خاطره‌بازی با آثار کارگردان‌های ایرانی در تلویزیون

 تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته ۲۱ فیلم سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن در نظر گرفته است که از شبکه‌های مختلف پخش خواهند شد.

به گزارش سینماسینما، بعد از تعطیلات نیمه خرداد که چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی ایرانی و خارجی در جدول پخش شبکه‌های مختلف سیما قرار گرفت، در تعطیلات پنجشنبه و جمعه نیز تلویزیون طبق روال هر هفته برای مخاطبانشان چند فیلم سینمایی ایرانی، خارجی و انیمیشن در نظر گرفته‌ است. علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های سینمایی  و تلویزیونی این هفته می‌توانند به دیدن فیلم‌های مطرحی چون «بچه‌های آسمان»، «اتوبوس»، « فرش باد» و … بنشینند.

از میان ۲۱ فیلم این هفته، ۸ اثر ایرانی، ۱۱ فیلم خارجی و ۲ انیمیشن از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌روند.

همچنین فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «وارث»، «کی۲» و «فلیکا» پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۱، ۱۷:۱۵، ۲۱ و  «کارلیتوس»، «زندگی آدلاین»، «جعبه ابزار» و «دره روشنایی» جمعه ۱۹ خردادماه ساعت ۱۱، ۱۵، ۱۷:۱۵ و ۲۱  از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

نام فیلم و کارگردانشبکهزمان پخشبازیگرانخلاصه داستان
«وقت اضافه»

کارگردان: مهرداد خوشبخت

یکجمعه  ۱۹ خرداد ساعت ۱۶مهدی هاشمی، فرشته سرابندی، افشین سنگ‌چاپ و حشمت آرمیدهحاج اکبر کیانی که مردی متمول و بی‌نیاز است. او که همسرش را سال‌هاست از دست داده؛ مورد بی‌مهری خانواده‌اش قرار می‌گیرد. از طرفی مرضیه زنی فقیر است که پس از چند برخورد اتفاقی با حاج اکبر در رفتارهایش میل و علاقه نسبت به‌وی بروز می‌دهد اما حاج اکبر که تصور می‌کند مرضیه برای دارایی‌های او کیسه دوخته است او را طرد می‌کند ولی حاج اکبر درمی‌یابد که او نیز دلبسته مرضیه است….
«تاکسی قرمز»

کارگردان: مانوئل پرادال

دوپنج‌شنبه ۱۹ خرداد

ساعت ۱۷:۳۰

داستان فیلم در مورد پسر بچه‌ای به‌نام بونواسیفر است که توانایی و قدرت خاصی دارد. خانم آدولفین سرپرستی بونوا را به‌عهده دارد. بونوا و دوسیفلار که یک راننده تاکسی است با هم دوست هستند. مرد شروری به نام پوآلونه به تازگی به شهر آنها آمده و شرکت تاکسیرانی جدید با تاکسی‌های قرمز را راه‌اندازی کرده است. او قصد دارد با نقشه‌ای تمام شهر غارت کند….
«تهران دربست»

کارگردان: حسین تبریزی

دوجمعه  ۱۹ خرداد

ساعت ۲۳:۳۰

امیر غفارمنش، افشین سنگ‌چاپ، کیانوش گرامی، مریم کاویانی و زهرا سعیدیداستان فیلم در مورد فرهاد پسر ساده و در عین حال صادقی است که پس از درگذشت پدرش، با خواهرش فریبا به‌تنهایی زندگی می‌کنند. روزی که برای خوردن ناهار به ساندویچی رفته، با پسر جوانی به‌نام ساعد برخورد می‌کند که از او می‌خواهد در گرفتن انتقام از شوهر خواهرش، به او کمک کند….
«آخرین گره خورشید»

کارگردان: همایون اسعدیان

سهپنج‌شنبه ۱۸ خرداد

ساعت ۱۰

شاهرخ فروتنیان و سعید پورصمیمیبهرام مهندس معدنی که در خارج از ایران زندگی می‌کند؛ سخت دلبسته فرش ایرانی است. با خریدن قالیچه‌ای که توجه‌اش را جلب کرده است خواب‌ها و کابوس‌هایی می‌بیند که آرامش او را به‌هم می‌ریزد. او در سفری که به ایران دارد؛ در جستجوی راز این فرش بر‌می‌آید….
«کلاف»

کارگردان: شهرام شاه‌حسینی

سهپنج‌شنبه ۱۸ خرداد ساعت ۲۴فریبرز به‌همراه نامزدش مهتاب در یک کلاه‌برداری شرکت می‌کنند و پول‌های شرکتشان که کارشان پول‌شویی است با همکاری هم سرقت می‌کنند. اما در این راه با کشمکش‌ها و درگیری‌های زیادی روبرو می‌شوند و افراد مقابلشان توسط مهتاب کشته می‌شوند. فریبرز نیز توسط مهتاب بعد از به دست آوردن پول‌ها به قتل می‌رسد ولی در پایان مهتاب به‌دست دوست فریبرز که پلیس است کشته می‌شود.
«فرش باد» کارگردان: کمال تبریزیسهجمعه ۱۹ خرداد ساعت ۱۰رضا کیانیان، تاکااکی اینوکی، فریبا کامران و فربد احمدجودر شهر تاکایامای ژاپن قرار است کارناوال سالانه راه بیفتد. یک طراح زن ژاپنی به قالی‌بافان اصفهان سفارش بافت یک قالی را می‌دهد، اما مرگ او در تصادف باعث ناتمام ماندن سفارش می‌شود. شوهرش ماکوتو و دخترش ساکورا برای اینکه قالی حتماً بافته شود به ایران می‌آیند و مهمان اکبر و همسرش فریبا می‌شوند. اکبر که دلال است و قبلاً پول فرش را از آنها گرفته، در فرصت باقیمانده سعی می‌کند به هر نحو ممکن در بافتن فرش به پدر و دختر کمک کند….
«یکشنبه طولانی نامزدی»

کارگردان: ژان پی یر ژونه

چهارپنج‌شنبه ۱۸ خرداد

ساعت ۲۰:۳۰

اودری توتو، گاسپار اولیل و دومینیک پینونپنج سرباز فرانسوی در جبهه جنگ جهانی اول، متهم به این هستند که برای گریز از جنگ خود را عمداً زخمی کرده اند. یکی از آنان (مانش) بی‌گناه است ولی هر پنج نفر محکوم به تیرباران می‌شوند. پس از پایان جنگ، نامزد مانش بوده و در سراسر این مدت به‌واسطه احساسی درونی ایمان داشته که نامزدش هنوز زنده است، نامه‌ای دریافت می‌کند حاکی از این که احتمالاً هر پنج سرباز مورد نظر کشته نشده‌اند. بنابراین سفری طولانی را در جست‌و‌جوی مانش در پیش می‌گیرد….
«فریب بزرگ»

کارگردان: دون مک کلر

چهارجمعه  ۱۹ خرداد

ساعت ۲۱:۳۰

برندان گلیسون و تیلور کیتچدر یک بندر کوچک اکثر مردم بیکار هستند و افراد بسیاری به شهر مهاجرت کرده‌اند. یکی از اهالی که به این بندر به عنوان زادگاهش علاقه دارد، تلاش می‌کند تا دوباره رونق گذشته را زنده کند. برای این منظور هیچ راهی ندارد جز اینکه مسوولین را برای احداث یک کارخانه ترغیب کند. اما بندر آنها پزشک ندارد و اجازه احداث کارخانه نیز منوط به اقامت تمام وقت در بندر است. قرار است یک پزشک جوان فقط برای یک‌ماه به آنجا بیاید. لذا اهالی بندر تمام تلاش خود را می‌کنند تا پزشک را در آنجا نگه دارند.
«مبارزی که از کوه پایین آمد»

