به گزارش سینماسینما، تهیهکننده برنامه «پنجرهها» با اشاره به دلایل ساخته نشدن برنامههای صبحگاهی جمعه در تلویزیون بیان کرد: مشکل از برخی مدیران تلویزیون است که به دنبال کپیکاری در برنامهها هستند؛ برای مثال یک نفر «خندوانه» و «دورهمی» را میسازد و همه میخواهند برنامهای مانند این دو داشته باشند. رامبد جوان برنامه «خندوانه» را در سال ۱۳۸۰ میخواست بسازد و حتی سال ۸۷ این مساله جدیتر شد اما مدتها طول کشید تا یک نفر به او اعتماد کرد تا بتواند برنامه خود را روی آنتن ببرد.
ب
سلیمانی با اشاره به مشکل تلویزیون در جذب مخاطب بیان کرد: مشکل اصلی تلویزیون در جذب مخاطب این است که مدیران تلویزیون برندسازی میکنند؛ یعنی عوامل برنامه زحمت میکشند و برنامهای را میسازند که به روی آنتن میرود اما با تغییر مدیریتی برنامه تغییر میکند برای مثال دلیل محبوبیت برنامه ۹۰ به جز اجرای خوب آقای فردوسیپور، امتداد برنامه است. همچنین برنامه «ماه عسل» با ایراداتی که میتوان از آن گرفت، هر ماه رمضان پخش میشود و به یک برند تبدیل شده است؛ به دلیل اینکه امتداد برنامهسازی باعث جذب و اعتماد مخاطب میشود.
او به وضعیت دعوت مهمانان در تلویزیون اشاره کرد و گفت: ما اگر بخواهیم مهمانی را دعوت کنیم باید از میان افراد مشهور انتخاب کنیم که این افراد از برنامهای به برنامه دیگر میروند. من برای دعوت افراد تکراری ابا داشتم اما گاهی ممکن است مجبور شویم. همچنین تعدادی تهیهکننده نما وجود دارند که بدون ضابطه کار تهیهکنندگی انجام میدهند و صرفا با پولی که در اختیار داشتهاند مهمانان را دعوت میکنند. بنابراین این مساله باعث شده که با بسیاری از افرادی که برای حضور در برنامه صحبت میکنیم میگویند چقدر پول میدهید. گاهی مبالغی که درخواست میدهند بیشتر از برآورد کل برنامه میشود.
سلیمانی در عین حال گفت: ما مهمانهای خاطرهانگیز را دعوت میکنیم. همچنین با توجه به گذشته برنامهسازی من و لطفی که دوستان دارند تا به حال مشکلی در دعوت مهمانان نداشتم؛ البته شرایط دعوت مهمان به برنامهها سخت است. به نظرم باید نشستی گذاشته شود تا در این رابطه بحث کنیم که وقتی یک بازیگر روی آنتن میگوید به خاطر مردم در برنامه حضور پیدا کردم، مردم بدانند که برای حضورش سکه گرفته است؛ البته ما با آن طیف سروکار نداریم و دنبال دعوت از این افراد هم نیستیم. ما به دنبال چهرههایی هستیم که مدتی است کمتر دیده شدهاند و در واقع به دنبال خاطرهبازی هستیم. مردم چنین برنامههایی را دوست دارند؛ بنابراین سعی میکنیم در این سبک موفق شویم.
این تهیهکننده با اشاره به برنامههای «خندوانه» و «دورهمی» اظهار کرد: برنامههای «خندوانه» و «دورهمی» با امکانات مالی که دارند میتوانند مهمان دعوت کنند و بهره ببرند. اما ما برای دعوت مهمانان از این طریق توانمندی نداریم.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- پرتره فساد و جنون
- پیتر جکسون و سه فیلمنامه جدید؛ خالق «ارباب حلقهها» بازنشسته نشده است
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت