«مایکل لرنر» بازیگر نامزد اسکار فیلم «بارتون فینک» ساخته برادران کوئن در سن ۸۱ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، «مایکل لرنر» بازیگری که در فیلمهایی مانند «اِلف»، «گودزیلا» و «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» بازی کرد و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در «بارتون فینک» کمدی روانشناختی ساخته «جوئل» و «اتان کوئن» در سال ۱۹۹۱ دریافت کرد، در ۸۱ سالگی درگذشته است.
مرگ «مایکل لرنر» توسط برادرزادهاش، «سم لرنر»، بازیگر فیلم «گلدبرگها» تأیید شد که بعد از ظهر یکشنبه از طریق پستی در اینستاگرام به عمویش ادای احترام کرد. در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد مرگ «لرنر» در دسترس نیست.
«سم لرنر» در این باره نوشت: «دیشب یک اسطوره را از دست دادیم. به سختی میتوان گفت که عموی من مایکل چقدر باهوش بود و چقدر بر من تأثیرگذار بود. داستانهای او همیشه برای من الهامبخش بود و باعث شد عاشق بازیگری شوم. او فوقالعادهترین، با اعتماد به نفسترین و با استعدادترین مرد بود و این حقیقت که او همخون من بود همیشه باعث می شود احساس خاصی داشته باشم».
«لرنر» پس از فعالیت به عنوان یک بازیگر در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، در سال ۱۹۹۲ در فیلم هیجان انگیز برادران کوئن به نام «بارتون فینک» به جایگاه بالاتری دست یافت. او در این فیلم که برایش نامزدی اسکار نقش مکمل مرد رابه همراه داشت، شخصیت «جک لیپنیک» غول سینما را به تصویر کشید. این بازیگر بعدها برای ایفای نقش کوتاهی در کمدی «یک مرد جدی» در سال ۲۰۰۹ هم با برادران کوئن همکاری کرد.
این بازیگر در دهه ۹۰ میلادی به چهرهای آشنا برای تماشاگران سینما تبدیل شد و در فیلمهای قابل توجهی از جمله «اخبار»، «چک سفید»، «بدون فرار» و «سلبریتی» بازی کرد. او در فیلم «گودزیلا» به کارگردانی «رولاند امریش» در سال ۱۹۹۸، او نقش «ایبرت» شهردار نیویورک را بازی کرد که شکل و شمایلی شبیه «راجر ایبرت» منتقد برجسته سینما داشت.
«مایکل لرنر» که در ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ در بروکلین به دنیا آمد، بازیگری را با کار در تئاتر کنسرواتوار آمریکایی در سانفرانسیسکو در اواخر دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد. این بازیگر رومانیایی آمریکایی در دهها سریال نیز حضور داشت و از دیگر فیلمهای او میتوان به «M*A*S*H»، «پروندههای راکفورد»، «کاندید»، «پستچی همیشه دوبار زنگ می زند»، «هشت مرد بیرون» و «شبهای هارلم» اشاره کرد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- پس از چندبار وقفه؛ مل گیبسون «رستاخیز مسیح» را ۲۰۲۶ میسازد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود