چند وقتی میشود که اوضاع شبکه نسیم مثل سابق نیست. نه خبری از حضور برنامه هایش در راس پربیننده های تلویزیونی است نه کیفیتشان طوری است که دنبال کننده ای داشته باشد که سرزبانها بیفتند. به تکرار خودش راضی شده و دیگر از نوگرایی پیشین هم خبری نیست. برگ برنده هایش همچنان خندوانه و دورهمی هستند و اینها نیز در روزهای افول. خندوانه در شلوغی و پرکاری رامبد جوان با ادابازی و دعوت از چند میهمان خود را کشان کشان به پایان کارش تا قبل از محرم می رساند و وجودش را با جناب خان سرپا نگه داشته است و با توجه به فرصت باقی مانده و عدم فراخوان، بعید است در این فصل خندانه شو پا بگیرد. از طرفی برنامه حالا بر عکس به عنوان فرزند تازه متولد شده خندوانه، با تمام ابداعات تصویری و روایی، فاقد عناصر جذاب دنبال کردنی است و تا اینجا که قلابش را نتوانسته گیر بیندازد.
از دیگر سو دورهمی به عنوان برگ برنده بزرگ و قابل اعتماد دیگر این شبکه با کیفیتی که تا اینجا نشان داده و ظرفیتی که دارد، تمام امید این شبکه برای قرار گرفتن در مرکز دید حداکثری و ارتقای کمی بیننده ها را ناامید کرد تا این شبکه کم اثر و تهیدستانه روزهای تابستانی را بگذراند. مسابقه دورهمی، حتی مزه آن نیمچه مسابقه دو نفره و شوخ طبعانه میانی دورهمی در فصل های قبل را ندارد. هر گونه فکری برای تغییر حالش نیز با توجه به سرمایه گذاری فراوانی که برایش شده، حالا حالاها امری امکان ناپذیر و نشدنی است. در اوضاع نا به سامان شبکه نسیم، شهاب عباسی و گروه امتحان پس داده خنده بازار نیز با دست انداز کاری از پیش نبردند و نتوانستند نجات بخش عمل کنند و دست انداز شان لطفی ندارد و دلچسب نیست و کپی عین به عین دیگر آثار آیتمی گذشته شان است و نکته تازه ای برای عرضه ندارد و الگوی شبیه سازی طنز از برنامه های تلویزیونی دیگر جواب نمی دهد و یا اجرای خوبی ندارد. در این میان در شرایطی که تیر شبکه برای توفیق قابل پیش بینی برگ برنده ها به خطا رفته، تقریبا دیگر انتظاری از هوش برتر، ویتامین خ، کارستون و نسیم آوا و بی سیم نمی رود که با توجه به ساختارشان در نقش ناجی ظاهر شوند و جور ناکارآمدی دیگر برنامه ها را بکشند. اینروزها شبکه نسیم بیشتر از همیشه احتیاج به خانه تکانی محتوایی اساسی دارد و دل بستن به رامبد جوان و مدیری دیگر علاج کار نیست. باید طرحی نو در انداخت و راه را برای ایده های تازه گشود که با همین دست فرمان اگر پیش برود، شانس انتخابش در جمع شبکه های تلویزیونی مورد پسند بینندگان هر روز کمتر خواهد شد و جایگاهش را به نگاهی لحظه ای و عبوری گذرا در حین بالا و پایین کردن شبکه های تلویزیونی تنزل خواهد داد.