دوست دارم در کارهای مناسبتی بازی کنم / روایت مریم معصومی از سریال «تعطیلات رویایی»

مریم معصومی با سریال “تعطیلات رویایی” در ایام نوروز از شبکه دو سیما مهمان خانه‌ها می‌شود.
به گزارش سینماسینما، مریم معصومی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون قرار است در ایام نوروز با سریال “تعطیلات رویایی” ساخته علیرضا امینی که از شبکه دو سیما پخش می‌شود، مهمان خانه‌ها شود.

او درباره فعالیت جدید خود گفت: به تازگی تصویربرداری سریال “تعطلایت رویایی” پس از چند ماه کار فشرده در شیراز و کیش به اتمام رسیده است و این روزها مشغول استراحت هستم.

وی درباره قصه این سریال ونقشی که در آن ایفا می‌کند بیان کرد: قصه درباره دو برادر است که هر کدام خانواده‌ای دارند و تصمیم می‌گیرند در ایام تعطیلات به سفر بروند. یکی قصد سفر به پاریس دارد و دیگری به کیش، اما شرایط جوری پیش می‌رود که هر دو به کیش می‌روند و در این سفر اتفاقاتی رخ می‌دهد که جالب و هیجان‌انگیز است. خودم فیلمنامه را دوست داشتم و به نظرم خروجی کار هم جالب شده است. من در این سریال نقش رویا دختر بزرگ آقای شریفی نیا را بازی می‌کنم. رویا و بهروز (علی اوجی) زوجی هستند که ویژگی‌هایی دارند که به هیجانات قصه کمک می‌کند. همانطور که گفتم نقش را دوست دارم و امیدوارم مردم هم این سریال را دوست داشته باشند.

معصومی درپاسخ به این سوال که چرا بیشتر در ایام خاص در آثار تلویزیونی حضور دارد اظهار کرد: سعی کردم سریال کمتر کار کنم و دوست ندارم برای مخاطب تکراری باشم. سال گذشته نوروز کار داشتم و بعد از آن دیگر کار نکردم و دوباره نوروز امسال مهمان خانه‌های مردم هستم. به این دلیل دوست دارم کارهای مناسبتی انجام دهم و از ابتدا هم سعی کردم مرتب در سریال‌های تلویزیونی حضور نداشته باشم و حضورم را فقط معطوف به آثار مناسبتی کنم چرا که در این زمان سریال‌ها بیشترین اثر را دارند و این یک امتیاز مثبت برای بازیگر است.

بازیگر سریال “فاصله‌ها ” درباره نقش خود در سریال “تعطیلات رویایی” و تفاوت نقشش با سایر آثاری که تاکنون ایفا کرده گفت: سال گذشته در سریال “مرز خوشبختی ” نقش بهار را داشتم، دختر مجردی که تحت تاثیر پشتیبانی پدر و برادر زندگی می‌کرد. در آن سریال کمی نقش را فانتزی‌تر از رئال کار کردم چون می‌خواستم ریسک کنم و بازخورد مخاطب را ببینم، اما امسال رویا کاملا رئال است و متفاوت. رویا یک زن متاهل است و دختر بزرگ خانواده که شبیه مادرش است و مدل زندگی این خانواده با خانواده دیگر کاملا متفاوت است. همسر رویا هنرمند است و مرتب خرابکاری می‌کند و رویا به عنوان همسر هم باید به او حواسش باشد و هم باید حرمت او را در جمع نگه دارد و از طرفی هم باید پدر و مادرش را راضی کند تا از خطاهای او چشم پوشی کنند. من چند سال پیش سریال “سه دونگ سه دونگ” را داشتم که مردم بسیار آن را دوست داشتند و رویا تقریبا شبیه به اوست و شبیه آن بازی کردم. نقش جالبی است ولی خیلی متفاوت نیست. هر بازیگری دوست دارد در هر نقشی جدید و متفاوت ظاهرشود، اما متاسفانه در تلویزیون کمی ناخودآگاه نقش‌ها شبیه هم می‌شود و موضوعات سریال‌ها نیز شبیه به هم است و مانور خاصی نمی‌توان روی نقش داشت؛ اما تلاش کردیم “تعطیلات رویایی ” خاص باشد و به لحاظ بصری سریال جذابی است چرا که ما به جز قسمت اول که در خانه هستیم باقی مسیر را در لوکیشن‌های بیرونی کار کردیم و بیننده دقیقا حس سفر دارد.

