امین حیایی گفت: علت موفقیتهای چند فیلم اخیرم (از جمله شعلهور و درخونگاه)این بود که خودم را به متن و کارگردان و فیلم واگذار کردم و سعی کردم واو به واو فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.
به گزارش سینماسینما، شامگاه ۸ مهر ماه مراسم اکران و نشست خبری فیلم سینمایی «درخونگاه» در پردیس سینمایی باغ کتاب برای اهالی رسانه با حضور علی علایی مجری نشست خبری، سیاوش اسعدی کارگردان، منصور سهراب پور تهیه کننده و امین حیایی بازیگر نقش اصلی مرد فیلم برگزار شد.
در ابتدای این جلسه امین حیایی گفت: از آنجایی که شما اهالی رسانه و اهل قلم متفاوتتر و جزییتر فیلم را می بینید، باعث خرسندی ماست در خدمتتان هستیم.
علی علایی در ادامه درباره تقدیم کردن این فیلم توسط سیاوش اسعدی به مسعود کیمیایی و حواشی آن یادآور شد: موضوع پیشکش کردن فیلم، امری شخصی و خصوصی و بهتر است آن را تمام کنیم تا از حواشی بیشتر جلوگیری شود.
او افزود: بحث بعدی موضوع نمادگذاری است که باید از آن نیز پرهیز کرد و نظر شخصی من است که این فیلم نمادگذاری ندارد و فقط یک اثر خوش ساخت است.
در ادامه بخش سوالات اهالی رسانه آغاز شد و سیاوش اسعدی درباره تفاوت پایان بندی نسخه اکران شده فیلمش نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر گفت: مقداری از اصلاحات به فیلم وارد شد و آن را انجام دادیم و به این شکل درآمد. ما خودمان را با شرایطی که پیش آمد وفق و اصلاحات را انجام دادیم و البته این پایان بندی هم به نوعی برای من جذاب و امیدوار کننده تر است.
عباس یاری از منتقدان که در نشست حضور داشت، گفت: خوشحالم فیلم را دیدم و فکر میکنم اتفاق خوبی برای سینمای ایران ، عوامل سازندگان فیلم و بخصوص برای امین حیایی است و البته شانس خوبی برای او بود که به جز فیلم نعمت الله یکبار دیگر شاهد بازی دلچسب و حساب شدهای از او بودیم.
او ادامه داد: تعییرات این فیلم من را به یاد «مادیان» علی ژکان انداخت که باید پایانبندی فیلم را عوض می کرد و البته بهتر شد چرا که آنقدر فیلم تلخ بود که پایان بندی تلخ مخاطب را آزار میداد اما این پایان امیدوار کننده بهتر است.
سهراب پور بیان کرد: به شخصه از پایان بندی نسخه جدید غافلگیر شدم و آن را دوست دارم و البته بگویم اصلاحات فیلم ربطی به ارشاد نداشت و باید منصفانه صحبت کنیم.
سیاوش اسعدی در خصوص انتخاب محمود جعفری گفت: برای انتخاب یک سری نقشهایی که در این فیلم است به اندازه کمتر از انگشتان یک دست گزینه داشتیم که محمود جعفری یکی از آن ها بود و شاید نقش او را در سینما فقط سه نفر میتوانند بازی کنند. او در بازیاش مزهای دارد که به پدر قصه نزدیک بود و شیرینی اش به تلخی فیلم اضافه میکرد و توانست به بهترین نحو اجرا کند.
کارگردان «درخونگاه» ادامه داد: امین حیایی هم اولین انتخاب من بود و حتی چند مرتبهای که تهیه کننده عوض شد او و شریفی نیا همیشه انتخاب اول من بود.
حیایی درباره ایفای نقشش در این فیلم که مورد توجه قرار منتقدان گرفته، بیان کرد: علت موفقیتهای چند فیلم اخیرم این بود که خودم را به متن و کارگردان و فیلم واگذار کردم و سعی کردم واو به واو فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.
اسعدی در خصوص فضای فیلمسازی سینما، گفت:ما در شرایطی فیلمسازی میکنیم که فشارهای چند جانبهای وجود دارد و متاسفانه از سوی بچههای خودمان بسیار این موضوع دیده میشود چون انگار بیشتر به دنبال کشف و شهود و دادن گراهای سانسور شدن هستند و اینها را برای بزرگ کردن خودشان به زبان می آورند!
او افزود: منتقدی در برنامه تلویزیونی وجود دارد که هر توهینی میکند و متاسفانه حذف شدنی هم نیست این شخص باعث شد ارشاد روی فیلم ما حساس شود.
