مشهورترین موسیقی فیلم تاریخ سینما/هر شب همراه سینماسینما باشید

در فایل زیر با سینماسینما همراه شوید و موسیقی فیلم «پدر خوانده» ساخته ی نینو روتا را بشنوید.

نینو روتا تا پایان عمرش مشغول آهگسازی بوده که عمده این آهنگ‌ها برای سینما و فیلم‌ها بوده. وی برای بیش از ۱۵۰ فیلم ایتالیایی و بین‌المللی در دوره زمانی دهه ۱۹۳۰ تا پایان عمرش – ۱۹۷۹ – آهنگ ساخت؛ که به طور میانگین یعنی ۳ آهنگ در هر سال در بازه زمانی ۴۶ ساله. پر مشغله‌ترین سال‌های فعالیت روتا در بین دهه ۱۹۴۰ تا اواسط دهه ۱۹۵۰ بود که وی در هر سال به طور میانگین ۱۰ آهنگ می‌ساخت؛ رکورددار این دوره، سال ۱۹۵۴ است که در آن نینو روتا ۱۳ آهنگ مختلف را ساخت.

روتا علاوه بر آهنگ‌سازی فیلم، ۱۰ اپرا، ۵ باله و تعدادی آثار دیگر برای ارکستر و کُر نوشته است. در حوزه تئاتر نیز روتا سابقه همکاری با چند هنرمند برجسته را در کارنامه هنری خود دارد.

پدرخوانده «»The Godfather فیلمی جنایی برندهٔ جایزه‌ی اسکار به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا، محصول سال ۱۹۷۲ کمپانی آمریکایی پارامونت است که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده، ساخته شده است. فیلمنامه‌ی این اثر حاصل همکاری فرانسیس فورد کاپولا و ماریو پوزو است. این فیلم بعد از فیلم رستگاری در شائوشنک مقام دوم را در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر وب‌گاه IMDb دارد.

ماجرای فیلم بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد و داستان فیلم درباره‌ی خانواده‌ی مافیایی کورلئونه می‌باشد. در فیلم بازیگرانی همچون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان نقش آفرینی می‌کنند.

موسیقی فیلم ساخته نینو روتا موسیقیدان ایتالیایی است که علاوه بر آهنگسازی بعنوان یک رهبر ارکستر بزرگ نیز مشهور است. روتا برای ساخت موسیقی این فیلم از ترکیب سبک خاص موسیقی جاز ایتالیا با موسیقی احساسی سیسیل استفاده کرد. نتیجه کار با وجود آنکه کاملاً” رمانتیک و احساسی بود توانست در تمام صحنه های فیلم اعم از احساسی، هیجانی، صحنه های درگیری و نبرد و … حضور داشته باشد.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 22706 و در روز شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰:۱۵
2024 copyright.