جزییات برنامه صالح‌علا در شبکه چهار/ پخش به اول آبان موکول شد

امیر قمیشیتهیه کننده برنامه «چشم شب روشن» از جزییات این برنامه که قرار است از اول آبان با اجرای محمد صالح علا در شبکه چهار پخش شود، سخن گفت.

به گزارش سینماسینما، امیر قمیشی، با اشاره به زمان پخش این برنامه که قرار بود از دهه دوم ماه محرم آغاز شود، گفت: ترجیح دادیم این برنامه از اول آبان ماه روی آنتن شبکه چهار سیما برود و هنوز هم در حال آماده سازی دکور برنامه هستیم.

تفاوت و نقطه اشتراک «چشم شب روشن» و «دو قدم مانده به صبح»

وی درباره شباهت این برنامه با «دو قدم مانده به صبح» عنوان کرد: برنامه کاملا از «دو قدم مانده به صبح» فاصله گرفته و شاید تنها نقطه اشتراک این ۲ به یکدیگر حضور محمد صالح علا باشد.

این تهیه کننده برنامه های تلویزیونی درباره جزییات برنامه فرهنگی و هنری «چشم شب روشن» تصریح کرد: برنامه در یک شورای محتوایی طراحی می شود که در راس آن مدیر شبکه حضور دارد و صالح علا نیز عضو این شوراست. ویژگی مجری کارشناسان برنامه هم این است که رده سنی آنها نسبت به «دو قدم مانده به صبح» پایین آمده است و دانشجویان مقطع دکترا و ارشد از مهمانان و استادان حوزه های مختلف پرسشگری می کنند. همچنین حجم پلی بک ها بالا رفته و برنامه ترکیبی شده است.

معرفی مجریان برنامه در شب افتتاحیه

وی درباره میزان جذابیت برنامه با حضور مجری کارشناسان جوان توضیح داد: یکی از رسالت های رسانه ذایقه سازی برای مخاطب است و باید مخاطب را هدایت کند. بنابراین رسانه باید عرصه های فرهنگ و هنر را به نسل جدید بسپارد. البته این مجری کارشناسان بدون نام نیستند و هر یک در حوزه های خود «برند» و سرشناس هستند.

وی با اشاره به بخش های مختلف برنامه درباره نام بردن از مجری کارشناسان آنها گفت: سینما، تئاتر، سبک زندگی، معماری، موسیقی و شعر برخی از بخش های مختلف برنامه هستند که هر یک مجری کارشناس مخصوص به خود را دارند و در شب افتتاحیه برنامه معرفی می شوند. همچنین ما در پلی بک ها نقدهای روانشناختی هنر و ادبیات را داریم. به گفته وی، تولید پلی بک ها از ماه گذشته آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد.

استفاده از موسیقی کلاسیک

قمیشی با اشاره به نحوه حضور صالح علا توضیح داد: با توجه به میانگین سنی که مجری کارشناسان در برنامه دارند صالح علا به نوعی نقش پیش‌برنده را دارد که به دلیل تسلط بر مباحث طرح شده و مولف بودنش در همه این بخش ها حضور دارد.

تهیه کننده برنامه «قندپهلو» در پایان درباره موسیقی های «چشم شب روشن» گفت: موسیقی این برنامه آماده شده است و ما در آن صرفا از موسیقی کلاسیک ایرانی و خارجی استفاده می کنیم و از موسیقی های الکترونیک که بیشتر به تناسب برنامه های مخصوص مخاطب عام است پرهیز داریم چون برنامه در شبکه چهار و با اهداف خاص آن پخش می شود.

به گفته قمیشی، این برنامه هر شب به جز پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳ به صورت زنده روی آنتن می رود و پخش آن فعلا تا پایان سال ادامه دارد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 30017 و در روز یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵:۲۴
2024 copyright.