پخش مجدد سه سریال در ایام محرم/ بازگشت به مجموعه‌های موفق عاشورایی

مختارنامه˝مختارنامه˝، ˝معصومیت از دست رفته˝ و ˝وفا˝ سریال‌هایی هستند که قرار است در ایام محرم امسال از شبکه‌های مختلف بار دیگر به روی آنتن بروند.

به گزارش سینماسینما،  هر سال تلویزیون با فرارسیدن ایام محرم و نزدیک شدن به ایام سوگواری سالار شهیدان، اقدام به پخش سریال‌های مناسبتی با موضوع محرم و عاشورا می‌کند.

از آنجایی که در طی سال‌های اخیر سریال سازی در تلویزیون با مشکلات بسیاری همراه بوده است، برخی از شبکه‌ها اقدام به بازپخش سریال‌هایی می‌کنند که در سال‌های گذشته و متناسب با این حال وهوا ساخته شده‌اند. از جمله این سریال‌ها که قرار است در ایام محرم امسال باردیگر از تلویزیون پخش شوند می‌توان به “وفا”، “معصومیت از دست رفته” و همچنین پخش خلاصه سریال “مختارنامه” اشاره کرد.

مجموعه تلویزیونی “وفا” به کارگردانی محمد حسین لطیفی از دوشنبه ۱۲ مهر ماه مصادف با اول محرم از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این سریال ۱۲ قسمتی ساخته محمدرضا لطیفی و به تهیه کنندگی منصور سهراب پور محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در سال ۱۳۸۵ است که علیرضا افخمی نگارش آن را بر عهده داشت و در نوروز ۸۵ از این شبکه پخش شد.

فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان، هانیه توسلی، پوریا پورسرخ، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، رضاایرانمنش در این سریال به ایفای نقش پرداختند. در خلاصه داستان این سریال آمده است: جوان یهودی ایرانی در حین تحصیل در کشور لبنان با دختری مسلمان بنام وفا آشنا می‌شود که شیفته رفتار و اعتقادات او می‌گردد. پس از برگشت به ایران، به علت سوء تفاهمات زندانی می‌شود و پس از ماه‌ها شرایط بازگشت به لبنان را ندارد. سرانجام پس از آزادی و بازگشت به لبنان مورد خیانت و سوء استفاده‌های اطرافیانش قرار می‌گیرد و …

مجموعه تلویزیونی “وفا” ازدوشنبه ۱۲ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

شبکه افق به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، سریال “معصومیت از دست رفته” را در جدول پخش قرار داده است. این سریال به کارگردانی داوود میرباقری، برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت.
داستان “معصومیت از دست رفته” به سده نخست هجری برمی‌گردد و با محوریت شخصیتی به نام شوذب شکل می‌گیرد. شوذب از یاران حضرت علی (ع) است ولی حالا خزانه‌دار کوفه و امویان شده؛ میرباقری شوذب را در میانه عشق بین دو زن ترسیم می‌کند. اولین زن ماریا است که زمانی مسیحی بوده است و خاطرات شیرینی از دوران خلافت علی دارد که به منزل آنها سر می‌زده است و دستگیر فقر و تنگدستی‌شان بوده است. دیدن شوذب، ماریا را به یاد علی می‌اندازد و همین بتدریج علاقه او را به شوذب شکل می‌دهد. ماریا که پس از مرگ مادر به دیر سپرده شده و به قالب راهبه مسیحی درآمده است، همچنان دل در گرو عشق شوذب دارد و برایش پیام‌هایی عاطفی می‌فرستد و در مواجهه بین این دو، شوذب نیز گرفتار عشق ماریا می‌شود. اما زن دوم یک یهودی است به نام حمیرا که با شمایل کولی‌وار خویش، دل شوذب را می‌فریبد و او را بتدریج با وسوسه به راهیابی بیشتر به دستگاه خلافت امویان، از ایمان دور می‌سازد.

امین تارخ، سارا خوئینی‌ها، فریبا کوثری، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ از جمله بازیگران این سریال هستند؛ محمد اصفهانی هم تیتراژ انتهایی آن را اجرا کرده است.

این سریال از چهارشنبه ۷ مهرماه هر شب (شنبه تا چهارشنبه) ساعت ۲۳ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

در ایام محرم از روز نهم به بعد ۱۰ فیلم موضوعی از سریال مختارنامه تدوین و به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. مختارنامه، نام مجموعه تلویزیونی است که پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داود میرباقری در سال ۸۹ به روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

این سریال به داستان قیام مختار ثقفی می‌پردازد که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌خیزد. مختارنامه در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و حالا قرار است خلاصه‌ای از این سریال در ایام محرم از شبکه یک سیما پخش شود.

فریبرزعرب نیا، انوشیروان ارجمند، ژاله علو، ابراهیم آبادی، گوهرخیراندیش، فریبا کوثری، شهرام حقیقت دوست، الهام حمیدی، حدیث فولادوند، رضا رویگری، نسرین مقانلو، آهوخردمند، مهدی فخیم زاده، محمدفیلی، رضا کیانیان، ویشکاآسایش، داود رشیدی، امین زندگانی، فرخ نعمتی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی، بهنوش طباطبایی، عنایت شفیعی، جعفردهقان، حامد حدادی، محمدصادقی و… به ایفای نقش پرداختند.

 

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 28311 و در روز جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸:۵۱
2024 copyright.