پس از واکنشهای فزاینده پیرامون نامزدی تعجب آور «آندرهآ ریسبرو» در شاخه بهترین بازیگر زن، آکادمی اعلام کرد نگاه دقیقتری به کمپینهای اسکاری برای نامزدهای امسال خواهد داشت.
به گزارش سینماسینما، «آندرهآ ریسبرو» بازیگر فیلم «به لزلی» در حالی در شاخه بهترین بازیگر زن نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار نامزد دریافت جایزه شد که کمپینهای سنگینی از سوی برخی از جمله چهرههای سرشناس برای او ایجاد شده بود و حالا انتقاداتی در رابطه با ساز و کار این کمپینهای تبلیغاتی برای این بازیگر در فضای مجازی مطرح شده است.
در حالی که تا کنون به نظر می رسد که تیم کمپین پشت فیلم « به لزلی» هیچ دستورالعملی را زیر پا نگذاشته است، برخی از تاکتیک هایی استفاده شده مانند ارسال مستقیم ایمیل به اعضای آکادمی که به آنها پیشنهاد می کند برای لابی کردن فیلم کمک کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است.
در این فیلم «آندرهآ ریسبرو» بازیگر زن بریتانیایی در نقش یک برنده بخت آزمایی سرسخت بازی کرده که در تلاش برای بازسازی زندگی خود است. انتقادهای به حضور این بازیگر در میان نامزدهای بهترین بازیگر نقش اصلی زن در حالی افزایش یافته که دو بازیگر سیاه پوست شامل «ویولا دیوس» (زن پادشاه) و «دنیله ددوایلر» (تیل) از گردونه رقابت اسکار کنار گذاشته شدند. هر دو فیلم نیز توسط کارگردانان سیاه پوست زن ساخته شده بود و در چند ماه اخیرا نیز کمپینهای اسکاری سنتی را در پیش گرفته بودند.
آکادمی اسکار در بیانیهای رسمی با اشاره به حواشی اسکار-خیلی-سفید در جوایز سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ گفت: «هدف آکادمی این است که اطمینان حاصل کند که این جوایز به شیوهای منصفانه و اخلاقی برگزار میشود و ما متعهد هستیم که فرآیند جوایز فراگیر را تضمین کنیم. در حال بررسی رویههای کمپین در مورد نامزدهای امسال هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ دستورالعملی نقض نشده و همچنین تصمبم بگیریم که آیا باید تغییراتی در دستورالعملها در عصر جدیدی از رسانههای اجتماعی و ارتباطات دیجیتال ایجاد کنیم یا خیر».
در حال حاضر، تنها نقض احتمالی قوانین آکادمی مربوط به «فرانسیس فیشر» است که در اینستاگرام خود به سایر رای دهندگان پیشنهاد می کند که «آندرهآ ریسبرو» را در رتبه اول رای بهترین بازیگر زن خود قرار دهند، زیرا نامزدی «ویولا دیویس» و «ددوایلر» در کنار «میشل یئو» و« کیت بلاشت» قطعی است اما در نهایت «یئو» و «بلانشت» نامزد شدند.
بر اساس قوانین اسکار، اشاره مستقیم هر فرد مرتبط با یک فیلم واجد شرایط از طریق نام بردن عنوان فیلم یا بازیگر، صریحاً ممنوع است. اما سوال این است که فیشر تا چه حد با کمپین جوایز فیلم «به لزلی» مرتبط است.
«کیت بلانشت» (تار)، «آنا د آرماس» (بلوند)، «آندرهآ ریسبرو» (به لزلی)، «میشل ویلیامز» (فابلمنها) و «میشل یئو» (همه چیز همه جا به یکباره)، ۵ نامزد نهایی شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی زن امسال هستند.
از «جین فوندا»، «کیت وینسلت»، «جنیفر آنیستون»، «سارا پالسون»، «سوزان ساراندون» تا «رزی اودانل» و دهها نفر دیگر درباره «آندرهآ ریسبرو» پست حمایتی گذاشته یا مصاحبه کردهاند. «شارلیز ترون»، «اد نورتون»، «کورتنی کاکس»، «امی آدامز» و «گوئینت پالترو» نیز میزبان نمایشهای این فیلم بودهاند. «کیت بلانشت» حتی در سخنرانی پس از کسب جایزه انتخاب منتقدان نیز نام «آندرهآ ریسبرو» را آورد. این فیلم بر اساس اطلاعات مندرج در سایت «باکسآفیس موجو» تنها ۲۷ هزار دلار در سراسر جهان فروخته است و گفته میشود بسیاری از اعضای آکادمی حتی آن را ندیده اند.
منبع: ایسنا به نقل از ایندیوایر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- تغییر قوانین آکادمی در پی حواشی اسکار ۲۰۲۳
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آکادمی اسکار درباره نامزدی مشکوک تصمیم گرفت
- دردسر بزرگ آکادمی اسکار/ جدال بر سر سیاه و سفید
- برندگان انجمن ملی منتقدان آمریکا؛ یک پیروزی نادر/ تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
- دلایل ایرنا برای ناکامی «جنگ جهانی سوم» در نامزدی اسکار
- سینمای ایران و ۲۳ تلاش ناکام برای اسکار
- منتقدان لسآنجلس فیلم برگزیده سال را انتخاب کردند
- آکادمی اسکار منتشر کرد؛ فهرست رسمی ۹۲ فیلمِ بخش بهترین فیلم بینالمللی
- «جنگ جهانی سوم»؛ یکی از پدیدههای غیرقابل پیشبینی اسکار
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «افعی تهران» از حاشیه جدیدش هم گذر میکند؟
- افتتاح پروژههای ارتباطی همراه اول با دستور رییسجمهور/ سایتهای ۵G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد
- «پیانو» به اتریش میرود
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- نگاهی به نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت؟؛خشم و هیاهو
- رسولاف از ایران رفت
- اعتراض در مقابل مرکز ملی سینمای فرانسه/ جنبش می تو و جشنواره کن ۲۰۲۴
- ماهرشالا علی و تام هاردی در فیلم «خاموشی ۷۷» همبازی میشوند
- «امتزاج» در بخش رقابتی جشنواره پونای هند
- برگزاری سیودومین کنفرانس بینالمللی برق با مشارکت همراه اول
- بزرگداشت ایرج راد برگزار میشود
- جزئیات افتتاحیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اعلام آمادگی عمارت نوفل لوشاتو برای میزبانی از جشنواره تئاتر دانشگاهی
- برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- سریال «آمرلی» برنده هلال طلایی در عراق شد
- زنان در جشنواره کن ۲۰۲۴/ حضور پررنگ در هیات داوران، کم تعداد در میان فیلمسازان
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
- برگزاری نخستین جشنواره فناورانه روابطعمومی کشور با حمایت همراه اول
- وعده سیمافیلم؛ آغاز تولید همین امسال/ عصای پرماجرای موسی بالاخره اژدها میشود؟
- هوتن شکیبا: دوست داشتم به جای همایون ارشادی در «طعم گیلاس» باشم
- تمجید هانکه از سینمای بیهمتای کیارستمی
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- فوت چهره بزرگ سینمای مستقل/ راجر کورمن درگذشت
- عروسک باید حرف جامعه را بزند/ وقتی هادی حجازیفر به جای محمد بحرانی عروسک ساخت!
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» در موزه سینما
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول