مازیار میری: از آنچه برای بیننده تلویزیون مهم است، حرف بزنیم

مازیار میری با اشاره به سریال‌سازی در تلویزیون معتقد است: مدیران فرهنگی، سازندگان سریال‌ها و مدیران سازمانی باید تلاش کنند تا شرایطی فراهم شود که آثار نمایشی بومی‌تر، باکیفیت‌تر و به‌روزتری بسازیم.

به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما و تلویزیون درباره‌ی وضعیت تلویزیون بیان کرد: برای تولید آثار باکیفیت باید تعامل دوطرفه وجود داشته باشد؛ به این معنی که ما باید بتوانیم درباره‌ی معضلات، مسائل و هر مطلبی که فکر می‌کنیم برای بینندگان تلویزیون مهم است، فکر کنیم و حرف بزنیم. همچنین مدیران هم باید شرایطی را مهیا کنند که بتوان بهتر و قوی‌تر در عرصه سریال‌سازی کار کرد.

میری ادامه داد: در حال حاضر مردم مدیوم تلویزیون ایران را با تلویزیون‌های همجوار خود و تلویزیون‌های جهانی مقایسه می‌کنند؛ به دلیل اینکه فضای مجازی و ماهواره‌ها را می‌بینند.

کارگردان سریال «هیات مدیره» به عملکرد سازندگان سریال و مدیران برای بهبود سریال‌سازی اشاره کرد و گفت: مدیران فرهنگی، سازندگان سریال‌ها و مدیران سازمانی باید تلاش کنند که  شرایطی فراهم شود تا آثار نمایشی بومی‌تر، باکیفیت‌تر و به‌روزتری بسازیم تا بینندگان ما بتوانند میان سریال‌های مختلف، یک سریال را به راحتی برای تماشا انتخاب کنند. همچنین مخاطبان بتوانند مجموعه‌ای را که نپسنده‌اند و یا کیفیت آن به‌روز نیست را نبینند. در هر صورت باید کار متقابلی برای بهبود شرایط انجام دهیم تا سلیقه مردم را بالا ببریم و آثار بهتری را ارائه کنیم.

کارگردان سریال «گاو صندوق» با اشاره به ساخت یک اثر نمایشی در تلویزیون و سینما اظهار کرد: هر دو مدیوم سینما و تلویزیون، تصویری، گفت‌وگومحور و دیداری هستند و کار در هر دو مدیوم سخت است. در تلویزیون مخاطب بیشتر و میلیونی وجود دارد اما در سینما، مخاطب می‌تواند فیلم شما را برای دیدن انتخاب کند.

او در بخش دیگر گفت‌وگو به سریال «هیات مدیره» که در حال ساخت آن است، اشاره کرد و گفت: به نظرم ویژگی سریال «هیات مدیره» زبان و لحن جدید و در عین حال نوستالژیک است. ما این نوع سریال‌ها را در دهه‌های هفتاد از تلویزیون می‌دیدیم مانند سریال «همسران» و «خانه سبز» که لحن شیرینی داشتند. تفاوت سریال «هیات مدیره» با دیگر سریال‌هایی که در این فضا ساخته می‌شود این است که ساکنان این آپارتمان با هم تصمیم می‌گیرند معضلات خود را حل کنند؛ این در حالی است که در سریال‌های دیگر کمتر به این موضوعات پرداخته شده و این موضوعاتی است که برای من جذاب بود تا سریالی در این زمینه بسازم.

مازیار میری در پایان گفت: ۲۶ قسمت از سریال نوشته شده و تنها چند قسمت آن باقی مانده است و  به تدریج بازیگرانی به کار اضافه می‌شوند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 73320 و در روز دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹:۵۹
2024 copyright.