مهران مهام گفت: بالغ بر ۸۰ درصد از ضعف کارها به نویسندگان بر میگردد، متاسفانه ما نویسنده طنز کم داریم و یا افرادی که پیش از این داشتهایم را تنزل دادهایم به هرحال متاسفانه تلویزیون از نیروهایی که داشت، صیانت نکرد.
به گزارش سینماسینما، مهران مهام درباره وضعیت سریالهای طنز تلویزیون گفت: ما همین که بتوانیم تولیدات گذشته را بسازیم شاهکار کردهایم اما در اصل باید بگویم نیاز به نشاط و طنز به شدت در جامعه احساس میشود. مردم هر بار مرا میبینند، میگویند خواهش میکنیم از این سریالهای اشک آلود نسازید و بگذارید کمی استراحت کنیم.
او ادامه داد: فعلا نمیتوانیم دنبال چیز جدیدی باشیم، چرا که به نظر میآید ما پسرفت داشتهایم و این امر دلایل متعددی دارد که بحث اقتصادی یکی از دلایل آن است. از طرفی میبینیم دو برنامه گفتوگو محور «خندوانه» و «دورهمی» خیلی ساده مخاطب خود را میگیرند؛ یعنی نیاز جامعه خودش را نشان میدهد.
این تهیه کننده مجموعههای کمدی تلویزیون با بیان اینکه تلویزیون بهترین نیروهایی که در این عرصه خود پرورش داد را به راحتی از دست داد، افزود: ما بهترین نیروهایی که در تلویزیون پرورش دادیم، حفظشان نکردیم و به هر دلیل از تلویزیون رفتند. به عنوان مثال مهران مدیری به عنوان کارگردان موفق، پیش از این در یک گروه موفق که بخشی از آن گروه؛ پیمان قاسمخانی بود کار کامل و خوبی ارائه میدادند که در حال حاضر متاسفانه نتوانستیم آنها را با هم نگه داریم.
مهام خاطرنشان کرد: محراب و پیمان قاسمخانی هر کدام برای خود رفتند و متاسفانه مهران مدیری به عنوان کارگردان و بازیگر به یک مجری تبدیل شده است، بنابراین دوباره تاکید میکنم که تلویزیون از نیروهایی که داشت، صیانت نکرد.
تهیه کننده سریال «پنچری» با اعتقاد بر این که سازمان صدا و سیما نه تنها نیروی کافی در عرصه طنز ندارد بلکه برای آینده هم پرورش هم نمیدهد، مطرح کرد: اگر به سالهای پیش برگردیم از همین مجموعه «محله برو بیا» چه نیروهایی تربیت شدهاند و یا در مجموعه «ساعت خوش» نیروهایی داشتیم که هر کدام اکنون حرف اول را در سینما میزنند اما آیا این شرایط اکنون وجود دارد؟
مهام در همین زمینه یادآور شد: مسئولان تلویزیون سالهای پیش زمانی که بچههایشان کوچک بودند به برنامه کودک توجه زیادی نشان میدادند و اکنون که بچههایشان بزرگ شدهاند، فقط فیلم و سریال نگاه میکنند و هیچ گونه توجهای به حوزه کودک نمیشود، در حالی که بهترین تولیدات ما در گذشته از حوزه کودک بوده است. متاسفانه در حال حاضر در تلویزیون این ساختار وجود ندارد؛ چه در بخش کارگردانی و چه در بخش نویسندگی در کارهای طنز با فقر مواجه هستیم.
این تهیهکننده در عین حال یادآور شد که تلویزیون باید سوپرمارکت باشد که همه نوع جنس در آن باشد تا مخاطبی که وارد آن میشود هر چیزی که میخواهد انتخاب کند اما جامعه ما نشان داده که گرایش مخاطبان نسبت به کارهای کمدی مفرح بالا است.
او سپس یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر مشکل اصلی تلویزیون به پول برمیگردد و زمانی که پول نباشد کارهای سطحی مدام تولید میشوند.
این تهیهکننده ادامه داد: ما نیروی خوبی که در تلویزیون پرورش پیدا کردهاند را رها کردیم. خیلی از اینها در جمع امروز ما هستند و یکی از بهترینهایشان هم به زودی به جمع ما اضافه میشود، مشکلات زیادی به تازگی در عرصه تلویزیون دیده میشود، مشکلاتی که فراتر از مسائل اقتصادی است و آن تعیین کردن بازیگر روبرو برای برخی بازیگران است، این اتفاق به شدت به سریال سازی لطمه میزند بنابراین ما باید نیروهای گذشته برگردانیم.
مهام در پایان درباره مجموعه «ویلا» و حواشی صورت گرفته در مورد حضور سیامک انصاری در این برنامه گفت: سیامک انصاری قطعاً در سریال «ویلا» نیست و دیگر هیچ وقت با من کار نخواهد کرد. من هنوز پیگیر کار سیامک انصاری هستم؛ خانم نرگس محمدی (بازیگر) به خاطر سیامک انصاری از این پروژه رفتند، این همان آسیبی است که در خصوصش صحبت کردم.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- جایزه جشنواره جاده ابریشم چین برای نرگس محمدی
- فیلم مهران مدیری به تدوین رسید
- اولین فیلم سینمایی محصول مشترک ایران، ترکیه و گرجستان؛ «اکتبر» بزودی آماده نمایش میشود
- سیامک انصاری و فرهاد اصلانی روی «خط استوا»
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- واکنش مهران مدیری به شایعهها/ از خودم خستهام!
- در سکوت اهل تاریخ/ نگاهی به سریال «شبکه مخفی زنان»
- مهران مدیری، دُبی، علی کریمی و باقی ماجرا
- شبکه نسیم فعلا کنداکتورش را بدون «دورهمی» بست
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- نرگس محمدی، پروین اعتصامی میشود
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- سینماسینما/ گفتوگو با بابک جلالی به مناسبت اکران فیلم «فرمونت» در فرانسه/ آدمهای حاشیه جامعه برایم جالب هستند
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
آخرین ها
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- ویل اسمیت در عربستان از پروژه جدید سینمایی خود گفت
- دیوید ممت: سینما به دیالوگ نیازی ندارد/ مهم خسته نشدن است
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- افتخار در قبرستان/ در مذمت برشماری مشایعتکنندگان مرحوم معصومی
- ۴ اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودک المپیا
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- پوستر «کنج» رونمایی شد/ متقاضی «سینماحقیقت»
- سه فیلم کوتاه در «یک سهشنبه کوتاه» نمایش داده میشود
- سینماسینما/ گفتوگو با بابک جلالی به مناسبت اکران فیلم «فرمونت» در فرانسه/ آدمهای حاشیه جامعه برایم جالب هستند
- دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی به ایستگاه پایانی رسید
- یک نوع سینمای غیرمتعارف/ نگاهی به ۳ فیلم یک کارگردان
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- «کشتی روسی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
- راهیابی مستند «تنها» به جشنواره گوانجو
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- کامران شیردل؛ فیلمسازی به دنبال حقیقت
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- نشست تخصصی همراه اول با شرکتهای دانشبنیان برای حل مسائل فناورانه بخش رادیویی ۵G
- چگونه ورود فرزندتان به صنعت بازیسازی را آسان کنید
- ثبت نام ۱۷ فیلم فارابی برای رقابت در جشنواره فجر
- جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی پایان»
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- نقشی بر آب/ مروری بر کارنامه بازیگری بیتا فرهی
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «خالق» فراخوانی برای زندگی با هوش مصنوعی نیست!
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود