سرزمین کهن با کمترین اصلاح به پخش مجدد رسید

سریال “سرزمین کهن” ساخته کمال تبریزی با نام جدید “سرزمین مادری” از جمعه ۱۴ مهر روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
به گزارش سینماسینما،  سریال “سرزمین کهن” ساخته کمال تبریزی که پیش از این بارها گفته شده بود فصل پاییز روی آنتن می‌رود بالاخره به زمان پخش نزدیک شد.

کمال تبریزی کارگردان این سریال در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تغییرات انجام شده روی این سریال و اصلاحاتی که انجام شده است گفت: اصلاحات انجام شده در روند اصلی داستان تغییری ایجاد نکرده است، اما مواردی که باعث سوءتفاهم شده بود اصلاح شد. ضمن اینکه این بار و برخلاف قبل سریال کامل و بدون سانسور پخش خواهد شد.

این کارگردان درباره تغییر بازیگران و عدم حضور شهاب حسینی در فاز دوم سریال نیز اظهار کرد: شهاب حسینی از فاز دوم سریال به جمع ما پیوست و در فاز اول حضور نداشت. اساسا و به طور طبیعی هر فاز از سریال با گروه معینی از بازیگران ساخته شده به نحوی که غیر از یکی دو نفر به اقتضای فیلمنامه بازیگران در هر فاز کاملا و ضرورتا تغییر کرده‌اند تا به ساختار و باورپذیری شخصیت‌ها لطمه‌ای وارد نشود.

تبریزی در ادامه درباره این تغییر بازیگر و پذیرش آن از سوی مخاطب نیز عنوان کرد: کاملا و به طور طبیعی این پذیرش اتفاق خواهد افتاد، همانطور که شهاب حسینی به جای علی شادمان پذیرفته می‌شود، آرش مجیدی هم به جای شهاب به تناسب تغییرات زمانی باورپذیر و قابل قبول است.

وی در خاتمه گفت: این سریال از جمعه ۱۴ مهرماه در ۶۰ قسمت روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود که احتمال افزایش قسمت‌ها وجود دارد.

“سرزمین کهن” در بهمن ماه سال ۹۲ به روی آنتن رفت، اما پس از پخش چهار قسمت از این سریال با اعتراض اقوام بختیاری‌نشین، در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان و همچنین شخصیت‌های تأثیرگذار این قوم مواجه شد و پخش این سریال به دلیل سوتفاهم‌هایی که پیش آمد متوقف شد تا اصلاحات لازم صورت گیرد.

این مجموعه به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده است. در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سرزمین کهن است به تصویر کشیده می‌شود، که نقش او را علی شادمان بازی می‌کند. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود و پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد. همین امر نیز باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

در سال ۸۶ پیش‌تولید سریال آغاز و ساخت دکور نیز همزمان شروع شد. در نیمه آذر ۸۷ در شهرک سینمایی غزالی فیلمبرداری فاز اول شروع و بعد از اصلاحاتی که روی فیلمنامه انجام شده بود فاز اول سریال دراوایل سال ۸۹ به اتمام رسید. فاز دوم سریال نیز از دی ماه ۸۹ شروع شد و بعد از مشکلات مالی و اصلاحاتی که به فیلمنامه وارد شده بود در شهریور۹۲ به اتمام رسید و به روی آنتن رفت اما پس از پخش چهار قسمت، پخش آن متوقف شد.

در سال ۹۴ زمزمه‌هایی در مورد پخش این سریال به گوش می‌رسید که این امر میسر نشد و در مردادماه سال ۹۴ پیش تولید فاز سوم “سرزمین کهن” با دو گروه جداگانه اما موازی به کارگردانی کمال تبریزی و سید جمال سیدحاتمی شروع و فیلمبرداری از بهمن ۹۴ آغاز شد و تا تیر ۹۶ به طول انجامید و حالا قرار است این سریال از ۱۴ مهرماه با عنوان”سرزمین مادری” بار دیگر به روی آنتن شبکه سه برود.

نویسندگی این مجموعه را علیرضا طالب‌زاده بر عهده دارد و از جمله بازیگران این مجموعه پر شخصیت می‌توان به شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدر عرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، آرش مجیدی، پریوش نظریه، سعید راد، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم رودی و… اشاره کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 67335 و در روز چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۹:۲۹
2024 copyright.