شماره پانزدهم هفته نامه مجازی شهرزاد امروز ۲۱ مهر در ۳۴ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، آخرین شماره هفته نامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از حسین پارسایی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گفتگو با محمد امامی (تهیه کننده)، نقد امید نجوان، شهرزاد از نگاه فروشندگان مراکز فرهنگی، بازتاب فضای مجازی ،شهرزاد در آیینه رسانه ها، بررسی عشق در شهرزاد، صد سوال از رضا کیانیان و عکسنوشتههایی از قسمت پانزدهم دیده میشود.
در یادداشت حسین پارسایی مدیر کل اداره نمایش خانگی سازمان سینمایی که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
کمتر کسی است که نداند دنیای حال حاضر، دنیای محتوای دیجیتال بر بستر فضای وب است. اما حرکت دُرست در این فضا مختصاتی و پیشنیازهایی دارد که شبکه نمایش خانگی پویا قطعا یکی از مهمترین آنهاست. اما چرا؟
مردم ما طی دهههای گذشته عادت کردهاند که محتوای نمایشی مورد نیاز خود را به صورت کاملا رایگان از تلویزیون دریافت کنند، حال چه شبکههای داخلی و چه شبکههای خارجی فارسیزبان همگی در یک رقابت تنگاتنگ، محتوای مورد نیاز مخاطب را به صورت رایگان تامین کردهاند. مسئولان شبکههای داخلی برای تامین محتوای خود، سعی در تربیت نیرو و البته استفاده از چهرههای متبحر داشتند که البته تا حد زیادی هم موفق بودند؛ چهرههایی که امروز همگی آنها از بزرگان فرهنگ و هنر این کشور هستند. اما در تمام این سالها، ایران نیز از قاعده حرکت به سمت شبکههای کابلی و یا حداقل نمایشهای غیررایگان مستثنی نبوده است و از آنجا که ایجاد شبکههای خصوصی در کشور ما غیرقانونی است، این وظیفه برعهده نمایش خانگی گذاشته شد.
نمایش خانگی با تمام ظرفیتهای پیدا و پنهان آن، اگرچه سخت و طاقتفرسا اما بالاخره توانست تاحدی جای خود را در بین مخاطبان آثار نمایشی باز کند، اما ظهور و عرضه چندین محصول که با کیفیت مناسب وارد این کارزار شده و به سبب سود بیشتر و یا ضربههای مهلک شبکه قاچاق محصولات فرهنگی، کیفیت را به کمیت باختند، سبب شده بود که مخاطبان این حوزه، بخشی از اعتماد خود را از دست بدهند.
تولید «شهرزاد» از این منظر اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اولا مخاطب را مجددا برای خرید محصولات نمایشی باکیفیت مجاب و اعتماد او را جلب کرد. از سوی دیگر، امنیت سرمایهگذاری در این حوزه را تا حدی ارتقا و نشان داد که مخاطب در قبال آثار باکیفیت و احترام گذاشتن به او، رفتاری کاملا فرهنگی از خود نشان میدهد. بر همین اساس است که بعد از تولید و پخش موفق فصل اول «شهرزاد»، چند مجموعه دیگر هم درخواستهای تولید سریالی خود در شبکه نمایش خانگی را به سازمان سینمایی ارائه کردند که سریال «عاشقانه» یکی از آنها بود که با استقبال هم همراه شد.
«شهرزاد» قطعا یک پیشرو است؛ پیشرویی که به نظرم میتواند یک قدم دیگر هم رو به جلو بردارد و آن قدم، تغییر موازنه توزیع فیزیکی در شبکه خانگی و نمایش آنلاین بر بستر VODهای تازه تأسیس است.
امیدوارم که تیم تولید و پخش «شهرزاد» بتوانند در این مسیر ثابت قدم بمانند و برای سرمایهگذاران و کارگردانان خلاق دیگر هم، راهی امیدوارانه ترسیم کنند.
فصل دوم سریال شهرزاد در ۱۵ قسمت به پایان رسید و فصل سوم آن درحال فیلمبرداری است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- دو فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
- نسخه ویژه نابینایان سریال «جیران» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- هزینه این شکستها را چه کسی حساب میکند؟/ سال ۱۴۰۰، سال ناکامی سریالهای شبکه نمایش خانگی
- مریلا زارعی؛ واقعیترین مهدعلیا
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ آقایان سازمان سینمایی !؟/ واکنش حسن فتحی به سخنان تلخ و غم انگیز مهرجویی
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
- «جیرانِ» حسن فتحی، انتظار آفرین در گام نخست
- حسن فتحی ، علی حاتمی و تحریف تاریخ
- اعلام رای ساترا درباره شباهت سریالهای «آهوی من مارال» و «جیران»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
آخرین ها
- جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان»
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اختتامیه دومین دوره جشنواره «عروسکخونه»/ پیشکسوتان و فعالان عرصه کودک به سمت احیای نمایشهای عروسکی میروند
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
- حضور معاون وزیر حملونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است