سینماسینما، زهرا مشتاق
دیدار اعضای هیات مدیره تهیه کنندگان، با مدیران فرابورس می تواند اتفاقات تازه و متفاوتی را در سینمای ایران رقم بزند.
ورود سینمای ایران به بورس، می تواند گام موثر و مهمی برای توجه و تلاش بیشتر جهت صنعتی شدن سینمای ایران باشد. گردش مالی سینمای ایران که اگر تولیدات شبکه نمایش خانگی را نیز به آن اضافه کنیم، می تواند منبع مالی قابل توجهی باشد؛ به سینمای ایران رفته رفته جنبه و وجهه ای صنعتی خواهد بخشید. ورود سینما به بورس معنایش قرار گرفتن کنار صنایع و شرکت های معتبری است که سالیان دراز سهام خود را در بورس عرضه و هماره در هر شرایط بازار، متقاضیانی همیشگی با خود همراه داشته اند. حضور سینمای ایران در بورس می تواند سهامداران بالقوه ای را جذب این مسیر سازد. به خصوص نهادهای حقوقی یا سرمایه گذاران شخصی که به نوعی به هنر سینما علاقه مند باشند، چه بسا علایق شخصی آنان در این تصمیم گیری و مشارکت نیز نقش داشته باشد.
سینمای ایران در سه بخش تولید، پخش و سینماداری تصمیم به ورود به جریان بورس کشور دارد. یعنی سه شاخه اصلی سینما که هر چه قوی تر و تنومندتر باشد، می تواند نتایج مفید و موثرتری را به کلیت سینمای ایران تزریق کنند. هم چنانکه شرکت های سودده هماره در راس هرم بورس قرار دارند، سینمای ایران نیز چه بسا به مدد علاقه مندی کلی مردم به جریان سینما، مخاطبانی پروپا قرص در بورس پیدا کند.
البته این نشست اولین گام ها در راهی طولانی است که نیازمند فراهم شدن مقدمات و هماهنگی های میان و درون سازمانی بسیاری است. اما اصل اتفاق رویداده نوید خوشحال کننده ای برای خانواده سینماست. چون رونق جریان سینما، می تواند تمامی اعضا این خانواده بزرگ را منتفع سازد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- حضور دو فیلم ساخته کارگردانان ایرانی در جشنواره رتردام
- فریدون شهبازیان درگذشت
- پس از چندبار وقفه؛ مل گیبسون «رستاخیز مسیح» را ۲۰۲۶ میسازد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت
- فوت بازیگر کهنه کار سینما و تئاتر مکزیک/ امیلیو اچواریا درگذشت
- «پسر انسان» نقد و بررسی شد؛ شخصیتهایی که از آگاهشدن دیگران از گذشتهشان، هراس دارند
- تفاهمنامهای برای پیشگیری از تخلفات در سینما
- «بایکوت» ایرانی در راه بلغارستان