انجمن صنفی نمایش ویدیوی برخط با انتشار بیانیهای ضمن اشاره به اشتعالزایی برای بیش از ۱۳ هزار نفر در این حوزه، نقدهایی را نسبت به مقرراتگذاری در حوزه فناوری نوین و نمایش ویدیوی برخط مطرح کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدیوی برخط، متن بیانیه به این شرح است:
انجمن صنفی نمایش ویدیوی برخط طی دو سال پایش و رصد محیط و مناسبات کسب و کارش، شوربختانه به آگاهی میرساند که همزمان چند دستگاه اجرایی بهطور موازی باصلاحیت و بیصلاحیتِ قانونی، گاه آشنا و عمدتا کمآشنا به این کسب و کار، بهطور مدوام در حال اعمال فشار و تحمیل نظرات و منویات غیرتخصصی خود به فعالان این کسب و کار هستند؛ کسب و کاری که به گواه توانمندیهای کشور میتواند علاوه بر ارزآوری موجب اشتغال پاک و تاثیرگذار در جوامع همسایه/حوزه تمدنی ایران باشد.
سوگمندانه حتی در سند به تازگی منتشر شده با سرنام «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی- اهداف و اقدامات کلان» نیز سهم و قدری برای حضور فعالان و ذینفعان این کسب و کار دیده نشده است. کسب و کاری که فقط در این دو سال اخیر بیآلایندگی زیست محیطی و نیاز به سرمایهگذاریهای کلان صنعتی توانسته موجبات اشتغال بیش از سیزده هزار تن از هنرمندان و نیروهای فنی را فراهم کند و مانع مهاجرت فنآوران جوانمان به سایر کشورها شود. بر این دو بیفزاییم افزایش مصرف کالای فرهنگی تولید داخل، بدل از پیشخوان متنوع تولیدات خارجی در عرصه سرگرمی را!
بدون شک روندهای دیگری نیز مانند گسترش شبکههای اجتماعی، افول رسانههای متمرکز سنتی مانند شبکههای تلویزیونی و ماهوارهای و نیز رشد طبقه متوسط فرهنگی همراه شده به نظر میرسد این گذار، همزمان شامل فرصتها و تهدیدهای عدیدهای برای کشور –بسته به اینکه از چه زاویهای بدان بنگریم و چگونه خردمندانه آن را مدیریت کنیم، است!
پر واضح است که در اثر امواج خروشان تغییرات فنآورانه، تداوم نظم سنتی فرهنگ پیشین دیگر ممکن نیست و این در حالی است که برخی از بازیگران این حوزه کاملا به نظمی قدیمی چسبیدهاند که تار و پود ساختار آن در حال گسستن است.
دردمندانه باید گفت برخلاف آنکه کشور ما دارای صنعت سینما و نیروهای مستعدی در این حوزه است، روز به روز به دلیل برداشتهای غلط از تحولات و قوانین جاری و زورآزمایی نهادهای موازی فرهنگی در حال تحلیل رفتن است و در عوض کشورهایی که فرسنگها با ایران فاصله فرهنگی داشتهاند به مدد اتخاذ سیاستها و تصمیمات درست و بخردانه، امروز در حال تبدیل شدن به قطبهای سینمایی و سرگرمیاند.
در همین راستا انجمن صنفی نمایش ویدیوی برخط به حکم اساسنامه قانونی، وظیفه خویش میداند تا به عنوان نماینده شرکتهای صنف، تجربیات، دغدغهها و ملاحظات بخش خصوصی را در تنظیم و تدوین قوانین و مقررات این حوزه با نهادهای متولی این امر به اشتراک گذاشته و امید دارد تا با اقدام هماهنگ تمامی نهادها و دستگاههای ذیربط و ذینفع در چارچوب اصول قانون اساسی و مصوبات کلان کشوری، هرچه سریعتر تردیدها و ابهامات موجود در تنظیمگری این حوزه برطرف و زمینه جهت جبران مافات بهمنظور طلایهداری کشورمان در منطقه فراهم شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- در نشست بررسی برنامه هفتم توسعه مطرح شد؛ عسگرپور: برنامه، ساختاری کاملا سنتی دارد / ویاودیها تبدیل به شبکههای تلویزیون میشوند؟
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
- خروج از موقعیت ذینفع، پیش نیاز نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی
- چالشهای امروز ساترا و تاثیر آن بر آینده نمایش خانگی
- بیانیه انجمن صنفی ویاودیها/ جناب آقای رئیسی! به کجا چنین شتابان…
- جدیدترین اظهارات جبلی درباره نمایش خانگی؛ آییننامه تخلفات در راه است
- عسگرپور: واگذاری تنظیمگری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آییننامه
- مهدیپور و آذرپندار، نمایندگان ارشاد در شوراهای مجوز ساترا/ طرح ۶ سریال و یک فیلمنامه بررسی شد
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- «طناز» از روبیکا حذف شد
- ساترا به قرار منع تعقیب فیلیمو اعتراض کرد
- مجلس شورای اسلامی، تلویحا ساترا را غیرقانونی اعلام کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جنگ ضد مردمی است/ نگاهی به فیلم «۲۰ روز در ماریوپل»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی همراه با یک بزرگداشت
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- زری خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- مجله اسکرین منتشر کرد؛ جدول ستارههای منتقدان به فیلمهای جشنواره کن
- نشان عالی خورشید به ارد عطارپور اهدا شد
- بزرگداشت ایرج راد برگزار شد/ راد: افتخار من کارهایی است که بازی نکردم
- زری خوشکام درگذشت
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- برگزاری رویداد «ایرانهلث» با حمایت همراه اول
- میلاد شجره بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- آلیس مونرو، نویسنده کانادایی درگذشت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ پوسترهایی از سینماگران ایرانی که چهره واقعی از زن در سینما ارائه دادهاند
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره فیلم کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ کمپانیهای پخش فیلم
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ فیلمهای افتتاحیه در دو بخش مسابقه و ۱۵ روز سینماگران
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت/ مزایا و معایب نمایش فیلمها به منتقدان پیش از جشنواره
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- رونمایی از کتاب «یعقوب لیث» اثر مسعود جعفری جوزانی در نمایشگاه کتاب تهران
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- «افعی تهران» از حاشیه جدیدش هم گذر میکند؟
- افتتاح پروژههای ارتباطی همراه اول با دستور رییسجمهور/ سایتهای ۵G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد
- «پیانو» به اتریش میرود
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- نگاهی به نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت؟؛خشم و هیاهو