«مایکل لرنر» بازیگر نامزد اسکار فیلم «بارتون فینک» ساخته برادران کوئن در سن ۸۱ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، «مایکل لرنر» بازیگری که در فیلمهایی مانند «اِلف»، «گودزیلا» و «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» بازی کرد و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در «بارتون فینک» کمدی روانشناختی ساخته «جوئل» و «اتان کوئن» در سال ۱۹۹۱ دریافت کرد، در ۸۱ سالگی درگذشته است.
مرگ «مایکل لرنر» توسط برادرزادهاش، «سم لرنر»، بازیگر فیلم «گلدبرگها» تأیید شد که بعد از ظهر یکشنبه از طریق پستی در اینستاگرام به عمویش ادای احترام کرد. در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد مرگ «لرنر» در دسترس نیست.
«سم لرنر» در این باره نوشت: «دیشب یک اسطوره را از دست دادیم. به سختی میتوان گفت که عموی من مایکل چقدر باهوش بود و چقدر بر من تأثیرگذار بود. داستانهای او همیشه برای من الهامبخش بود و باعث شد عاشق بازیگری شوم. او فوقالعادهترین، با اعتماد به نفسترین و با استعدادترین مرد بود و این حقیقت که او همخون من بود همیشه باعث می شود احساس خاصی داشته باشم».
«لرنر» پس از فعالیت به عنوان یک بازیگر در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، در سال ۱۹۹۲ در فیلم هیجان انگیز برادران کوئن به نام «بارتون فینک» به جایگاه بالاتری دست یافت. او در این فیلم که برایش نامزدی اسکار نقش مکمل مرد رابه همراه داشت، شخصیت «جک لیپنیک» غول سینما را به تصویر کشید. این بازیگر بعدها برای ایفای نقش کوتاهی در کمدی «یک مرد جدی» در سال ۲۰۰۹ هم با برادران کوئن همکاری کرد.
این بازیگر در دهه ۹۰ میلادی به چهرهای آشنا برای تماشاگران سینما تبدیل شد و در فیلمهای قابل توجهی از جمله «اخبار»، «چک سفید»، «بدون فرار» و «سلبریتی» بازی کرد. او در فیلم «گودزیلا» به کارگردانی «رولاند امریش» در سال ۱۹۹۸، او نقش «ایبرت» شهردار نیویورک را بازی کرد که شکل و شمایلی شبیه «راجر ایبرت» منتقد برجسته سینما داشت.
«مایکل لرنر» که در ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ در بروکلین به دنیا آمد، بازیگری را با کار در تئاتر کنسرواتوار آمریکایی در سانفرانسیسکو در اواخر دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد. این بازیگر رومانیایی آمریکایی در دهها سریال نیز حضور داشت و از دیگر فیلمهای او میتوان به «M*A*S*H»، «پروندههای راکفورد»، «کاندید»، «پستچی همیشه دوبار زنگ می زند»، «هشت مرد بیرون» و «شبهای هارلم» اشاره کرد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





