محمدرضا حیاتی با بیان اینکه هنوز هم نفهمیده است که دلیل ممنوعیت فعالیتش در صداوسیما چیست، تاکید میکند: «کار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بازنشستگی نمیشناسد و این قشر تا وقتی توان دارند و مردم دوستشان دارند، میتوانند کار کنند.»
گوینده باسابقه بخشهای خبری دربارهی وعدهی رییس صداوسیما مبنی بر باز بودن درهای تلویزیون به روی سرمایههایش و مطالبه جدی مردم در این زمینه، در پاسخ به اینکه آیا با او در این ارتباط صحبتی شده است؟ تصریح کرد: خیر، در این زمینه با من صحبتی نشده است. تلویزیون خانه ماست. من بخش اعظم عمرم را در تلویزیون و در جامجم گذراندهام. اصلا این واژه ممنوع کردن فعالیت درست نیست؛ البته ممنوع کردن من که یکی از عجیبترین ممنوع کردنهاست که نمیدانم دلیلش چه بود و هیچوقت هم هیچکس به من نگفت که علت ممنوعالفعالیت شدن من چیست.
حیاتی افزود: جالب است در دیدارهایی که با برخی از معاونان صداوسیما داشتم میگفتند خیر شما ممنوعیتی ندارید، اما در عمل وقتی برنامهای پیشنهاد میشد جلوی کار ما را میگرفتند.
این گوینده خبر در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حضورش در تلویزیون فراهم شود، تمایلی به بازگشت دارد یا خیر؟ پاسخ داد: من خودم نباید پیشقدم شوم، آنها باید پیشقدم شوند و اگر بخواهند باید تماس بگیرند که من به تلویزیون برگردم. نه تنها من بلکه هر پیشکسوت و هر هنرمند قدیمی، تلویزیون خانهاش است و حق دارد برود به خانهاش سر بزند.
حیاتی با اشاره به قانون سازمان صداوسیما مبنی بر جلوگیری از ورود بازنشستهها به محل جامجم، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازنشستهها را به سازمان راه نمیدهند. بازنشستهها اگر بخواهند دیداری با همکارانشان داشته باشند، اجازه ندارند وارد محل سازمان صداوسیما شوند و کارتهای بازنشستگی گیتها (درهای ورودی) را باز نمیکند.
او تاکید کرد: درست است که از لحاظ ضوابط کار اداری بازنشسته شدهایم، اما کار مجری، هنرمند، خواننده، آهنگساز و به طور کلی هر فردی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است، بازنشستگی نمیشناسد. تا موقعی که توانایی دارد و تا وقتی مردم دوستش داشته باشند و بخواهند برنامه داشته باشد، هنرمند میتواند کار خودش را ادامه دهد. مگر اینکه ناتوان شود یا مردم او را نپذیرند و علاقهای به کارش نداشته باشند. یک نقاش تا وقتی دستش نمیلرزد نقاشی میکند، یک موزیسین تا وقتی توان دارد آهنگسازی میکند، یک بازیگر هم تا آخر عمرش در نقشهای متفاوت بازی میکند. اینکه بخواهند کسی را از کار هنری محروم کنند، حتی حرفش هم خندهدار است.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تکلیف برخی سریالهای تلویزیون روشن نیست/ معضلی به نامِ پخش سریال تکراری از شبکههای سراسری
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- واکنش رئیس صداوسیما به شائبه حذف برخی مجریان/ هدف ما این است که کل جامعه و ظرفیتها را ببینیم
- فعالیت شبکه نمایش خانگی خاموش میشود؟
- تهیهکننده سریال خبر داد: ساخت «نون خ ۴» قطعی است/ احتمال آغاز فیلمبرداری در اواسط تابستان
- واکنش مهدویان به حذف نام فیلمش در «خندوانه»؛ این همان فیلمی است که نمیخواهند تماشایش کنید
- مسیر بیرقیب؛ فرصتها و تهدیدها/ درباره شبکه نمایش خانگی، صداوسیما و ساترا
- اتفاقات جدید در مهمترین رویداد فرهنگی هنری کشور؛ جشنواره فیلم فجر در خدمت اسپانسر!