وی در ادامه به سختی کار در لوکیشن‌های خارجی اشاره کرد و گفت: کار در لوکیشن خارجی بسیار سخت است و ما هم کلا بیرون کار کردیم و در کنار ساحل و آفتاب گرم جنوب و همین کار را برایمان سخت کرده بود و از آنجایی که نمی‌توانستیم از عینک هم استفاده کنیم، شرایط باعث می‌شد گاهی چشم‌هایمان اذیت شود و به این دلیل حتی کار را برای ساعاتی تعطیل می‌کردیم تا از قرمزی چشم‌هایمان کاسته شود. ولی به دلیل اینکه گروه خوبی داشتیم و همه مانند یک خانواده در کنار هم بودیم و احساس راحتی داشتیم. با وجود فشار و خستگی کار برایمان جذاب بود. ما در این مدت مثل یک خانواده واقعی با هم زندگی کردیم.

بازیگر نمایش “چلچلا ” درباره حضور در صحنه نیز بیان کرد: در طول سال ۹۶ هم تئاتر داشتم و هم سینمایی و ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کردم، اما حضور بر صحنه تئاتر خیلی وقت‌گیر است و زمانی که می‌پذیری تا در یک اثر نمایشی حضور داشته باشی دیگر نمی‌توانی کاری انجام دهی و مجبور هستی سایر پیشنهادهای سینمایی و تلویزیونی را رد کنی. بنابراین حضور در تئاتر کمی همراه ریسک است.

او ادامه داد: بعد از اولین حضورم در صحنه تئاتر با نمایش “چلچلا” و بازخوردهای خوبی که دریافت کردم، پیشنهاد برای بازی در تئاتر هم زیاد داشتم. “چلچلا” یک کار پر منولوگ و فیزیکال بود و برای کسی که اولین حضورش بر صحنه تئاتر بود، اتفاق خوبی بود تا خودش را محک بزند، اما بعد از آن با وجود پیشنهادهایی که داشتم دوست داشتم در آثار سینمایی یا تلویزیونی حضور داشته باشم که قرعه به تلویزیون افتاد و درگیر بازی در این سریال شدم.

معصومی درباره سایر فعالیت‌های خود عنوان کرد: فیلم سینمایی “ترانه” به کارگردانی مهدی صاحبی را آماده اکران دارم و به زودی کار جدیدی را شروع می‌کنم که این روزها در حال رایزنی آن هستم و احتمالا اردیبهشت ماه کلید زده می‌شود. در حوزه تئاتر هم فکر می‌کنم سالی یک یا دو تئاتر کار کنم، به این دلیل که دوست دارم در هر سه مدیوم حضور داشته باشم، تلاشم بر این است که در هر حوزه از میان پیشنهادها یکی را انتخاب کنم.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که سال ۹۶ برای او چگونه بود، گفت: سال خوبی بود، پیشنهادهای خوبی داشتم. تنبلی را کنار گذاشتم و بیشتر کار کردم. امیدوارم سال آینده هم ادامه راه سال قبل را داشته باشم.

معصومی در خاتمه برای مردم کشور در آستانه سال ۹۷ اینطور آرزو کرد: آرزو می‌کنم مردم در وهله اول سلامت باشند. آروزی سلامتی آرامش و اوضاع اقتصادی خوب برای همه مردم ایران زمین دارم. امیدوارم در سال جدید شاهد تلخی کمتری باشیم. همچنین امیدوارم برای تلویزیون هم سال خوبی باشد و تولیدات تلویزیونی بهتر از قبل باشد و همکارانم نیز سال پرکاری پیش رو داشته باشند.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 82789 و در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰:۱۴
2024 copyright.