مهران مهام گفت: بالغ بر ۸۰ درصد از ضعف کارها به نویسندگان بر میگردد، متاسفانه ما نویسنده طنز کم داریم و یا افرادی که پیش از این داشتهایم را تنزل دادهایم به هرحال متاسفانه تلویزیون از نیروهایی که داشت، صیانت نکرد.
به گزارش سینماسینما، مهران مهام درباره وضعیت سریالهای طنز تلویزیون گفت: ما همین که بتوانیم تولیدات گذشته را بسازیم شاهکار کردهایم اما در اصل باید بگویم نیاز به نشاط و طنز به شدت در جامعه احساس میشود. مردم هر بار مرا میبینند، میگویند خواهش میکنیم از این سریالهای اشک آلود نسازید و بگذارید کمی استراحت کنیم.
او ادامه داد: فعلا نمیتوانیم دنبال چیز جدیدی باشیم، چرا که به نظر میآید ما پسرفت داشتهایم و این امر دلایل متعددی دارد که بحث اقتصادی یکی از دلایل آن است. از طرفی میبینیم دو برنامه گفتوگو محور «خندوانه» و «دورهمی» خیلی ساده مخاطب خود را میگیرند؛ یعنی نیاز جامعه خودش را نشان میدهد.
این تهیه کننده مجموعههای کمدی تلویزیون با بیان اینکه تلویزیون بهترین نیروهایی که در این عرصه خود پرورش داد را به راحتی از دست داد، افزود: ما بهترین نیروهایی که در تلویزیون پرورش دادیم، حفظشان نکردیم و به هر دلیل از تلویزیون رفتند. به عنوان مثال مهران مدیری به عنوان کارگردان موفق، پیش از این در یک گروه موفق که بخشی از آن گروه؛ پیمان قاسمخانی بود کار کامل و خوبی ارائه میدادند که در حال حاضر متاسفانه نتوانستیم آنها را با هم نگه داریم.
مهام خاطرنشان کرد: محراب و پیمان قاسمخانی هر کدام برای خود رفتند و متاسفانه مهران مدیری به عنوان کارگردان و بازیگر به یک مجری تبدیل شده است، بنابراین دوباره تاکید میکنم که تلویزیون از نیروهایی که داشت، صیانت نکرد.
تهیه کننده سریال «پنچری» با اعتقاد بر این که سازمان صدا و سیما نه تنها نیروی کافی در عرصه طنز ندارد بلکه برای آینده هم پرورش هم نمیدهد، مطرح کرد: اگر به سالهای پیش برگردیم از همین مجموعه «محله برو بیا» چه نیروهایی تربیت شدهاند و یا در مجموعه «ساعت خوش» نیروهایی داشتیم که هر کدام اکنون حرف اول را در سینما میزنند اما آیا این شرایط اکنون وجود دارد؟
مهام در همین زمینه یادآور شد: مسئولان تلویزیون سالهای پیش زمانی که بچههایشان کوچک بودند به برنامه کودک توجه زیادی نشان میدادند و اکنون که بچههایشان بزرگ شدهاند، فقط فیلم و سریال نگاه میکنند و هیچ گونه توجهای به حوزه کودک نمیشود، در حالی که بهترین تولیدات ما در گذشته از حوزه کودک بوده است. متاسفانه در حال حاضر در تلویزیون این ساختار وجود ندارد؛ چه در بخش کارگردانی و چه در بخش نویسندگی در کارهای طنز با فقر مواجه هستیم.
این تهیهکننده در عین حال یادآور شد که تلویزیون باید سوپرمارکت باشد که همه نوع جنس در آن باشد تا مخاطبی که وارد آن میشود هر چیزی که میخواهد انتخاب کند اما جامعه ما نشان داده که گرایش مخاطبان نسبت به کارهای کمدی مفرح بالا است.
او سپس یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر مشکل اصلی تلویزیون به پول برمیگردد و زمانی که پول نباشد کارهای سطحی مدام تولید میشوند.
این تهیهکننده ادامه داد: ما نیروی خوبی که در تلویزیون پرورش پیدا کردهاند را رها کردیم. خیلی از اینها در جمع امروز ما هستند و یکی از بهترینهایشان هم به زودی به جمع ما اضافه میشود، مشکلات زیادی به تازگی در عرصه تلویزیون دیده میشود، مشکلاتی که فراتر از مسائل اقتصادی است و آن تعیین کردن بازیگر روبرو برای برخی بازیگران است، این اتفاق به شدت به سریال سازی لطمه میزند بنابراین ما باید نیروهای گذشته برگردانیم.
مهام در پایان درباره مجموعه «ویلا» و حواشی صورت گرفته در مورد حضور سیامک انصاری در این برنامه گفت: سیامک انصاری قطعاً در سریال «ویلا» نیست و دیگر هیچ وقت با من کار نخواهد کرد. من هنوز پیگیر کار سیامک انصاری هستم؛ خانم نرگس محمدی (بازیگر) به خاطر سیامک انصاری از این پروژه رفتند، این همان آسیبی است که در خصوصش صحبت کردم.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش مهران مدیری به شایعهها/ از خودم خستهام!
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- مهران مدیری، دُبی، علی کریمی و باقی ماجرا
- شبکه نسیم فعلا کنداکتورش را بدون «دورهمی» بست
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- نرگس محمدی، پروین اعتصامی میشود
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- از ۱۴ اردیبهشت؛ «الد سانگز: عشق روزهای کرونا» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بهرنگ توفیقی «بیهمگان» را به نیمه رساند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- بدون منطق روایی/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلاژی از موفقیت فیلمهای پیشین/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خانه هنرمندان ایران میزبان «سرزمین خیالی من» میشود/ اعتراضاتی که با بلیت مترو کلید خورد
- در چهارمین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ کوک کردن ساز «اعتراض» در جامعه موسیقی/ هیچکس به داد ما نمیرسد
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»