در همین ابتدای امر جا دارد تشکر کنم از همه افرادی که در این چند روز، ما را با روی دیگری از مفاهیم خبر، خبررسانی، خبرنگار و شبکه خبر آشنا کردند. همه ما در این چند روز شیرفهم شدیم که تکذیب خبر، جزئی از خبر است و خبری که تکذیب نشود حتما عیب و ایرادی دارد. اصلا شرایط جوری شده که اگر پشت بند شنیدن یک خبر تکذیبیهاش را نشنویم، خوابمان نمیبرد و در مواردی هم ممکن است استخوان درد بگیریم.
قدیمترها، تکذیب کردن به این شکل بود که چند روز بعد از یک اتفاق، یک نفر میآمد خیلی نرم و زیرپوستی میگفت: «حالا اینطوریام نبوده که اعلام کردن، یه کم فرق داشته قضیه»، ولی الان شرایط تغییر کرده است. گوینده خبر ضمن عرض سلام به ما اعلام میکند که: «این زیرنویس رو میبینید الان داره رد میشه؟ در این بخش خبری همین رو میخوام تکذیب کنم، خوب گوش بدید».
حتی یک بار در یک کار تیمی مثال زدنی، گوینده توجه ما را به تکذیب اخباری که همکارش همین الان به سمع و نظر ما رساند، جلب کرد. در انتها نیز از ما درخواست کرد که هر خبری را باور نکنیم؛ چراکه بهتر است هر تایید و تکذیبی را اول از خودشان بشنویم تا رسانههای مجازی و غریبه.
همچنین اخباری به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه قرار است در کنار بخشهای «مشروح اخبار» و «اخبار کوتاه»، یک بخش «تکذیب اخبار» نیز به کنداکتورهای پخش اضافه شود تا ما تکذیب های مورد نظر خود را از منابع موثق و قابل اعتماد دریافت کنیم.
در این شرایط خبرنگاران نیز در مواجهه با افراد مسئول، به سوال «تکذیب مکذیب جدید چی داری؟» بسنده کرده، وقت خود و مسئولان را با سوالات بیهوده تلف نمیکنند.
در پایان لازم است این موضوع را یادآوری کنم که خدا را چه دیدید؟ شاید فردا روز، تمامی مطالبی که اینجا مطرح شد، تکذیب شود. بنابراین بازهم توصیه میشود که همواره رسانههای معتبر را دنبال کنید، نه رسانههای مجازی یا حقیقی یا روزنامههای معلومالحال.
بی قانون . آرزو درزی

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- اشتباهی که موجب انتقاد از «زوجینو» شد
- پخش منتخب آثار زندهیاد پرویز پورحسینی از شبکه نمایش
- مدیریت جدید صداوسیما چه چالشهایی پیشرو دارد/ در جستوجوی شبکه آرامش
- چرا سریال های تلویزیون، رایگان هم مخاطب ندارد؟
- درهای بسته!
- «ماه ماه»؛ ابتکار ماه رمضانی شبکه سلامت
- رابطه سینما و تلویزیون چگونه باشد راضی کننده است؟
- بر شاخهای که نشستهاید؛ به دست خود اره میسایید
- پایههای ناامن سریال «خانه امن»
- کرونا پای برنامههای تلویزیونی را به جوایز اسپریت باز کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- اکران «درب» در سینماهای فرانسه/ آمار تماشاگران
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلمنامه
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک کریمی/ همانهایی که امروز سنتی هستند در جوانی سنتشکن بودند
- مراسم اختتامیه هفتادوششمین جشنواره کن برگزار شد/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید
- معرفی برندگان بخشهای جنبی جشنواره کن
آخرین ها
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- روزنههای امید/ نگاهی به فیلم «اقیانوس پشت پنجره»
- آکادمی فیلم اسپانیا از اصغر فرهادی تجلیل میکند
- بهرام رادان سخنگو شد
- ادریس البا در سریال «هواپیماربایی» بازی کرد
- دلتورو مخاطبان را شگفتزده کرد؛ نقشآفرینی کارگردان اسکاری در سریال محبوبش/ پرونده «بری» بسته شد
- پرتره لئوناردو دیکاپریو یک میلیون دلار فروش رفت
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- «ناکجا» آماده حضور در جشنوارههای ملی و بینالمللی میشود
- «قطع فوری» پرفروشترین و پرمخاطبترین فیلم هنروتجربه شد
- همزمان با ولادت امام رضا (ع) منتشر شد؛ خاطرات صدرعاملی از عزت الله انتظامی و خسرو شکیبایی
- در پانصد و سیوهشتمین برنامه سینماتِک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ نسلی که ائتلاف سکوت را میشکند
- چهار فینالیست ایرانی در جشنواره قابهای اثیری
- نشست خبری مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره خانه سینما / گزارش تصویری
- سامانه هوشمند حملونقل همراه اول به پست رسید
- «دِرب» به جشنواره شانگهای میرود
- اولین حضور بینالمللی «تَله یخ» در جشنوارهای با محوریت حقوق و معضلات اجتماعی زنان
- دو جایزه جشنواره مسکو برای کارگردان ایرانی
- تحلیل علیرضا رضاداد از مصائب ساخت فیلمهای دینی/ از رستاخیز تا طلا و مس
- کیانو ریوز به عرصه موسیقی بازگشت
- آمار فروش انیمیشن «پری دریایی کوچک»/ حملات نژادپرستانه به یک ماجراجویی موزیکال
- اسکورسیزی با پاپ دیدار کرد/ یک فیلم دیگر درباره مسیح در راه است
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن
- نمایش پنج فیلم ایرانی در جشنواره شانگهای
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
- «گربه نره و روباه مکار» در تئاترشهر
- در نشست بررسی «رویای بنفشهها» مطرح شد: مسئله ادغام نشدن در جامعه میزبان، مسئلهای جهانی است
- اکران «درب» در سینماهای فرانسه/ آمار تماشاگران
- مازیار میری: برای ساخت فیلم مبتذل رقابت وجود دارد!/ فروش این فیلمها بیلان مدیرها میشود