حرف و حدیثها در خصوص خندوانه تمامی ندارد. قسمت آخر این برنامه تلویزیونی که مدت زمانی بیش از برنامههای معمول روی آنتن رفت، با بینندگانش خداحافظی کرد و وعده دیدار مجدد و در فصل دیگری را به مخاطبانش داد. درست بعد از پایان برنامه، خبرهایی از این دست که قسمت آخر برنامه دچار سانسور و ممیزی شده است و بیشتر از همه استندآپکمدیها با جرح و تعدیل روی آنتن رفته است خبرساز شد.
جواد فرحانی که حالا بعد از پخش آخرین قسمت، خسته چندینماه کار مداوم است، درباره حواشی اخیر «خندوانه» گفت: «قسمت آخر برنامه زمان طولانیتری نسبت به برنامههای معمول داشت و اساسا استفاده از کلمه سانسور بار معنایی بدی برای یک برنامه دارد. بههرحال همیشه عنوان شده است که رسانه ملی جای بیان هر مطلبی نیست و بخشهایی که احساس کردیم برای پخش مناسب نیست را خودمان کوتاه کردیم. همه ما بعد از سالها کار در تلویزیون چارچوبهای این مدیوم را میشناسیم و آن را پذیرفتهایم. دلیلی ندارد چیزهایی که از دید خود ما برای پخش مناسب نیست اصراری هم برای پخش آنها داشته باشیم. بنابراین اصلاحات را خودمان انجام میدهیم. جالب است که این گمانهزنیها مبنیبر پخشنشدن بخشهایی از برنامه در حالی مطرح میشود که هیچ پرسشی از سازندگان برنامهها مبنیبر درست یا غلطبودنش نمیشود. مدیران تلویزیون همیشه پشتیبان این برنامه بودند در غیراینصورت نمیتوانست در تمام این مدت آنتن داشته باشد.»
اما بخش دیگری از گفتوگو با فرحانی پیرامون حواشی مالی خندوانه بود. مدتهاست که از رامبد جوان و گروهش بهعنوان کسانی یاد میشود که از طریق برنامه پربینندهشان توانستند آورده مالی برای رسانه ملی داشته باشند و خودشان هم از این سود مالی بینصیب نماندند. این حواشی وقتی پررنگتر شد که رئیس سازمان ملی استاندارد میهمان برنامه شد و صحبت با این مدیر بیشتر با حضور خانوادهاش در استودیو همراه شد و از سازمان ملی استاندارد و مسئولیتهای آن حرف زیادی به میان نیامد. فرحانی میگوید که سازمان ملی استاندارد قراردادی با تلویزیون دارد و طرف حساب مالی این سازمان، تلویزیون است: «خندوانه نمیتواند با شخص یا ارگانی بهتنهایی قرارداد ببندد و اینکه پولهایی که بابت قرارداد میان سازمان و ارگانهایی که اسپانسر میشوند، چطور به تلویزیون تزریق میشود سؤالی نیست که ما به آن جواب بدهیم. در مورد این پرسشها مشخصا باید مدیران پاسخگو باشند. تلویزیون از ما درخواست دعوت از میهمان خاصی را دارد و ما هم انجام میدهیم و تعاملی دراینمیان وجود دارد که باعث میشود برنامه پیش برود. بار مالی این اتفاق بههیچوجه به خندوانه مربوط نیست و ما پاسخگو نیستیم. بخش امور مالی سازمان یا مدیران تلویزیون باید پاسخ این پرسشها را بدهند.»
فرحانی در پاسخ به این پرسش که بابت حضور اسپانسر در برنامه چقدر سود مالی به برنامه و عوامل آن تزریق میشود؟ گفت: «حتی اگر تهیهکننده بهطور مشخص اسپانسر بیاورد، صفر تومان هم سود نمیبرد. گروه خندوانه نزدیک ۸ ماه مداوم با تمام گرفتاریها کار کرد و هیچکس نپرسید که از کجا پول آوردیم و هزینه کردیم؟ در مورد هزینهها کسی سؤال ندارد و تنها پرسشها در مورد اسپانسرهاست.»
جواد فرحانی و رامبد جوان این روزها فارغ از تمامی حواشی پیرامون خندوانه برای همکاری مجدد آماده میشوند؛ فیلم سینمایی «نگار» که رامبد جوان آن را کارگردانی میکند و نگار جواهریان و پیمان معادی تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است و صحبت خاصی درباره زمان شروع فصل بعدی خندوانه مطرح نیست.
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- همه چیز درباره امکان مینا به بهانه پخش از تلویزیون
- «۱۳ روز ۱۳ شب»؛ فیلمی فرانسوی به شیوه هالیوودی
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- نگاهی به نمایش «رامسس دوم»/ شیطان یا فرشته؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- رونمایی از جدیدترین اثر شمس لنگرودی / گزارش تصویری
- اکران آنلاین مستند «بودن»؛ مرزی باریک میان بخشش و قصاص
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- فواد شمس درگذشت
- پارسا پیروزفر «خانم شین» را میسازد
- طعم تلخ گیلاس
- «آقای زالو»؛ روایتی کمیک با طعم تلخ و گزنده
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «چای سرد»؛ تصویر تلخ سیمای هنر و هنرمند در تنگنای زندگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- «پیرپسر» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- جشنواره تورین با تمرکز بر فیلمسازان زن برگزار میشود
- برگزاری نخستین جلسه شورای داوری هنرهای نمایشی در انجمن صنفی تماشاخانههای ایران
- محمدعلی دشتی درگذشت





