا به توصیه پزشکان معالج خود به ایران بازمی‌گردد. هم‌زمان به جست‌و‌جوی دوستان و آشنایان می‌پردازد؛ در این حین اختر را می‌یابد! اما  اختر که با دختر  و دامادش زندگی می‌کند؛ برای پذیرفتن احمد تردید دارد. ولی او هم که از تنهایی و احساس سربار بودن خسته شده، بالاخره با احمد به‌طور پنهانی ازدواج می‌کند. در ادامه داماد اختر متوجه ازدواج او می‌شود….
«آدم برفی‌ها»

کارگردان: رابرت کربسون

 

پنججمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۸

رابی کولمن و بابی جی.تامسونپسری که دچار بیماری سرطان است تصمیم می‌گیرد که جشنواره‌ای از آدم برفی‌ها در محل مدرسه‌شان راه بیاندازد و از طریق کمک‌های عام‌المنفعه برای بیماران هزینه درمانشان را جمع کند. او دوستانی دارد که هریک مشکلاتی داشته، اما می‌خواهند به او کمک کنند. همچنین گروهی در مدرسه در جبهه مخالف آنها قرار گرفته‌اند. بچه‌ها سعی در برگزاری جشنواره دارند و گروه مخالف تلاش می‌کنند تا جلوی آنها را بگیرند. درست زمانی‌که جشنواره راه افتاده است، پدر پسر سرطانی اطلاع می‌دهد که مشکل بیماری پسرش حل شده است….
«پرونده فارول»

کارگردان: کریستین کاریون

 

 

 

 

 

پنججمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۳:۳۰

گیموم کانت، امیر کوستوریتسا و الکساندرا ماریا لاراگریگوریو در یکی از ادارات سازمان اطلاعات شوروی کار می‌کند و روابط خانوادگی خوبی نداشته و با پسرش روابط سردی دارد. او تصمیم می‌گیرد اطلاعات نیروهای نفوذی شوروی را در اروپا و آمریکا در قبال پول به یک مهندس فرانسوی به‌نام پی‌یر بفروشد و به کمک او با سازمان اطلاعات فرانسه ارتباط برقرار کند. گریگوریو به‌دنبال پول است تا شاید بتواند از این طریق برای پسرش کاری بکند. فرانسوی‌ها اطلاعات را در اختیار آمریکایی‌ها نیز قرار می‌دهند و معلوم می‌شود روس‌ها در تمام تشکیلات سیاسی و تجاری آمریکا نفوذ دارند….
«به تو اعتماد دارم»

کارگردان: ماسیمو وینر

 

 

پنججمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۲۰:۳۰

لوسیانا آلزاتی و امانویل آریگازیفرانچسکوویلا کارشناس یک شرکت بزرگ است که از کار بیکار شده است؛ و این موضوع را از همسرش ورونیکا مخفی نگاه داشته است. او برای کار به هر دری می‌زند. از سوی دیگر الکساندرو بستینی مردی است که هیچ‌چیز در زندگی‌اش ندارد و همسرش سوزانا می‌خواهد از او جدا شود. الکساندرو مبلغ زیادی پول به یک تبهکار به‌نام کاپادو بدهکار است و کاپادو برای باز پس گرفتن قرضش او را تهدید می‌کند….
«خانه همین جاست»

کارگردان: احسان رجب‌لو

 

 

 

 

شماپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۱۲:۳۰

علی یزدانی، حسن رستمانی و سمیرا سرچاهیپیرمردی به‌نام صفر پس از چهار سال از زندان آزاد می‌شود. همسر صفر فوت کرده است. او برای یافتن فرزندان خود، مهسا و ملیکا که خانه خود را عوض کرده‌اند، جستجو را آغاز می‌کند. صفر که پس از کلی جست‌وجو با خوشحالی آنها را پیدا می‌کند، با برخورد مهسا مواجه می‌شود که از پذیرفتن پدر، سر باز می‌زند، صفر برای جبران گذشته سراغ مهندسی که سرش را کلاه گذاشته و باعث زندان رفت صفر شده می‌رود تا حقوق از دست رفته‌ی خود را پس گیرد….
«دعوت»

کارگردان: سید مجتبی اسدپور

 

 

 

 

 

 

 

 

شماجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۲:۳۰

 

سیما مطلبی، اردلان شجاع‌کاوه و صدیقه کیان‌فرمرضیه همسر رحمان صالحی دچار فراموشی شده، او با همسرش از شهر بم برای زیارت به قم آمده و در بدو ورود و پیش از اسکان گم می‌شود. مرضیه سوار بر ماشینی کرایه‌ای می‌شود که راننده‌اش مسعود است و کیفش را در ماشین او جا می‌گذارد؛ کیفی که حاوی کارت بانک آن‌ها و مقداری پول نقد است. مسعود زندگی فقیرانه‌ای دارد و برای برداشت از کارت بانک که رمزش را بر اثر اهمال مرضیه متوجه شده  وسوسه می‌شود….
انیمیشن «برنارد و بیانکا در نجات کودی»