- قاضی زاده هاشمی دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما شد
- درآمد صداوسیما از حق پخش ورزش چقدر است؟
- تفاوت رویکرد صداوسیما به اعتراضات از تیر ۷۸ تا آبان ۱۴۰۰/ آیا صداوسیما بیطرف شده است؟
- نامه هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای ویدئویی آنلاین به رئیس جمهوری
- آوردنِ سر در کنارِ کلاه!/ دستورالعملهای خاص در برخی «ویاودی»ها
- پوراسماعیلی: صداوسیما با فیلم کوتاه همراهی نمیکند/ مظاهری: راهیابی فیلم کوتاه به اسکار نیازمند استراتژی پخش است
- نامه دو صنف سینمایی به رئیسجمهوری درباره واکسیناسیون هنرمندان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- خبرهایی از جشنواره لوکارنو/ شهرام مکری داور بخش عملکرد اول شد
- سینماسینما/ پسر هالیوود/ برترین بازیهای تام کروز به مناسبت تولد شصت سالگیاش
- دیزنی، مالکیت انحصاری «میکی ماوس» را از دست میدهد
- رسول صدرعاملی: در هیچ کدام از دولتهای قبل سینمای کودک و نوجوان جدی گرفته نشد
- چند فیلم جمع و جور/ نگاهی به «باید بیایی و آن را ببینی»، «اتاقی از آن خودم»، «بترکون» و «کلام» در جشنواره کارلووی واری
آخرین ها
- چند فیلم جمع و جور/ نگاهی به «باید بیایی و آن را ببینی»، «اتاقی از آن خودم»، «بترکون» و «کلام» در جشنواره کارلووی واری
- رسول صدرعاملی: در هیچ کدام از دولتهای قبل سینمای کودک و نوجوان جدی گرفته نشد
- دیزنی، مالکیت انحصاری «میکی ماوس» را از دست میدهد
- سینماسینما/ پسر هالیوود/ برترین بازیهای تام کروز به مناسبت تولد شصت سالگیاش
- خبرهایی از جشنواره لوکارنو/ شهرام مکری داور بخش عملکرد اول شد
- «نان مقدس» برنده جایزه دومین جشنواره فیلم کُردی مسکو شد
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- اطلاعیه ادارهکل هنرهای نمایشی؛ تئاتریها بدون پروانه نمایش تمرین و هزینه نکنند!
- واکنش رضا کیانیان به اظهارات توهین آمیز حسن عباسی درباره فوتبالیست ها
- مدیر جشنواره فیلمهای ایرانی پراگ، جایزه جشنواره کارلووی واری را گرفت
- برای مجوز کارگردانی باید ۱۰۰ امتیاز گرفت/ تغییر در فرمول امتیازدهی
- “گل یا پوچ” در رادیو نگاه تازه ای به اعتیاد دارد
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- کنسرت نمایش سی صد / گزارش تصویری
- نشست هماندیشی دبیر جشنواره فیلم کودک با سینماگران / گزارش تصویری
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- نشست خبری جشنواره عروسکی / گزارش تصویری
- همراهاول، ارزانترین اپراتور آسیا برای حجاج
- وزیر ارشاد: نقض قانون، خط قرمز ماست/ هنرمندان از مجوزها تخطی نکنند
- آثار راهیافته به بخش داستانی کوتاه و نیمه بلند جشنواره فیلم شهر معرفی شد
- با حضور رئیس سازمان سینمایی؛ هیات امنای جدید مرکز گسترش معرفی شدند
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
- سید جواد هاشمی مطرح کرد؛ سوءتفاهم با رقص یک گربه/ با گیشه ۵۰ میلیارد تومانی هم ضرر میکنیم!
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ چرا کسی «کریمر علیه کریمر» را جدی نگرفت؟/ فیلمی که در یادها ماند
- یک مسابقه طلایی برای شنوندگان رادیو
- اکران خصوصی فیلم روز ششم / گزارش تصویری
- هرج و مرج خانوادگی/ نگاهی به «بورنهلم لعنتی»، «پیهتا» و «احمقها» از بخشهای مسابقه جشنواره کارلووی واری ۲۰۲۲
- موج جدید کرونا در رادیو بررسی شد
- اثر مشترک آلبانو و فریمن منتشر شد