بالاگرفتن اختلافات بچه گانه در صداوسیما/ غائله‌ای که خاموش شد

n00026511-bچند روز پیش غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار استعفای ناگهانی خود را به علی اصغر پورمحمدی معاون سیما نوشت، استعفایی که علت آن به تعبیر مدیر شبکه چهار اختلافات بچه گانه بود.

به گزارش «سینماسینما» قرار بود ۲۲ شهریور ماه نشستی با حضور غلامی به عنوان مدیر شبکه چهار برای تبیین برنامه‌های این شبکه برگزار شود ولی این نشست نیز ناگهان لغو شد. در پی لغو این نشست فردای‌‌ همان روز یعنی ۲۳ شهریور غلامی استعفای خود را به علی اصغر پورمحمدی معاون سیما نوشته است.
او که به تازگی مدیریت این شبکه را بعد از تقی رستم وندی عهده دار شده بود، دلیل استعفای خود را اختلاف نظر با پورمحمدی و نداشتن اختیارات برای برنامه ریزی و تصمیم گیری عنوان کرده بود.

در متن این استعفا که با لحنی تند و خطاب به پورمحمدی نوشته شده، آمده است:

«احتراما نظر به اینکه جنابعالی در برنامه ریزی اینجانب برای اداره مطلوب شبکه متناسب با قوعد و ضوابط سازمانی و اصول حرفه‌ای اخلال ایجاد می‌کنید (پیوست) و این رویه خلاف قراری است که روز اول در محضر ریاست محترم سازمان با هم گذاشتیمو به منظور جلوگیری از اختلافات بچه گانه در سطح سازمان، بدین وسیله بنده از مدیریت شبکه ۴ استعفا می‌دهم و برای جنابعالی آرزوی توفقی می‌کنم. بدیهی است تا تعیین مدیر جدید با صلابت و در چهارچوب ضوابط به اداره شبکه ادامه خواهم داد»

۶۳۵۷۷۹۲۰۴۳۴۹۷۰۶۵۹۸

در پی انتشار خبر استعفای غلامی مدیر شبکه چهار سیما اعلام کرد استعفای مدیر شبکه چهار پذیرفته نشده است و ایشان کما فی السابق مدیر این شبکه است و به کار خود ادامه می‌دهد.

او این مشکل را اختلاف سلیقه دانست که در کار امری طبیعی است و چه بسا چنین اختلافاتی به بهبود روند انجام کار‌ها نیز منجر شود.

بالاخره نشست خبری غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار سیما با اختلاف دو روز و بعد از پذیرفته نشدن استعفایش، سه شنبه ۲۴ شهریور ماه با حضور تعدادی از برنامه سازان و مدیران این شبکه برگزار شد.

در این نشست که قرار بود روز دوشنبه ۲۲ شهریور برگزار شود تعدادی از برنامه سازان شبکه چهار از جمله منصور ضابطیان، محمد صوفی، برادران صفاریان‌پور، سعید بیابانکی حضور داشتند.

غلامی در این نشست خبری پیرامون استعفا و برگشت دوباره خود و برنامه ریزی‌های جدیدی که برای شبکه چهار داشته است، بیان کرد: این برنامه‌ها بر اساس دیدگاه خودم بود که آقای پورمحمدی به عنوان معاون سیما بر اساس دیدگاه خود این طراحی را قبول نداشت. به عنوان مثال از من خواسته شد برنامه‌ای در زمینه نقد سینما نداشته باشم که من گفتم چنین درخواستی غیرقانونی است زیرا شبکه چهار اساسا برای پرداختن به مسایل فرهنگی، هنری و علمی راه‌اندازی شده است.»

مدیر شبکه چهار سیما درباره دلایل استعفا و برگشت دوباره‌اش به این سمت، عنوان کرد: «با در نظر گرفتن این موارد بود که به جمع بندی رسیدم که از این سمت استعفا دهم ولی با این حال بعدا فکر کردم کارم درست نبوده و آقای پورمحمدی رییس من است. من اینجا به سهم خود از آقای سرافراز و تدبیر وی و همچنین از سعه صدر آقای پورمحمدی تشکر می‌کنم که حتی گلایه و شکایت هم نکرد.»
در این نشست همچنین اعلام شد منصور ضابطیان و محمد صوفی با برنامه «۱۰۰ برگ» که جنگی فرهنگی است از ۱۱ مهر ماه به شبکه چهار می‌آیند. این برنامه شبانه در قالبی فرهنگی و آرام ساعت ۲۱ هر شب روی آنتن خواهد رفت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 2043 و در روز سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷:۵۵
2024 copyright.