کارگردان: هندل باتوی و مایک گابریل

 

کودکپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۱۳

 

در نقطه‌ای دور افتاده‌ در استرالیا، یک پسر جوان به‌نام کودی و یک عقاب طلایی کم‌یاب وجود زندگی می‌کنند. روزی پسر در دامی می‌افتد که توسط یک شکارچی گذاشته شده است. شکارچی او را دستگیر می‌کند….
انیمیشن «آرزوی بزرگ»

کارگردان: تام جوهانسن

 

کودکجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۳:۳۰

 

پسری به‌نام گورو دوست دارد که در مسابقات بیس‌بال عنوان قهرمانی بگیرد. پدرش هم از بازیکنان بیس‌بال است، ولی به شهر جدیدی منتقل می‌شوند و در تیم‌های جدیدی عضو می‌شوند. گورو برای قهرمان شدن تیمش تمام سعیش را می‌کند و در نهایت تیمش را به این موفقیت می‌رساند؛ اما خودش به‌دلیل آسیب دیدگی از ناحیه‌ی دست راست، دیگر قادر به ضربه زدن نیست. گورو با راهنمایی پدر شروع به تمرین با دست دیگر می‌کند….

 

«برادران سیاه»

کارگردان: زانیار کولر

 

 

امیدپنج‌شنبه ۷ دی‌ماه

ساعت ۱۸

 

فرد تبهکاری که به روستاهای اطراف کشوری اروپایی مراجعه می‌کرد و فرزندان نوجوان آن‌ها را برای کار کردن در شهر می‌خرید، توسط همین نوجوانان که به برادران سیاه لقب داشتند با اتحاد باهم می‌توانند او را به دام انداخته و تحویل پلیس دهند. جورجی نو نام پسر نوجوانی است که نقش اول فیلم را دارد و با مشکلات زیادی روبرو می‌شود ولی با توکل بر خدا و اتحاد و همدلی با دوستانش می‌تواند بر فرد تبهکاری که بچه‌های زیادی را به کار می‌گرفت، پیروز شوند….

 

«من غلامرضا هستم»

کارگردان: هاشم اولیایی

 

امیدجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۸

 

میثم عبادی، رامونا شاه و شیوا خسرومهر

 

رضا، علاقه‌ی زیادی به غلامرضا تختی اسطوره‌ی کشتی ایران دارد. او با انگیزه‌ی زیاد تلاش کرده تا مانند این اسطوره‌ی جاویدان پهلوانی در میدان مسابقه پیشتاز باشد. درست زمانی که تصور می‌کند همه چیز خوب است، سرمایه‌گذار جدیدی برای هیئت کشتی پیدا شده که پیشنهاد ناجوانمردانه‌ای به مدیر هیئت می‌دهد. مرد قصد دارد با پیشنهاد پول پسر نوجوان مدِ نظر خودش را که هم وزن رضا بوده و جلال نام دارد، به مسابقۀ انتخابی تیم ملی بفرستد….

 

«سکوت بره‌ها»

کارگردان: جاناتان دمی

افقجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۰

جودی فاستر و آنتونی هاپکینزواشنگتن، دی‌سی. کلاریس استارلینگ، دانشجوی باهوش آکادمی اف‌بی‌آی، مامور می‌شود در زمینه تحقیقات رفتارشناسانه درباره یک قاتل به‌نام بوفالوبیل، که پوست بدن قربانیانش را، که همه زنان جوان هستند، می‌کند، به جک کرافورد، مامور تحقیق این پرونده، کمک کند….
«قلاده‌های طلا»

کارگردان: ابوالقاسم طالبی

افقجمعه ۸ دی‌ماه

ساعت ۱۸:۳۰

امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا و حمیدرضا پگاهاین فیلم حوادث پس از انتخابات ۸۸ را به تصویر می کشد. ماجرا با برنامه‌ریزی گردآمدگان دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل و ضدانقلاب و دیگر مخالفان نظام برای شلوغ کردن انتخابات آغاز می‌شود.

با توجه به این که در تاریخچه‌ی دنیا ترور هر شخص باعث افزایش محبوبیت هم‌قطارانش شده‌بود، تصمیم بر این می‌شود که سیدمحمد خاتمی که نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران خواهد بود را ترور کنند و با این ترور جریان ایشان محبوب شود و مملکت را پله پله به آشوب بکشانند. با شکست عملیات مخالفان جمهوری اسلامی ایران، مازیار فنایی زاده، جاسوس ارشد ایرانی‌تبار ام‌آی۶ از سوی سرپرست ایرانی تبار خود یعقوب قادری (مک گورین)، مأمور می‌شود به ایران بیاید و پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران را راه بیندازد و مدیریت کند….

منبع : خبرآنلاین
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 76087 و در روز پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۳:۱۴
2024 copyright.