نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: داوریهای جشنواره فیلم فجر باید به سمتی برود که همه افراد این حس خوب در وجودشان ایجاد شود که بهترینهای جشنواره جایزه میگیرند؛ البته داوران باید بین آثار کمهزینه و میلیاردی تفاوت قائل شوند.
به گزارش سینماسینما، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره داوری در جشنواره فیلم فجر گفت: در موضوع جشنواره فیلم فجر که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، مهمترین فاکتوری که باید وجود داشته باشد؛ باید زمینه برای حضور بیشتر افراد در جشنواره فراهم شود و نشاط بیشتری در جشنواره وجود داشته باشد. همچنین انگیزه برای تولید فیلمهای بیشتر را در کشور بالا ببریم. اگر بخواهیم این شرایط ایجاد شود باید به نکتههایی توجه کنیم و همین وظیفه افراد را بالا میبرد.
داوری باید با حساسیت انجام شود/ کار کارشناسی در داوری
وی ادامه داد: داوریها با حساسیت جدی باید انجام شود و ما در این زمینه با دوستان صحبتهایی داشتیم. داوریها باید به سمتی برود که همه افراد این حس خوب در وجودشان ایجاد شود که بهترینهای جشنواره توانستند در جشنواره جایزه کسب کنند و از جمیع جهات کار کارشناسی انجام شده باشد.
داوری کار سختی است/ میزان اشتباهات را کم کنیم
پژمانفر درباره حساسیت کار داوری در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: من میپذیریم که داوری کار سختی است، ممکن است اشتباهاتی در آن ایجاد شود اما باید میزان اشتباهات را کم کنیم و این تنها به دلیل حضور افراد با تجربه و با سابقه بیشتر و پیشکسوت میسر است ، افرادی که در حوزه خود فعال هستند و هم پیشکسوت هستند. جمع بندی این داورها به کارشناسی نزدیک تر است و افراد شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر به احترام آن جمع اگر نظراتی درباره داوری جشنواره داشته باشند، به دلیل تخصص افراد بروز نمیدهند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی درباره داوری جشنواره فیلم فجر در خاتمه تاکید کرد: داورها باید به این مهم توجه کنند که فیلمی که با بودجه کم ساخته شده و فیلمی که هزینه چند میلیاردی داشته است قابل قیاس نیست اما هر دو کار با سرمایه گذاری و امید به جشنواره و دیده شدن به صورت تخصصی به جشنواره رسیدند. صاحبان آثار باید با داوری منطقی مواجه شوند.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پژمانفر نماینده مجلس: منافع فردی مانع ساماندهی صداوسیما است / لزوم نظارت استصوابی بر سیما
- واکنش داروغهزاده به ادعای یک نماینده درباره اکران فیلمهای مستهجن در سینما
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
- ابراهیم حاتمی کیا: نمیدانم نان چه کسی را از سفرهاش برداشتهام/ناگهان طوفان به پاشد
- رئیسی در دیدار با حاتمی کیا: این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب یک قوت قلب بود
- نامه انجمن کارگردانان مستند به وزیر ارشاد: سازمان سینمایی برای رفتار جشنواره فجر با مستندسازان عذرخواهی کند
- کمال تبریزی در یک برنامه اینترنتی: دعوا نشانه دقت داوران است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- پیام تسلیت مدیرعامل همراه اول بهمناسبت شهادت رییسجمهور
- تعطیلی همه فعالیتهای فرهنگی هنری به مدت ۷ روز
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- یادداشت محمد حقیقت از جشنواره کن بر فیلمی از جیا ژانگه/ یک پازل آشفته
- درخشش «سوزن» و «پیچ تاریخی» در چین/ ۴ جایزه جشنواره کولیوود هند برای «پریسان»
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده/ کاهش مخاطب سینما در هفتهای که گذشت
- نمایش «مادرکشی» در مستندهای ایرانشناسی
- جنگ ضد مردمی است/ نگاهی به فیلم «۲۰ روز در ماریوپل»
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- اختتامیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی همراه با یک بزرگداشت
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- زری خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد
- کیانوش عیاری خیلی زود در سینمای ایران صاحب امضا شد/ هیاهو نداشتن به زیان عیاری تمام شد
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- مجله اسکرین منتشر کرد؛ جدول ستارههای منتقدان به فیلمهای جشنواره کن
- نشان عالی خورشید به ارد عطارپور اهدا شد
- بزرگداشت ایرج راد برگزار شد/ راد: افتخار من کارهایی است که بازی نکردم
- زری خوشکام درگذشت
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- برگزاری رویداد «ایرانهلث» با حمایت همراه اول
- میلاد شجره بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- آلیس مونرو، نویسنده کانادایی درگذشت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ پوسترهایی از سینماگران ایرانی که چهره واقعی از زن در سینما ارائه دادهاند
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره فیلم کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ کمپانیهای پخش فیلم
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت دربارهٔ فیلمهای افتتاحیه در دو بخش مسابقه و ۱۵ روز سینماگران
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گفتوگوی سعید نوری با محمد حقیقت/ مزایا و معایب نمایش فیلمها به منتقدان پیش از جشنواره