درآمدزایی به شیوه «خنداونه»/همه حامیان مالی این برنامه محبوب را بشناسید

خندوانهخندوانه این شب‌ها به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شده و مسئولان این برنامه توانسته‌اند از این ظرفیت هم برای فرهنگ‌سازی و هم برای درآمدزایی به خوبی استفاده کنند.

شبکه نسیم از آن دست شبکه‌هایی بود که تا همین یک‌ سال اخیر به دلیل کم‌تماشاگر بودن، هیچ پیام بازرگانی در آن پخش نمی‌شد، در حالی که حالا به‌ لطف برنامه خندوانه توانسته نظر فعالان حوزه کسب‌ و کار را به خوبی جلب کند.

خندوانه با اجرای رامبد جوان این روزها گردش مالی قابل توجهی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

۷۸۰#*

شاخص‌ترین درگاه تلفن همراهی که بارها و بارها در طول برنامه خندوانه از آن یاد می‌شود #۷۸۰* است که بخش مهمی از خدمات و برنامه‌های این برنامه تلویزیونی را پوشش داده است.

البته بخشی از این خدمات مانند رای‌دادن به بازیگران، رایگان است و بخش‌های دیگر مربوط به این برنامه مانند همسفره و کمپین قطره‌قطره که تاکنون ۳ میلیون نفر عضو جذب کرده است، برای مخاطبان هزینه‌بر است.

با ورود به این درگاه بانکی، امکان انجام برخی خدمات بانکی همچون خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری، پرداخت قبوض و مانده‌گیری از حساب‌های بانکی فراهم است. ترویج استفاده از این کد USSD که نوعی تراکنش غیرحضوری است، بسیار مناسب است اما طبیعتا تبلیغ آن در حالی که انواع کدهای USSD مشابه وجود دارند،‌ گردش مالی خوبی برای خندوانه داشته است.

محصولات یک‌ و یک

شرکتی که در چند سال اخیر با کمرنگ‌شدن تبلیغات بازرگانی و افزایش رقیبان در این بخش با کاهش مشتری مواجه شده بود، این روزها در خندوانه حضوری فعال دارد. یک و یک با تبلیغاتی که در طول این برنامه از طریق پخش زیرنویس دارد و هدایایی که به شرکت‌کنندگان در این برنامه می‌دهد، به دنبال احیای برند خود است.

فروش کتاب

یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و البته تجاری برنامه خندوانه، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با اهدای جوایز میلیونی بود. رامبد جوان در طول این برنامه، بارها دو کتاب را به مخاطبان به‌صورت کاغذی و دیجیتال معرفی کرد که حتی هزینه ارسال آنها رایگان بود. این دو کتاب که شاید جزو کتاب‌های رده متوسط دوران معاصر بودند، توانستند به لطف تبلیغات این برنامه فروش‌هایی میلیونی را به‌همراه داشته باشند و از این راه تیراژ فروششان را افزایش دهند.

دی‌جی کالا

یکی دیگر از شرکت‌های تجاری که به عنوان اسپانسر در این برنامه سرمایه‌گذاری کرده بود، فروشگاه دی‌جی کالا بود که هم به شرکت‌کنندگان و هم مهمانان برنامه جوایزی را اهدا می‌کرد.

مجری برنامه نیز در طول برنامه هم از این فروشگاه تعریف می‌کرد و هم مردم را به خرید از این فروشگاه تشویق می‌کرد.

مسابقه پیامکی

این مسابقه صرفا یک درگاه نظرسنجی نیست و در واقع سامانه هواداری برنامه خندوانه است. وقتی مشترکان پاسخ مسابقه را ارسال می‌کنند، به عضویت کمپین هواداران برنامه خندوانه در می‌آیند و بعد از آن به ازای هر پیامکی که به دست مشترکان می‌رسد، ۱۵۰ تومان از حساب آنها کسر خواهد شد.

البته این سامانه راهی برای لغو این خدمت نیز گذاشته است تا شرکت‌کنندگان در این مسابقه بتوانند از عضویت در این مسابقه انصراف دهند.

 

منبع: آنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 2616 و در روز سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳:۱۴
2024 copyright.