اسعدی درباره حذف صحنههایی از فیلم بخاطر تهیه کننده بیان کرد: من از منیت و جایگاه خودم بخاطر تهیهکننده و شادی دل او خیلی پایینتر آمدم چون میدانم چقدر برای این فیلم زحمت کشید و ریال به ریال آن را به سختی به دست آورد و هزینه کرد.
وی در خصوص نقش امین حیایی، گفت: برای امین حیایی، برعکس محمود جعفری آدمهای بیشتری بود اما من میدانستم با حیایی درخشان میشود و اینطور شد. وقتی با امین به لحاظ هوش و تکنیک بازیگری و شخصیت و بزرگی بالایی که دارد کار میکنید سخت است با دیگر بازیگران کار کرد.
سهرابپور در خصوص کم رنگ بودن نقش جمشید هاشم پور در فیلم، بیان کرد: درباره هاشمپور بگویم که اسعدی موافق حضور هاشمپور در فیلم با این سکانس کم نبود ولی با نظر من اضافه شد. هاشم پور با حضورش در فیلم بر سر ما منت گذاشت و به شخصه و قطعا مردم این بازیگر محبوب را بسیار دوست دارند و کم و زیاد بودن نقش برای آنها مهم نیست.
این تهیه کننده ادامه داد: در مورد برخی لوکیشنها هم بگویم که اسعدی آن ها را دوست نداشت و در اصل لوکیشن های ما جای دیگری بود اما مجبور شدیم بنا به شرایطی آن ها را عوض کنیم.
اسعدی در خصوص لزوم استفاده از «مهدی» شخصیت دیده نشده فیلم، اظهار داشت: مهدی برادر دوقلوی رضای قصه بود که هفت سال جبهه رفته هر دو جنگ کردند یکی جنگ صنعتی و دیگری جنگ در جبهه و هردو به نفع خانواده و کشور پیش رفتند.
در پایان نشست امین حیایی درباره رسیدن به شخصیت رضا و حساس بودن آن برای پرهیز از تکراری شدن، گفت: واقعا هرچه بود از فیلمنامه و با هماهنگی اسعدی اتفاق افتاد و واقعا لب مرز حرکت کردیم اما اینکه بخواهم از بیرون دنبال این نقش بگردم چنین نبود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدرضا مویینی «غریزه» را تدوین کرد
- معرفی بازیگران زن فیلم «غریزه»
- نشست خبری سیونهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ سه سناریو برای برگزاری جشنواره
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۵)/ پانتهآ پناهیها، الناز شاکردوست
- بازیگران زن برتر سال ۹۸ (۱)/ شنا خلاف جریان؛ طناز طباطبایی، ژاله صامتی
- یک درخونگاه از دو «هنرمند»/ نگاهی به «درخونگاه»
- مردم در کدام سینماها میتوانند فیلمهای جشنواره فجر را ببینند
- اکران خصوصی درخونگاه / گزارش تصویری
- خسرو شکیبایی در لابهلای خاطرههای امین حیایی
- انتقاد مجید قاری زاده در مراسم بزرگداشتش از فیلم درخونگاه:به نظرم کارگردانش درخونگاه را نمیشناسد
- شورای صنفی نمایش وارد چالش باغ کتاب شد
- اتفاق عجیب در سومین سینمای پرمخاطب کشور/ تعطیلی سانسهای شبانه و حبس کردن مردم!
- غربت در وطن/ نگاهی به فیلم «درخونگاه»
- کاترین دونوو، تیلدا سوئینتن و چیوتل اجیوفور در جشنواره فیلم برلین
- به روایت یک شاهد عینی / نگاهی به فیلمهای دو روز نخست جشنواره/ از درخونگاه و مردی بدون سایه تا روزهای نارنجی و جاندار و آشفتگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
آخرین ها
- پایان فیلمبرداری «خالد» در زیگورات
- معرفی آثار راه یافته به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- امیر جدیدی، منصور بهرامی میشود
- زیر پوست شهر/ نگاهی به سریال «افعی تهران»
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- هفته دوم «مجنون آن لیلی» هم به سانس فوقالعاده رسید/ «فین جین» پرمخاطب ترین نمایش عمارت نوفللوشاتو شد
- حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر میرود
- بزرگداشت بهرام شاه محمدلو برگزار میشود
- جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان»
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اختتامیه دومین دوره جشنواره «عروسکخونه»/ پیشکسوتان و فعالان عرصه کودک به سمت احیای نمایشهای عروسکی میروند
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
- حضور معاون وزیر حملونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور