تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۷:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 102623

 

#حسام_حیدری

با شوق و ذوق آمدم که یک مطلب طنز در مورد جناب جکی چان بنویسم و ستون را پر کنم و با پولش دو تا نان بخرم ببرم سر سفره زن و بچه، که دیدم از دیشب تا حالا دوستان در فضای مجازی از همه جنبه‌ها و زوایا و خفایا به فیلم نگاه کرده و از همه چیزش شوخی و طنز بیرون کشیده‌اند و کلا حرف ناگفته‌ای نمانده. این هم از بخت بد ما است که در مملکتی زندگی می‌کنیم که مردم از طنازان قدر و حرفه‌ای هستند. ناچار فقط به جمع آوری و دسته بندی شوخی‌ها بسنده می‌کنم:
تعداد زیادی از کاربران با الگوی جواب پس داده «از فلانی انتظار داشتم ولی از جکی چان نه» به شوخی نرم با موضوع پرداخته و پست و توییت لایک‌خور بیرون کشیده‌اند. در این روش شما فقط باید به جای فلانی اسم یک نفر که اصلا ازش انتظار کار بد نمی‌رود را پیدا کنید و بگذارید. مثال: من از الکس فرگوسن انتظار داشتم ولی از جکی جان نه. (مشخص است که من در رزونامه رسمی نمی‌توانم اسم خیلی‌ها که انتظار کار بد ازشان نمی‌رود را بیاورم ولی در فضای مجازی با اکانت فیک قطعا دست شما بازتر است)
بخشی دیگری از کاربران با ایجاد ارتباط معنایی بین حادثه جکی چان و دیگر اتفاقات کشور و جهان دست به تولید محتوای ترکیبی زده‌اند. به دو مورد زیر توجه کنید:
بیانیه جکی چان: این فیلم توسط افراد مغرض و با ترفندهای کامپیوتری برای تخریب چهره مردمی این جانب منتشر شده و از اساس کذب است
جکی چان: من با صدای بلند عذرخواهی میکنم و از این بابت هیچ نگرانی و تاسفی ندارم ولی آیا آنهایی که این همه سال فعالیت داشتند هم عذرخواهی میکنند؟ گروهی دیگر از کاربران که در هیچ شرایطی اهل شوخی و بامزه‌بازی نیستند و کلا چیزهایی در خشت خام می‌بینند که ما هیچ وقت در آینه نمی‌بینیم به بیان این نکته مهم پرداختند که: «یه فیلم از جکی چان پخش کردن همه حواساتون پرت شد» و «همه چی کار خودشونه با جکی چان ذهنتون رو از مسائل مهم دور کردن» هرچند در آخر هم معلوم نشد حالا مثلا وقتی که حواسشان جمع بوده و پرت جکی چان نشده بوده چه گلی به سر چه کسی زده بودند که حالا نگران پرت شدنش هستند.
به هر حال به بسیاری از سوالات در این زمینه هنوز پاسخ داده نشده است. شاید یک زمانی خود جناب چان در برنامه آقای رشیدپور حاضر شود و به دغدغه‌های ما پایان دهد.

🔸 صفحه #شهرونگ ● سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها