نتیجه عجیب یک نظرسنجی/ چگونه مهران مدیری بازیگر منتخب مردم معرفی شد/۴۲ از ۴۳ بزرگتر است؟

نتیجه نظرسنجی بهترین بازیگر طنز تلویزیون در حالی مهران مدیری را معرفی کرده است که در نتیجه نهایی آرا روی سایت آرای وی از امیرحسین رستمی پایین تر است.

به گزارش سینماسینما، چندی پیش شبکه آی فیلم تلویزیون یک نظرسنجی بین بازیگران طنز برگزار کرد که بنابر رصد آمار آرای مردمی روی سایت آی فیلم امیرحسین رستمی با کسب بیش از ۴۳ درصد آرا برترین بازیگر طنز تلویزیون شده است ولی در خبر رسمی این شبکه درنهایت مهران مدیری این عنوان را کسب کرده است.

در آمار رای گیری مهران مدیری در رای گیری نهایی بیش از ۴۲ درصد آرا را کسب کرده است که رقمی کمتر از رستمی است ولی در خبر رسمی آی فیلم برای او بالای ۵۰ درصد رای ثبت شده است.

نگاهی به خبر رسمی آی فیلم موضوع را عجیب تر هم می کند: «به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم سرانجام ماراتن طولانی انتخاب بهترین بازیگر طنز سریال های ایرانی با رأی تماشاگران شبکه آی فیلم به خط پایان رسید و مهران مدیری، مقام اول را کسب کرد؛ علی صادقی در جایگاه دوم ایستاد و محسن تنابنده به عنوان سومین منتخب نظرسنجی شناخته شد.

در مرحله نهایی این نظرسنجی که از روز دوشنبه ۲۵ اسفند تا روز شنبه ۳۰ اسفند به طول انجامید، مهران مدیری با کسب ۵۰,۱۳ درصد آرا به عنوان برترین بازیگر طنز ایران معرفی شد. علی صادقی نیز با کسب ۲۰,۸۱ درصد، به عنوان نفر دوم انتخاب شد. همچنین محسن تنابنده با ۱۵,۵۷ درصد سوم شد، جواد عزتی با ۷,۴۴ درصد و امیرحسین رستمی نیز با ۶,۰۴ درصد به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

در این نظرسنجی که از ۱۵ آبان ۹۹ آغاز شده بود، ۵۰ بازیگر طنز کشور در ۱۰ گروه پنج نفره در مرحله مقدماتی با هم به رقابت پرداختند و ۲۰ بازیگر برتر به مرحله دوم راه یافتند که در مرحله بعد در پنج گروه ۴ نفره با هم رقابت و از هر گروه دو نفر به مرحله بعدی صعود کردند.

از مرحله نیمه‌نهایی با رقابت ۱۰ بازیگر منتخب دوره پیش، پنج نفر برای رقابت در مرحله پایانی با رأی مخاطبان انتخاب شدند تا در یک گروه پنج‌نفره، فینال این نظرسنجی را برگزار کنند.

رقبای مرحله پایانی که از ۲۵ تا ۳۰ اسفند ۹۹ برگزار شد، مهران مدیری، علی صادقی، امیرحسین رستمی، جواد عزتی و محسن تنابنده بودند که بینندگان آی فیلم از طریق ارسال پیامک، ثبت رأی در وب سایت و… در تعیین برترین بازیگر طنز ایران مشارکت و در نهایت مهران مدیری را به عنوان برگزیده این رویداد انتخاب کردند.»

گرچه در خبر اعلام شده که نظرسنجی از طریق سایت و ارسال پیامک بوده است ولی نحوه احصای آرا و جمع بندی آنها اعلام نشده است. و البته «و …» که نشان از روش های دیگر رای گیری است، مشخص نشده است.

همچنین سوال است که چطور در سایت با اعلام نهایی آرا، علی صادقی و جواد عزتی با آن میزان رای به رتبه های دوم و سوم رسیده اند؟

نکته مهم دیگر این است که در رای گیری «انتخاب بهترین بازیگر طنز سریال های ایرانی» تا جایی زنان بازیگر طنز هم بوده اند ولی از مرحله ای به بعد رای مردم را نیاورده اند.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 153041 و در روز یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۴:۵۷
2024 copyright.