 

کارگردان: چن کایگه

پنججمعه ۱۹ خرداد ساعت ۱۳:۳۰کیون چانآنژیا یک ووشوکار فقیر است که در یک مدرسه رزمی زیر نظر یک استاد بزرگ شده است. او یتیم است و حالا به دلیل کمبود غذا و پایان آموزش‌ها باید کوهستان و مدرسه را ترک کند. او در اولین شب از سر گشنگی و فقر گوشت یک مرد ثروتمند را می‌دزدد؛ اما مرد ثروتمند در آب می‌افتد و آنژیا او را نجات می‌دهد. مرد ثروتمند آنژیا را نزد خود می‌برد و در داروخانه‌اش به او کار و محلی برای زندگی می‌دهد. اما این مرد ثروتمند توسط برادر بی‌فکرش برای رسیدن به پول‌ها و املاک او به‌قتل می‌رسد…..
«اتوبوس»

 

کارگردان:  محمدمهدی عسگرپور

شماجمعه ۱۹ خرداد ساعت ۱۳:۳۰حبیب دهقان‌نسب، مونا فرجاد و شاهرخ فروتنیانزمان و مکان فیلم در برخی بخش‌ها خیالی و البته گاه واقعی می‌شود؛ یکی از شخصیت‌های فیلم هم در بیمارستان و در حالت کماست و هم یکی از مسافران اتوبوس است. در بین راه اتوبوس دچار مشکل فنی می‌شود و مسافران ناچار می‌شوند شب را در کاروانسرایی عجیب و غریب به سر ببرند. یکی از مسافران کشته می‌شود و سپس کیف پول یکی از آنها به سرقت می‌رود….
انیمیشن «آجیل فروش»

 

کارگردان:  پیتر لپنیوتیز

 

کودکپنج‌شنبه ۱۸ خرداد

ساعت ۱۴

راکون و حیوانات جنگل قصد جمع کردن آذوقه زمستانی دارند و ذخیره خود را از گاری حمل آجیل تامین می‌کنند ولی سنجاب و دوست موشش باعث آتش گرفتن گاری می‌شوند و همین باعث اخراج آنها از گروه می‌شود و آنها سعی می‌کنند اوضاع را درست کنند.
«ماداگاسکار۱»

کارگردان: اریک دارنل و تام مک‌گرت

کودکجمعه ۱۹ خرداد  ساعت ۱۴«ماداگاسکار» داستان حیواناتی است که در باغ وحش شهر نیویورک زندگی می‌کنند. آنها چهار دوست هستند: شیر، گور‌خر، زرافه و یک اسب آبی. با گم شدن یکی از آنها بقیه به دنبال او اسیر شده و داخل قفس به آفریقا برگردانده می‌شوند. در همین حین یک اتفاق در دریا آنها را به سمت سواحل ماداگاسکار و حیات وحش آنجا می‌کشاند….
«وضعیت بازی»

کارگردان:  کوین مک‌دونالد

افقجمعه ۱۹ خرداد

ساعت ۱۰

راسل کروتیمی از خبرنگاران به یک کارآگاه پلیس کمک می‌کنند تا معمای قتل دستیار یکی از نمایندگان مجلس حل شود.
«بچه‌های آسمان»

کارگردان: مجید مجیدی

افقجمعه ۱۹ خرداد

ساعت ۱۹

بهاره صدیقی و رضا ناجیپسرکی به‌نام علی کفش‌های خواهرش را گم می‌کند. از آنجایی که زهرا کفش دیگری ندارد و پدر هم توانایی مالی خرید کفش نو را ندارد، قرار می‌گذارند که صبح‌ها زهرا کتانی علی را بپوشد و ظهر علی با کتانی به مدرسه برود. با وجود تلاشی که زهرا برای به‌موقع رساندن کفش‌ها می‌کند، اما علی هر روز دیر به مدرسه می‌رسد….

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 57414 و در روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۲:۴۰
2024 copyright.