تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71908

سینماسینما، علی پاکزاد – میثاق زارع بازیگر سینما و تئاتر گفت: «متاسفانه کسانی در سینما هستند که اجازه نمی‌دهند بعضی از فیلم‌ها دیده شوند. «بیوگرافی» یکی از آن فیلم‌های آبرومندی بود که دیده نشد.»

به گزارش سینماسینما، میثاق زارع بازیگر سینما و تئاتر در فیلم‌های «زار» به کارگردانی نیما فراهی و فیلم «بیوگرافی» به کارگردانی فاطمه ثقفی حضور پیدا کرد. زارع در فیلم‌های «لرد» و «عصبانی نیستم» به کارگردانی محمد رسول الف و رضا درمیشیان نیز حضور داشته است.

زارع بازیگر سینما درباره بازیگری در این حوزه گفت: «سال ۸۳ از موسسه کارنامه فارغ و التحصیل شدم. بعد به دنبال تئاتر رفتم و سعی کردم که در این حوزه تمرین کنم و تجربه به دست بیاورم. اصولا انتخاب‌هایی که در این سال ها داشته ام و خودم در انتخاب آن صدر صد دخیل بودم، به نظرم واقعی و لذت بخش بوده است. اما به طبع انتخاب‌های دیگری هم بودند که متاسفانه آنها را نمی پسندیدم و دوست نداشتم. اما فیلم «لرد» و «عصبانی نیستم» از آن فیلم هایی بودند که نقشم را خیلی دوست داشتم. اصولا این مدل بازیگری را می پسندم. نیازی نیست که میثاق زارع دیده شود. بلکه آن شخصیت مورد نظری که در فیلم بازی می کند باید دیده شود. در فیلم «زال» فکر می‌کنم نقش متفاوتی داشتم به این دلیل که دیالوگ در آن نقش پر رنگی نداشت و بازی چشم و صورت در آن مو ج می زد. انتقال ترس به مخاطب در فیلم «زار» بسیار حائز اهمیت بود.»

او ادامه داد: «اصولا بازیگری دیالوگ و اکت نیست بلکه ری‌اکشن اهمیت ویژه ای دارد. این موضوع در سینمای ما کم رنگ است. البته منظور من این نیست که در این حوزه عملکرد خوبی دارم، اما سعی می کنم مرکز قابل قبولی داشته باشم. به این دلیل که تئاتر را تاثیر گذار و مهم می دانم زمانی که در سینما کاری نداشته باشم قطعا تئاتر بازی می کنم. چند اجرا در سال اخیر داشته ام  «سه روایت از زندگی»، «برای کلاه آهنی ها»، «مافیا» و «دعوت» شهاب حسینی تئاتر هایی بوده اند که حضور داشته ام و برایم ارزشمند بوده اند و هیچ کار سینمایی انجام ندادم. زمانی که پیشنهاد خوب وجود ندارد ترجیح می دهم در تئاتر حضور داشته باشم اگر تئاتر هم نباشد ترجیح می دهم که اصلا کار نکنم.»

بازیگر فیلم «بیوگرافی» درباره هنرو تجربه گفت: «هنرو تجربه برای تمام جوانان سینماگری که به سینما علاقه داشتند یک فرصت بود و توانست به آنها این امید را تزریق کند که بتوانند کار کنند و دیده شوند. اما نمی دانم که اکنون چه اتفاقی رخ داده. متاسفانه دیگر تبلیغات خوبی در این حوزه برای فیلم ها رخ نمی دهد و مانند گذشته اتفاقات خیلی خوبی را شاهد نیستیم. «بیوگرافی» چهارماه اکران بود اما مخاطب قابل توجهی نداشت. زیرا مردم نمی دانستند که چنین فیلمی اکران است و می توانند آن را تماشا کنند. اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفت. هنرو تجربه باید به شرایط گذشته برگردد. یک زمان بود که فیلم های بدنه سینما هم مایل بودند که در هنرو تجربه اکران شوند و آنجا هم دیده شوند. اکنون فیلم هایی در هنرو تجربه ای داریم که تبلیغات گسترده ای برای آنها می شود و فروش بسیار خوبی هم به دست می آورند همه هم می دانیم و نیازی نیست نام آن برده شود. باید همه فیلم ها در هنرو تجربه دیده شوند.به نظر من «بیوگرافی» دیده نشد. «بیوگرافی» فیلم بدی نبود و بسیار هم آبرومند بود.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها