پولاد کیمیایی بازیگر و کارگردان سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به ریاست سازمان سینمایی گفت: متأسفانه محتوای فرهنگی این روزهای سینما بسیار بد، شرم آور و سخیف شده و بنده شخصا به این وضعیت موجود به شدت انتقاد دارم؛ مهمترین خواسته من از شخص رئیس سازمان سینمایی داشتن تدبیری جدی و فوری در مواجهه با این ماجرا است، آقای انتظامی شوخی های جنسی و ارزان خنداندن مردم بد است، هویت را به سینمای ایران باز گردانید.
به گزارش سینماسینما ،کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» افزود: سال ها پیش به دلیل بد بودن شرایط اقتصادی در سینما برخی این گونه تصور کردند که باید فیلم هایی به قصد گیشه ساخته شوند، فیلم هایی از جنس فیلمفارسی یا فیلم های سینمای هند! این اتفاق به خودی خود بد نبود اما وضعیت از جایی خراب شد که کم کم هویت از این سینما رخت بربست و دیگر هیچ نشانی از فیلم و سینما در این آثار باقی نماند.
وی ادامه داد: سینمای گیشه ای خودش یک سری استانداردها و قواعدی دارد که باید رعایت شود؛ باید به کوالیته ساخت و شکل عناصر تکنیکی که در یک فیلم گیشه ای به کار می رود توجه شود باید بودجه ای که برای آن فیلم مصرف می شود مطابق با قواره و اندازه آن اثر باشد اما متأسفانه آنچه ما امروزه به اسم سینمای گیشه ای در کشورمان می بینیم هیچ یک از این خصوصیات را ندارند و همگی تبدیل به شوخی های کلامی و حتی فیزیکی جنسی شده اند و می خواهند به هر قیمتی که شده از مخاطب خنده بگیرند!
کیمیایی سپس با بیان اینکه هویت سینمایی ما این روزها گم شده تصریح کرد: متأسفانه گونه های مختلف سینمایی که پیش از این حداقل در جشنواره ها شاهد آن بودیم از بین رفته، سینما مخاطبان جدی خود را از دست داده و مخاطبانی را به دست آورده که به آن وفادار نیستند و قصدشان دنبال کردن فیلم و سینما نیست و صرفا به جهت تفریح و گذران وقت به سینما می روند تا فیلمی ببینند و سرگرم شوند.
این سینماگر در همین راستا افزود: منظور بنده این نیست که برای این افراد نباید خوراک مخصوص تهیه کرد، بلکه منظورم این است که باید در کنار این نوع آثار فیلم های با هویت ملی و اندیشه ورز هم تولید شوند و امکان عرضه و اکران عادلانه داشته باشند.
بازیگر فیلم سینمایی «خفه گی» تأکید کرد: ما کشوری دارای لحن سینما هستیم و نباید این امتیاز مهم را از دست بدهیم. گویش سینمای ما در جهان به واسطه فعالیت های سینماگران برجسته ایرانی اعتبار کسب کرده و این اعتبار بین المللی با تدبیر ویژه مدیران سینمایی باید تقویت شود نه اینکه از بین برود و ما دیگر اعتبار و جایگاهی در سطح بین المللی نداشته باشیم. مسئولان سینمایی باید بدانند نگاه صرف به گیشه باعث می شود تا اعتبار سینمای کشور در عرصه جهانی دچار آسیب و خدشه شود.
اودر پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در آمریکا هم یکی از معیارهای اصلی سینما توجه به گیشه است اما برخلاف کشور ما آن ها گیشه را از ژانرهای مختلف اعم از اجتماعی، پلیسی، وحشت، تاریخی و… دنبال می کنند اما ما در کشورمان تنها از ۲ نوع سینما حمایت می کنیم یا سینمای سیاه نمای بی ذوق و مأیوس کننده ای که امید را از جامعه می گیرد و تلخی را رواج می دهد یا سینمایی که به سطحی ترین، مبتذل ترین و ارزان ترین شکل ممکن می خواهد خنده به لب مخاطب خود بیاورد که هر دوی این ها بسیار بد هستند.
منبع: سینما پرس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روزنامه همشهری : روزی خواهد رسید که دیگر این کمدی های تکراری برای مخاطب جذابیت نخواهد داشت
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- فقدان مدیریت استراتژیک/ کرونا چطور به دادِ مسئولین سینمایی بیبرنامه رسید
- آغاز به کار رئیس جدید سازمان سینمایی/ خزاعی: به تحول ساختارها و کالبدشکافی و درون درمانی سینما نیاز داریم
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- انتشار اولین تیزر از پشت صحنه «خائن کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی
- عکسهای جدید از «خائنکشی» منتشر شد
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
- گزارش آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ پژوهشگران برتر سینما معرفی شدند
- تدوین «خائنکشی» مسعود کیمیایی به پایان رسید
- انتظامی: تغییر گروه مشاغل انتظار جامعه سینمایی از ستاد ملی کرونا است
- الهام حمیدی به «خائن کشی» پیوست + عکس
- آثار مجید مجیدی در اسپانیا بررسی میشود
- مرتضی شایسته: آییننامه شورای صنفی اکران برای سال ۱۴۰۰ تصویب شد
- مصوبات جدید کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
- «طاووس خانم و ازدواجهایش» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه میرود
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها/ یادداشت کیوان کثیریان
- جزئیاتی از فیلم «کارآموز» علی عباسی/ صعود ترامپ
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- برگزاری دوازدهمین کارگاه بینالمللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- جشنواره «هاتداکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاریهای تهدید کننده
- رخشان بنیاعتماد و روبن اوستلوند در مجمع سرمایهگذاران بازار فیلم کن
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پل استر درگذشت
- رامین حسینپور بهترین آهنگساز فستیوال لسآنجلس شد
- رقابت ویژه چند فیلم و تعطیلی یک روزه سینما
- «پر» در جشنواره ورونژ روسیه نمایش داده میشود
- مسعود اسکویی درگذشت
- برگزیدگان جشنواره فیلم پکن معرفی شدند/ تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
- «سیم خاردار» در کازابلانکا
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
- نمایشگاه نقاشی «درخت جان» در گالری کاما
- رضا شیخی فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- ده جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان» ایرانی/آمریکایی