انتقاد یک بازیگر: تلویزیونی‌ها تضمین شغلی ندارند/ بازیگر-اسپانسرها وارد شده‌اند

یک بازیگر تلویزیون درباره مشکلات بازیگران قدیمی برای کار در تلویزیون توضیح داد و گفت این سال ها بیشتر بازیگر- اسپانسرها وارد سریال ها شده اند.

ساناز سماواتی بازیگر تلویزیون  درباره کم کاری خود در تلویزیون و اینکه چرا چندان در این رسانه حضور ندارد، بیان کرد: کم کاری بسیاری از بازیگران حرفه ای و خود من شاید به دلیل کم شدن تولیدات در رسانه ملی باشد و اینکه تلویزیون مثل سابق مشغول به کار نیست.

وی ادامه داد: ممکن است اکنون چندین سریال در حال تولید باشد اما از دهه ۸۰ روند تولید به سمتی رفت که سازندگان مجبور شدند چون خودشان اسپانسر بودند فامیل و خانواده خود را هم وارد کارشان کنند.

این بازیگر درباره ورود اسپانسرها به همه بخش های تولید آثار هنری عنوان کرد: اکنون با پدیده دیگری هم مواجه هستیم که بازیگر-اسپانسرها وارد این حرفه شده اند که از حدود هفت تا هشت سال پیش باب شده است. اینجا این سوال مطرح می شود که چه کسی مسئول بیکاری هنرمندان در زمانی است که مشغول به فعالیت نیستند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب ستاره های فیلم و سریال ها اظهار کرد: حتی عده ای از شبکه های اجتماعی بازیگر انتخاب می کنند و با خود فکر می کنند وقتی بازیگری فالوورهای زیادی دارد بیننده هایش هم بیشتر می شوند.

سماواتی با اشاره به جلسه ای با مدیران صداوسیما عنوان کرد: تلویزیون در بسیاری از پروژه ها ما را به صورت روزمزد استخدام می گیرد و اینها هیچ تضمین شغلی برای ما ندارد. من کارم را در سال ۷۰ شروع کردم و آن زمان با نقش های درجه ۳ وارد تلویزیون شدم اما اکنون بازیگرانی را می بینید که چون اسپانسر هستند همان ابتدا نقش های اول می گیرند و نشان می دهد بازیگری در تلویزیون به یک باندبازی تبدیل شده است.

وی در پایان بیان کرد: در بعضی از آمارها اعلام می شود که شبکه آی فیلم مخاطبانی بیشتر از بعضی از شبکه های اصلی دارد و از آنجایی که این شبکه بیشتر سریال های قدیمی دهه های پیش را نشان می دهد مشخص می شود که آن تولیدات خواهان بسیاری دارند. بسیاری از مردم هم وقتی ما را می بینند از این سریال ها یاد کرده و بیان می کنند که سریال های قدیمی هم مفهوم و بازیگران بهتر و هم جذابیت بیشتری داشتند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 73883 و در روز یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵:۳۴
2024 copyright.