سینماسینما: داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی و اهدای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی یادداشتی را در اختیار سینماسینما قرار داد که میخوانید:
هر روز هرساعت یک خبر دلخراش جسم و جان ما را میخورد.
منتظرمان میگذارد تا خبر بعدی؛
خبر کوتاه بود؛ آتیلا پسیانی درگذشت.
من هم مثل شما شوکه شدم.
روزگار غریبی است،
یعنی از فردا این مرد خوشرو و هنرمند را نخواهیم دید؟ صبح جمعه یک شهاب خیلی بزرگ به من اصابت کرد، یکی دیگر از همکاران عزیزمان از دست رفت. دوستی که غریبانه در دیار غریب از این جهان آشفته ما را ترک کرد. تسلیت عمیق خود را به خانواده آتیلا، یار دیرینم و همه هنرمندان و علاقهمندان به هنر ابراز میدارم. همینطور در این جمعه غم انگیز بهت زده بودم که پیام دیگری آمد، نرگس محمدی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. جمعه اسفبارم یکباره رنگی دیگر گرفت و غروری همراه با خودش آورد، جایزه آزادگی و آزادی خواهی در حالی که با یک چشم گریان بودم در چشم دیگرم روزنهای از امید برق زد.
«تا شقایق هست زندگی باید کرد»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت داریوش فرهنگ به یاد ناصر تقوایی؛ عدالت در گور خفته ست؟/ روزگار غریبی است
- داریوش فرهنگ: قرار بود واروژ کریم مسیحی «سربداران» را بسازد/ «طلسم» درباره غیبت عشق است
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- داریوش فرهنگ: بهرام بیضایی استاد فن در سینما است
- داریوش فرهنگ: زرین دست بهترین فیلمبردار فنی سینمای ایران است
- آیین یادبود بیتا فرهی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد/ پاسداشتی برای بانوی خاص سینمای ایران
- چرا داریوش فرهنگ کم کار است؟
- داریوش فرهنگ: هر پلانی نویدی برای پلان دیگر است/ آنچه باقی میماند تنها عشق است
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- آتیلا پسیانی درگذشت
- جایزه جشنواره جاده ابریشم چین برای نرگس محمدی
- اولین فیلم سینمایی محصول مشترک ایران، ترکیه و گرجستان؛ «اکتبر» بزودی آماده نمایش میشود
- ناگفتههایی از مرگ ناباورانه کیومرث پوراحمد/ داریوش فرهنگ چه گفت؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





